دانش‌آموزان دختر پردیسی راهی سرزمین‌های نور شدند

با برپایی آیین بدرقه، دانش‌آموزان دختر پردیسی در قالب اردوی راهیان نور راهی سرزمین‌های نور شدند.

به گزارش صبح پردیس؛ در مراسمی به‌منظور بدرقه دانش‌آموزان راهی به اردوی راهیان نور در ساختمان آموزش و پرورش شهرستان پردیس برگزار شد.

در آیین بدرقه دانش‌آموزان برای سفر به سرزمین‌های نور مسؤولانی همچون فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پردیس، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس، بخشدار بومهن، دیگر مدیران و خانواده معزز شهدا حضور داشتند.

این مراسم در ابتدا با قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و سپس نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ادامه، سلیمانی‌فر رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس و توسلی‌پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان هریک طی سخنانی به ارزش‌های والای این سفر معنوی اشاره کردند.

از نکات جالب برنامه امروز حضور پدر و مادر معزز شهید بیات از شهدای هشت سال دفاع مقدس پردیس و مادر گرامی شهید حسینی از شهدای مدافع حرم شهرستان و بدرقه دانش‌آموزان از سوی این عزیزان بود.

*رئیس اداره آموزش و پرورش پردیس:کسب علم از سنگرهای جهاد علیه دشمنان است

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس، کسب علم را یکی از سنگرهای جهاد علیه دشمنان اسلام و انقلاب خواند.

حسینعلی سلیمانی‌فر در آیین بدرقه اردوی راهیان نور دانش‌آموزان دختر شهرستان پردیس اظهار داشت: ایران در دوران قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی و در پی بی‌لیاقتی حکام ظالم، بعد از شکست در جنگ و طی قراردادهایی ننگین نظیر ترکمانچای، پاریس و … بخش‌هایی از کشور را از دست می‌داد که جدایی گرجستان، باکو، بلوچستان(شرقی)، ارمنستان، خوارزم و افغانستان از جمله این مناطق است.

وی ادامه داد: اما در جریان هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی دشمنان علیه اسلام و انقلاب حتی یک وجب از خاک این مرز و بوم اسلامی به دست بیگانگان نیفتاد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس خطاب به دانش‌‌آموزان در اردوی راهیان نور خاطرنشان کرد: در آن دوران حساس، دانش‌آموزانی به سن و سال شما، کلاس‌های درس و مدرسه را رها کرده و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند.

سلیمانی‌فر اضافه کرد: غیرت اسلامی و ایرانی مرد و زن و پیر و جوان در آن برهه زمانی دشوار سبب شد تا مردم غیور ایران اسلامی راهی مناطق جنگی غرب و جنوب شوند و مقابل رژیم بعث تا بن‌دندان مسلح ایستادگی کنند.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در دشوارترین شرایط و با کمترین امکانات، شبانه‌‌روز ایستادگی کردند تا پیروزی نصیب جبهه اسلام شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس افزود: امروز شما دانش‌‌آموزان که راهی مناطق جنگی می‌شوید، با قرار گرفتن در آن محیط‌‌‌های خاطره‌انگیز می‌آموزید که مانند رزمندگان در مسیر اعتلای اسلام و انقلاب تلاش کنید.

سلیمانی‌فر بیان کرد: سرزمین‌هایی که راهی آن‌ها هستید، نه یک زمین معمولی بلکه نقاطی است که در جای‌جای آن خون پاک جوانان وطن در راستای حفظ دین مبین اسلام و کیان کشور بر زمین ریخته است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی جهاد پایان نیافته بلکه سنگرها تغییر کرده و دانش‌آموزان باید کسب دانش و تلاش در مسیر تعالی معنوی را به‌عنوان جبهه جدید در نظر گیرند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تمدن اسلامی گفت: رهبر فرزانه انقلاب بارها در خصوص تمدن اسلامی فرمایشاتی را بیان کردند و بی‌شک شما دانش‌آموزان سفیران ترویج تمدن اسلامی به اقصا نقاط جهان هستید.

سلیمانی‌فر ادامه داد: چادر مشکی به‌عنوان زیبنده‌ترین حجاب اسلامی نشانه تمدن 7‌ هزار ساله مردم ایران است و باید این فرهنگ اسلامی در جامعه حفظ شود.

*فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پردیس:خلأ قهرمان واقعی ملت‌ها را به چالش کشیده است/ جهانیان نسبت به شهدای ایران حسرت می‌خورند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پردیس با بیان اینکه خلأ قهرمانان واقعی سران سایر ملل را به چالش کشیده است، گفت: جهانیان نسبت به شهدا، این قهرمانان واقعی حسرت می‌خورند.

حمیدرضا توسلی‌پور امروز در حاشیه اعزام دانش‌آموزان شهرستان پردیس به اردوی راهیان نور اظهار داشت: توفیق بزرگی است که دانش‌آموزانی از شهرستان پردیس راهی مناطق جنگی در غرب کشور می‌شوند تا بیش ‌از پیش با حال و هوای آن نقاط مقدس آشنا شوند.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام ماه محرم خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی قیام عاشورای حسینی(ع) که به‌واسطه آن جمعی از مقرب‌ترین بزرگان به درگاه الهی به شهادت رسیدند، احیای اسلام ناب محمدی(ص)، اقامه نماز و اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر بود که همه باید از آن درس بگیرند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پردیس ادامه داد: امروز نیز دشمنان اسلام دست از کینه‌توزی نکشیده و همچنان به دنبال اهداف شوم خود هستند که باید آنها را در راه رسیدن به اهدافشان ناکام کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پردیس اضافه کرد: قیام عاشورا مکتبی مملو از درس‌های بزرگ است و باید با تکیه‌بر آموزه‌های این مدرسه عشق، مقابل دشمنان ایستاد و لحظه‌ای پا پس نکشید، همان‌گونه که اقتدای شهدای گران‌قدر بر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود.

توسلی‌پور اضافه کرد: یکی از نقاط مورد بازدید دانش‌آموزان در اردوی راهیان نور، منطقه‌ای تحت عنوان یادمان شهدای مرصاد است که در آن دشت، جوانان بسیاری مقابل منافقان و صدامیان مقاومت کردند و خون مطهرشان بر زمین ریخت.

وی از تلاش سایر کشورها برای تولید قهرمان برای جوانان خود خبر داد و گفت: امروز خلأ قهرمان‌های واقعی در دیگر ملل جهان، سران آن کشورها را به تولید قهرمان در قالب ساخت و اکران فیلم‌های افسانه‌ای مجبور کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پردیس تصریح کرد: بسیاری از این کشورها، قهرمانی راستین برای افتخار جوانانشان ندارند، حال آنکه ایران اسلامی دارای 219 هزار شهید قهرمان و ستاره درخشان است.

توسلی‌پور ادامه داد: این خلأ، دیگر ملل شرقی و غربی را به چنان چالشی وا داشته که بسیاری از آن‌ها خواهان حضور در مناطق جنگی ایران هستند تا ببینند چگونه چنین قهرمانانی در کشورمان پرورش یافته و حماسه‌سازی کردند.

وی اضافه کرد: برای شهروندان دیگر نقاط جهان جای بسی تعجب است که رزمندگان اسلام با وجود کمبودهای بسیار به چه توان و قدرتی اتکا کردند تا مقابل خیل عظیم دشمنانشان به پیروزی برسند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پردیس افزود: آنچه در دوران دفاع مقدس توانی صدچندان به رزمندگان می‌بخشید، تقوای الهی، ایمان حقیقی، ایثار و اعتقاد قلبی به وجود باری‌تعالی بود که سبب می‌شد این عزیزان بی‌واهمه مقابل گلوله، توپ و تانک بایستند.

*72 شهید به ازای هر میز مدیریت وجود دارد/ لزوم پاسداری بانوان از چادر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پردیس بر لزوم پاسداری بانوان از حجاب برتر چادر تأکید کرد و گفت: به ازای هر میز مدیریت، 72 شهید به یاد شهدای کربلای حسینی (ع) وجود دارد.

حمیدرضا توسلی‌پور در آیین بدرقه دانش‌آموزان دختر راهی اردوی راهیان نور شهرستان پردیس که با حضور رئیس آموزش و پرورش شهرستان پردیس، بخشدار بومهن، دیگر مسؤولان و خانواده معزز شهدا در ساختمان آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: مردم شریف و ولایی کشورمان طی دوران دفاع مقدس 219 هزار شهید معزز را تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی ادامه داد: در بیانی دیگر می‌توان گفت که به ازای هر میز مدیریت 72 شهید به یاد شهدای کربلای حسینی (ع) وجود دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پردیس تصریح کرد: همه باید به یاد داشته باشیم که این‌ها سنگرهای راه مجاهدت هستند که از سوی شهدا و تحت سایه ولایت‌فقیه به امانت نزد ما قرار دارد که از اسلام و انقلاب دفاع کنیم و خدا نکند که پایبند این میزها شویم.

توسلی‌پور با اشاره به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و ماه محرم خاطرنشان کرد: نکته‌ای که بانوان دانش‌آموز نباید فراموش کنند، رعایت حجاب و عفاف و پاسداری از حجاب برتر چادر است.

وی ادامه داد: امروز دومین روز از ماه محرم است، روزی که حضرت زینب (س) خطاب به برادر گرامی خود فرمودند که یا اباعبدالله (ع) من نگران حجاب و چادر خود هستم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پردیس اضافه کرد: منطقه‌ای که دانش‌آموزان در قالب طرح راهیان نور به آن اعزام می‌شوند، نقطه مناسبی است برای آموختن درس‌های بزرگ از شهدا که چگونه با اقتدا به سید و سالار شهیدان مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

توسلی‌پور از تلاش در مسیر کسب علم به‌عنوان سنگر امروز دانش‌آموزان یاد کرد و گفت: سنگرها و خاک‌ریزهای دیروز جای خود را به جنگ دشمن در جبهه دانش و فناوری داده است و شما دانش‌آموزان با تلاش خود در مسیر کسب علم، مجاهدان این عرصه قلمداد می‌شوید.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، شما بانوان جوان در آینده مادران خانواده و اصلی‌ترین رکن خانواده خواهید بود که باید فرزندانی پایبند اسلام و انقلاب تربیت کنید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پردیس افزود: حضور پدر و مادر معزز شهید بیات از شهدای هشت سال دفاع مقدس پردیس و مادر گرامی شهید حسینی از شهدای مدافع حرم شهرستان در برنامه امروز حامل این پیام مهم است که نگذارید خون عزیزان ما پایمال شود.

توسلی‌پور با اشاره به گوشه‌هایی از تاریخ جنگ تحمیلی، گفت: بزرگ‌ترین جنگ قرن که در فرهنگ ایران اسلامی به‌عنوان دفاع مقدس از آن یاد می‌شود و طی آن 32 کشور مقابل کشورمان ایستادند، هرگز جنگ جهانی نامیده نشد، چراکه برای دشمنان شکستی بزرگ و مایه ننگ بود.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس جوانانی با اراده آهنین، دلباخته اسلام و قرآن و دارای کمترین امکانات مقاومتی جانانه داشتند تا کیان کشور و دین مبین اسلام حفظ شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا