490 خانوار بخش جاجرود در شهرستان پردیس صاحب خانه شدند/ ایجاد 500 میلیارد ریال کار اقتصادی در جاجرود

اسناد مالکیت 490 باب منزل مسکونی به خانوارهای محروم روستای سعید آباد از توابع بخش جاجرود شهرستان پردیس تحویل داده شد.

به گزارش صبح پردیس؛ با حضور محمد مخبر رئیس، معاونین و کارکنان ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، سیدحسین هاشمی استاندار تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی امام جمعه، فرماندار، روسای ادارات شهرستان پردیس، شهرداران پردیس و‌بومهن، بخشداران جاجرود و بومهن، دهیاران و اعضای شورای بخش روستاهای شهرستان و‌جمع پرشوری از روستاییان روستای سعید آباد در حسینه حضرت اباالفضل‌العباس(ع) این روستا طی مراسمی اسناد مالکیت 490 باب منزل مسکونی تحویل خانوارهای محروم روستای سعید آباد از توابع بخش جاجرود شهرستان پردیس شد.

بنابراین گزارش این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و‌سرود ملی کشورمان آغاز و سپس مرتضی حیدری فرماندار شهرستان ضمن خوش‌آمد گویی به حضار از جاذبه‌ها و نیازمندی‌های پردیس سخن گفت.

در ادامه حسین توسلی امام جمعه شهرستان پردیس نیز از مشکلات نبود مصلی و کاهش کارخانه‌های فعال در مناطق صنعتی گفت و سپس استاندار تهران و محمد مخبر از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

در پایان از خانواده چهار شهید مدافع حرم بخش جاجرود با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد و به صورت نمادین به تعدادی از خانواده‌های محروم بخش جاجرود سند مالکیت و قدرالسهم ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) داده شد.

said-abad-jajrood-pardis-ehda-zamin-2

*روایت استاندار تهران از محرومیت های برخی شهرستان های پرجمعیت تهران

استاندار تهران با اشاره به محرومیت های استان تهران گفت: در این استان، شهرستانی داریم که با وجود 450 هزار نفر جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی ندارد و مدارس به صورت چندشیفته بوده و مشکل داشته دارند.

سید حسین هاشمی در مراسم اهدای بخشی از اراضی مسکونی روستای سعیدآباد جاجرود به 490 خانوار به عنوان هدیه مقام معظم رهبری اظهار داشت: در چهار دوره ای که نماینده تهران در مجلس بودم، به هیچ وجه فکر نمی کردم در تهران منطقه محرومی وجود داشته باشد اما زمانی که پست استانداری تهران به من سپرده شد، متوجه مناطق محروم شدم.
وی افزود: با مطالعات انجام شده مشخص شد که محرومیت شهرستان های تهران نسبت به بسیاری از دیگر مناطق کشور بیشتر است به گونه ای که در مناطق محروم تهران با تانکر آبرسانی می شد و این آب از حداقل استانداردها برخوردار نبود.
استاندار تهران ادامه داد: به برکت وجود رهبر معظم انقلاب و نظام اسلامی امروز دیگر شبیه این محرومیت ها را در استان تهران نداریم و این رهنمودهای مدبرانه رهبری است که کشور به خوبی از این بحران ها خارج می شود.
وی با بیان اینکه تهران پیشانی نظام و آبروی کشور است، گفت: نباید در استان جایی باقی بماند که امکانات یک زندگی حداقلی را نداشته باشد.
هاشمی تصریح کرد: با رایزنی های صورت گرفته، رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به منظور رفع محرومیت از استان تهران دست ما را باز گذاشت و این ستاد در این راستا کمک بسیاری به مسئولین می کند.
وی با اشاره به محرومیت های استان تهران، تاکید کرد: در این استان، شهرستانی داریم که با وجود 450 هزار نفر جمعیت حتی یک تخت بیمارستانی ندارد و مدارس به صورت چندشیفته بوده و مشکل داشته اند.

استاندار تهران با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: امروز جلسه ای با جانشین فرماندهی اقتصاد مقاومتی در تهران داشتیم و در گزارشی که در بحث کشاورزی ارائه کردیم مشخص شد در بسیاری از بخش ها، استان تهران جایگاه نخست را در اقتصاد مقاومتی دارد.
وی با بیان اینکه منابع بانک کشاورزی، ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفین و همچنین منابعی در سطح استان داریم که قابل استفاده اند، ادامه داد: این فرصتی طلایی است که همه باید از آن برای توسعه آبادانی، تثبیت جمعیت و مقاوم سازی اقتصاد در روستا استفاده کنند.
هاشمی افزود: روستاییان بدون هیچ واهمه ای طرح های خود را برای اشتغالزایی و توانمندسازی روستا ارائه کنند، با توجه به اینکه عمده منابع مصرفی ما در روستاها تولید می شود از این طرح ها حمایت خواهد شد.
وی با بیان اینکه آبیاری تحت فشار یک ضرورت است که باید در استان تهران به دو برابر ظرفیت یعنی نزدیک به 60 هزار هکتار برسد، خاطرنشان کرد: 29 هزار هکتار آن انجام شده و تا پایان سال به رقمی معادل 50 هزار هکتار می رسیم تا بتوانیم بهره وری را بالا برده و در مرحله اول نیازهای استان و در مراحل بعدی به فکر صادرات باشیم.
استاندار تهران با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن یادآورشد: همه افراد باید در سرشماری شرکت کنند چراکه نتایج سرشماری در برنامه ریزی 5 سال آینده برای هر منطقه نقش کلیدی و اساسی دارد.

said-abad-jajrood-pardis-ehda-zamin-1

*ایجاد 500 میلیارد ریال کار اقتصادی در جاجرود

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه مشکلات موجود در زمینه معیشت مردم جز با اقتصاد مقاومتی حل نمی‌شود، گفت: شهرستان‌های استان تهران از جمله محروم‌ترین مناطق کشور هستند که امیدوارم با تلاش این سازمان بتوان بخشی از مشکلات موجود را رفع کرد.

محمد مخبر در مراسم اهدای بخشی از اراضی مسکونی روستای سعیدآباد جاجرود به 490 خانوار به عنوان هدیه مقام معظم رهبری اظهار داشت: معیشت مردم امروزه دغدغه اصلی مقام معظم رهبری بوده و این موضوع جز با نسخه‌ای که ایشان به عنوان اقتصاد مقاومتی تدوین کرده‌اند، قابل حل نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی از دو بال مردم و مسوولین تشکیل شده است، افزود: در این زمینه مطالبه تدابیر رهبری از هر سو به عهده مردم بوده و مردم باید تدابیر ایشان را از مسوولین مطالبه کنند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: مردم باید از موقعیت‌ها نهایت استفاده را ببرند زیرا اگر این کار را انجام ندهند خودشان متضرر اصلی خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه پس از ورود به بحث محرومیت زدایی متوجه محرومیت شهرستان‌های تهران از شده است، گفت: در واقع شهرستان‌های استان تهران از محروم‌ترین مناطق کشور هستند که امیدواریم با تلاش این ستاد بتوانیم گوشه‌ای از این محرومیت‌ها را رفع نماییم.

said-abad-jajrood-pardis-ehda-zamin-3

مخبر با بیان اینکه امشب یکی از دغدغه‌های مهم مردم جاجرود با اهدای 490 سند زمین به آنها رفع می‌شود، گفت: امیدواریم برای بحث اشتغال جوانان نیز با کمک استاندار تهران و فرماندار منطقه جاجرود با مدل بنیاد برکت بتوان حدود 500 میلیارد ریال در این منطقه کار اقتصادی و اشتغالزایی ایجاد کرد.

وی با اشاره به برنامه ستاد برای ورود به مبحث کمک به بیماران سرطانی و بیماری‌های خاص افزود: به مردم قول مساعد می‌دهیم که اختصاص زمین برای احداث درمانگاه، ساخت بنای شبستان مسجد روستای سعیدآباد و ساخت سه مدرسه در شهرستان پردیس در دستور کار بنیاد برکت قرار گیرد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تاکید بر رهبری مدبرانه امام راحل و در نبود ایشان، آیت الله خامنه‌ای بیان داشت: وضعیت مطلوب کشور ما مرهون رهبری امام خمینی و همچنین رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است.
وی با اشاره به بروز جنگ‌های منطقه گفت: حلقه‌ای از آتش امروز اطراف ما را محاصره کرده و ایران تنها جزیره امنی است که در منطقه وجود دارد که این امر با حرکت مردم در مسیر امامت به وجود آمده است همچنینبا تلاش رزمندگان و دانشمندان خطر نظامی ایران را تهدید نمی‌کند.

مخبر با بیان اینکه کشور ما در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار دارد، تصریح کرد: ایران از نظر امنیت در وضعیت بسیار مطلوبی است به گونه ای که حتی نسبت به کشورهای اروپایی برتری دارد.جاجرود

به گزارش صبح پردیس؛ منطقه جاجرود بخشی از شهرستان پردیس متشکل از 8 روستا به نام‌های سعیدآباد، خسروآباد، کمرد، خجیر، سنجعلیان، ترقیان، شمس آباد و دامنه است و دارای 5 نقطه صنعتی است و بیش از 2 هزار واحد صنعتی در این ناحیه است.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا