کاهش ۸۶ درصدی جرایم تغییر کاربری اراضی زراعی در پردیس/ مفسدان یقه‌سفید در بخش مسکن پردیس دستگیر شدند

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: طی چهار سال اخیر در زمینه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات ۸۶ درصد کاهش جرایم را در این شهرستان داشتیم و مفسدان یقه‌سفیدی که با لابی‌هایی زیرپوستی در بخش مسکن پردیس سرمایه‌گذاری کردند، دستگیر شدند.

به گزارش صبح پردیس، حیدر فتاحی در مراسم معارفه دادستان و رئیس جدید دادگستری شهرستان پردیس که در سالن اجتماعات شهرداری شهر پردیس برگزار شد، اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند؛ هر کس با حق درافتاد، حق وی را بر زمین خواهد زد.

وی با بیان اینکه از ابتدای ورود خود به شهرستان پردیس عملکردش را بر چهار موضوع متمرکز کرده است، گفت: نخستین اقدام مبارزه قانونی، انقلابی و مستمر با فساد به‌خصوص فساد اقتصادی با رویکردی جهادی و انقلابی بود.

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان پردیس افزود: در رسیدگی، تصمیمات و محاسبات افراد از فقیر، غنی، دولت‌مرد، غیردولتی، جریانات سیاسی، جناح، حزب و … تفاوتی وجود نداشت و طی این مدت قاطعانه با متخلفان رفتار شد و به هیچ‌کس در داخل و خارج شهرستان پردیس باج نداده‌ایم.

فتاحی ادامه داد: در گذشته برخی متهمان متوسل به زر و زور بودند و در این حوزه احساس مصونیت می‌کردند که با جدیت تعقیب صورت گرفت و با شجاعت با آنها برخورد و احکام علیه آن‌ها صادر شد و این متخلفان به زندان افتادند و مبالغ به بیت‌المال بازگشت.

وی اضافه کرد: مستمر بودن فعالیت را از ابتدای کار سرلوحه اقدامات خود قرار دادیم و هرگز از موضع خود کوتاه نیامدیم و هر روز بیش از روز گذشته انگیزه برخورد با این تخلفات بیشتر شده است.

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان پردیس تصریح کرد: مفسدانی که با وسایل متقلبانه و با اعمال مدیران نالایق، مبادرت به تصرف هزاران هکتار اراضی ملی کردند و پس‌ از آن با قطعه‌بندی زمین‌ها را به فروش رساندند و سودهای میلیاردی کسب کرده بودند.

فتاحی اظهار کرد: مفسدان یقه‌سفیدی که با لابی‌هایی زیرپوستی، وام‌هایی با مبالغ هنگفت را از بانک‌ها برای تولید و اشتغال‌زایی با سود کم گرفتند و این مبالغ را در زمینه مسکن در شهرستان پردیس سرمایه‌گذاری کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: این مفسدان اراضی بکر کشاورزی را با قیمت ناچیزی از کشاورزان خریداری می‌کردند و با لابی‌ها تغییر کاربری می‌دادند و ویلاهای میلیاردی می‌ساختند، مفسدانی که به بستر رودخانه که جزو بیت‌المال است، نیز رحم نکرده بودند، نیز دستگیر شدند و با تمام آنها برخورد شد.

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان پردیس افزود: دستگاه قضایی سیاست راهبردی خود را بر مبنای پیشگیری و همچنین پیشگیری را سرلوحه کار خود قرار داد و افتخار می‌کنیم با این سیاست امروز نسبت به سنوات قبل در زمینه زمین‌خواری و تصرفات عدوانی ۹۴ درصد کاهش جرایم داشتیم.

فتاحی ادامه داد: طی چهار سال اخیر نسبت به سنوات گذشته در زمینه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات ۸۶ درصد کاهش جرایم و کاهش ۹۶ درصد نیز در زمینه تصرف تجاوز به بستر رودخانه‌ها را داشته‌ایم.

وی ضمن تقدیر از سربازان گمنام امام زمان (عج)، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و … اضافه کرد: متأسفانه یکی از عمده دلایل فساد اقتصادی بی‌کفایتی برخی مدیران در حوزه‌های مختلف است.

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان پردیس تصریح کرد: متأسفانه در زمینه زمین‌خواری در شهرستان پردیس، اسناد میلیون‌ها هکتار زمین مجهول بود و به همین دلیل زمین‌خواران به این منطقه حمله‌ور شدند و درصدد صدور اسناد بودند که با رصدهای دادستانی و همت اداره ثبت اسناد و املاک توانستیم ۳۸ میلیون و ۶۱ هزار و ۵۵۰ مترمربع از این اراضی را شناسایی کنیم و سند آن به نام دولت جمهوری اسلامی صادر شد.

فتاحی اظهار کرد: در زمینه آزادسازی بستر رودخانه، ۴۵۱ هزار و ۴۴۱ مترمربع آزادسازی صورت گرفت و همچنین بیش از ۳۳۶ هزار و ۱۱۶ مترمربع از اراضی متعلق به مسکن مهر و متعلق به شرکت عمران که در دست زمین‌خواران بود، آزادسازی شد.

وی گفت: ۳۹ هزار مترمربع از اراضی که تبدیل به ویلاهای برخی آقازاده‌ها و خوش‌نشین‌ها شده بود، آزادسازی شد، همچنین ۷۵ هزار و ۶۷۴ مترمربع از اراضی ملی متعلق به اداره راه و شهرسازی و در حریم راه‌ها قرار داشت و به رستوران، مبل‌فروشی، سنگ‌فروشی و … تبدیل شده بود و با وجود حجم بالایی از فشارها با قاطعیت رفع تصرف شد.

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان پردیس افزود: در زمینه زمین‌های واقع در پارک ملی خجیر ۷۰ هزار و ۷۲۵ مترمربع از اراضی ملی آزادسازی شد که گامی بلند در جهت حفظ حقوق بیت‌المال برداشته شد.

فتاحی ادامه داد: رویکرد بعدی ما مبارزه با راندخواری و فساد اداری با رویکرد نهادینه‌کردن مقررات و قانون در ادارات بود که متأسفانه در گذشته در مجموعه‌ها به‌راحتی با رابطه و رشوه کار انجام می‌شد که در این بخش هم‌ دست مفسدان قطع شد.

وی اضافه کرد: در گذشته برخی شهرداری‌ها و برخی ادارات را به جولانگاه خود تبدیل کرده بودند که این ریشه در گذشته دارد و خدا را شاکریم با روحیه انقلابی و جهادی که در این بخش به وجود آمد، توانستیم راندخواری و فساد اداری را به صفر برسانیم.

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان پردیس با اشاره به سایر عملکردهای خود، اظهار کرد: اعتماد مردم به دستگاه قضایی در شهرستان پردیس روزبه‌روز در حال افزایش است، طی بازرسی‌های انجام‌شده ۹۶ درصد مردم به روند رسیدگی اعتماد داشتند که این برای ما کفایت می‌کند.

فتاحی تصریح کرد: امروز در رسیدگی‌های قضایی هیچ‌گونه تفاوتی بین اشخاص، جناح‌ها، حزب، گروه‌ها و… برای ما وجود ندارد.

وی در خصوص رویکرد چهارم خود نیز گفت: رویکرد دیگر ما نهادینه‌ کردن روحیه جهادی و انقلابی به همراه افزایش بهداشت قضایی و تأمین سلامت ارکان اخلاقی و مالی کارکنان دادسرا بود و خدا را شاکرم که در این زمینه گفتار، اخلاق، نگاه و رفتارمان بر مبنای انقلابی و جهادگونه بوده است.

دادستان سابق عمومی و انقلاب شهرستان پردیس افزود: امروز مردم شهرستان پردیس می‌دانند که دادستان در مقابل ظلم ایستاده و با ظالمان مبارزه می‌کند و حامی مظلومان است، امروز مردم شریف شهرستان پردیس می‌دانند که دادستان راندخواری نمی‌کند، حزب‌گرا نیست اما حزب‌الله را دوست دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا