حضور 1350 خانواده شهید، جانباز و ایثارگر در شهرستان پردیس

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پردیس گفت: با توجه به رشد روزافزون جمعیت در شهرستان پردیس روزبه‌روز بر تعداد خانواده‌های جامعه هدف افزوده و خدمات برابر به آن‌ها داده می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، حبیب‌الله امیری در خصوص اقدامات این اداره برای رفاه حال خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران شهرستان پردیس، ضمن تقدیر از اقدامات پیگیرانه و مثمر خبرنگاران در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: رشد روزافزون جمعیت را در شهرستان پردیس شاهدیم و در مناطق شهری و روستایی این حوزه ازجمله شهرهای بومهن و پردیس، بخش جاجرود و مناطق صنعتی، بخش زیادی از سرریز جمعیت شهر تهران را در خود اسکان داده‌اند.

وی با بیان اینکه تعدادی از خانواده‌های جامعه هدف این اداره نیز با مهاجرت به این حوزه از خدمات بهره می‌برند، گفت: شهرستان پردیس نوپا و تازه‌تأسیس است و این اداره نیز نزدیک به سه سال است که دایر و طی این مدت فعالیت‌های زیادی را برای خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان ساکن در شهرستان انجام داده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پردیس افزود: در شهر پردیس و بخش جاجرود نیز خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران با مهاجرت به شهرستان پردیس از خدمات مختلف بنیاد شهید بهره می‌برند و تفاوتی میان خانواده‌های بومی و مهاجر وجود ندارد.

امیری ادامه داد: این اداره برابر با مقررات جاری، به‌تمامی خانواده‌ها خدمات برابر و یکسان می‌دهد و خانواده‌های میهمانی که تاکنون ثبت نام کرده‌اند خدمات مطلوبی را دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در شهرستان نزدیک به 720 خانواده جامعه هدف این اداره با ارائه لیست در سامان ثبت شده‌اند اما اطلاع داریم که تعداد خانواده شهدا بیش از این است اما تاکنون، نامه‌ای برای ثبت‌ نام ارائه نداده‌اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پردیس تصریح کرد: در شهر بومهن ۲۵۰ خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان ساکن هستند که شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان می‌شوند و در زمینه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.

امیری در خصوص خدمات ارائه‌شده، اظهار کرد: خدماتی مانند ارائه وام‌های مسکن، خدمات درمانی، تحصیل رایگان خانواده جامعه هدف در دانشگاه آزاد واحد پردیس که تمامی دانشجویان از خانواده‌های مهاجر شهرستان هستند.

وی گفت: خانواده‌های جامعه هدف مهاجر شهرستان پردیس در سیستم سجایای این اداره شناسایی و پس از احراز هویت و شناسایی ارائه خدمات آغاز می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پردیس افزود: ستاد شاهد در دانشگاه آزاد و اداره آموزش و پرورش تشکیل و به مباحث فرهنگی و نظارت و رسیدگی به وضعیت فرزندان خانواده‌های جامعه هدف صورت می‌گیرد.

امیری ادامه داد: با ارتباط و عقد تفاهم‌نامه با شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس برای تمامی خانواده‌های جامعه هدف ما پرونده‌های سلامت تشکیل‌شده و طی ماه‌های اخیر اکثر والدین، همسران و فرزندان خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان واکسن سرماخوردگی را دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: پزشک پایش سلامت به‌صورت ماهانه در منازل جامعه هدف تردد و ویزیت افراد را در دستور کار قرار می‌دهند و اگر مشکل خاصی در سلامت آن‌ها وجود داشته باشد به مراکز تخصصی اعزام می‌شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان پردیس اظهار کرد: در شهرستان پردیس حدود یک هزار و ۳۵۰ خانواده جامع هدف ساکن هستند و به‌صورت روزانه و با مهاجرت این عزیزان شهرستان پردیس رنگ و بوی معنوی و فرهنگی بیشتری می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا