تکمیل مسکن مهر پردیس ۲ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه دولت قول‌هایی برای تکمیل خدمات روبنایی مسکن مهر پردیس داده است، گفت:­ مسکن مهر پردیس برای تکمیل به ۲ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد تا کارهای روبنایی و زیربنایی آن انجام شود.

به گزارش صبح پردیس، محمد شکرچی‌زاده اظهار کرد: ما در این مرکز اعلام آمادگی می‌کنیم تا برای موضوعات فنی، تهیه بسته‌های مالی و منابع و همچنین مطالعات اقتصادی در صورت تمایل شرکت عمران شهرهای جدید، همکاری لازم را برای حل مسائل مسکن مهر پردیس، داشته باشیم.

وی گفت: بر اساس بازدید میدانی که از منطقه و واحدهای مسکن مهر پردیس داشتیم به نظر می‌رسد که در جانمایی بسیاری از ساختمان‌های پروژه، دقت لازم انجام نگرفته است و باید هزینه‌هایی برای پایدارسازی شیروانی‌ها و همچنین محل استقرار ساختمان‌ها انجام شود که به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید این کار در دستور کار شرکت فوق قرار دارد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از نقاط قوت مسکن های مهر پردیس را ساخت چندین مدارس در آن شهر عنوان کرد و گفت: ساخت مدارس در واحدهای مسکن مهر پردیس کمک موثری می کند تا مفهوم شهر در آن منطقه شکل بگیرد.

شکرچی‌زاده تصریح کرد: معتقدم به رغم مشکلاتی که وجود دارد بخش عمده ای از آنها در قالب همکاری معاونت های مسکنی وزارتخانه قابل حل است.

وی ادامه داد: ضمن آنکه در حل مشکلات فوق حتما باید مساعدت دولت نیز وجود داشته باشد تا بتوان بخش های روبنایی و زیربنایی را اجرا کرد. با حل و فصل مشکلات و همکاری و در عین حال مساعدت دولت، مردمی که واحدهای مسکن مهر پردیس را خریداری کرده اند می توانند در واحدهای فوق، مستقر شوند.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: گزارش پیشرفت ساختمانی مسکن‌های مهر پروژه پردیس بیش از ۸۰ درصد است ولی آماده‌سازی و کارهای روبنایی و زیربنایی درصد کمتری دارند.

شکرچی‌زاده در بیان جزئیات بازدید میدانی خود از پروژه مسکن مهر پردیس، گفت: برخی از فاز ها همچون­ 3­و ۵ وضعیت مناسبی دارند و بعضی ­­از آنها مثل فاز­ ۱۱ پیشرفت روبنایی کمتری دارند. در مجموع به نظر می رسد اگر یک همت جدی روی آن انجام شود بتواند به نتیجه برسد؛ زیرا در آن منطقه متقاضیان فراوانی ثبت‌نام کرده‌اند و با استقرار مردم و تکمیل آنها بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد شد.

منبع: صداو سیما

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا