جانمایی احداث شهرک کشت گلخانه‌ای در شهرستان پردیس

جانمایی احداث شهرک کشت گلخانه‌ای در شهرستان پردیس از جمله مصوبات نشست کارگروه توسعه کشاورزی و کشت گلخانه‌ای پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نشست کارگروه توسعه کشاورزی و کشت گلخانه‌ای شهرستان پردیس به ریاست مجید صبوری معاون فرماندار و با حضور مدیران و نمایندگانی از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط‌زیست، شهرداری‌های دو شهر پردیس و بومهن و کارشناسان واحد برنامه‌ریزی فرمانداری در محل فرمانداری پردیس برگزار شد.
مجید صبوری معاون فرماندار پردیس کشت گلخانه‌ای را یکی از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کرد تا بهره‌برداری مناسبی از ظرفیت‌های شهرستان از جمله نزدیکی به پایتخت و اراضی مناسب کشت صورت گیرید.
وی با اشاره به قرار داشتن شهرستان در مناطق چهارگانه محیط‌زیست و کمبود منابع آبی افزود: این دو مورد اهمیت حرکت به سمت کشت گلخانه‌ای را بیش‌ازپیش نمایان می‌سازد و با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های متولی می‌توان این مشکلات را بدون وارد آوردن آسیب به محیط‌زیست و تخریب منابع آبی مرتفع کرد.

وری تصریح کرد: برای احداث شهرک کشت گلخانه‌ای لازم است در ابتدا جانمایی مناسبی انجام گیرد تا پس از فراهم ساختن مقدمات بتوان مجتمع کشت گلخانه‌ای را بر اساس استانداردهای لازم احداث کرد و در راستای تحقق بخشی از اهداف اقتصاد مقاومی در شهرستان قدم‌های مؤثری برداشت.
در ادامه حاضرین به تبادل‌نظر پرداختند و مقرر شد ادارات عضو کارگروه ضمن بررسی مجدد دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوطه، تنگناها و مشکلات موجود را به‌صورت کارشناسی و با راهکارهای پیشنهادی به فرمانداری اعلام کنند.
تشکیل تیم ویژه به‌منظور شناسایی و کارشناسی اراضی موجود در شهرستان برای احداث شهرک کشت گلخانه‌ای و امکان‌سنجی مشارکت شهرداری‌ها با متقاضیان تولید گل و گیاهان شهری برای اختصاص اراضی با کاربری فضای سبز به محل احداث گلخانه از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا