تکمیل فاز نخست پروژه گردشگری 80 هکتاری «بام پردیس»

شهردار شهر پردیس از اتمام و تکمیل پروژه بزرگ گردشگری بام پردیس به مساحت 80 هکتار خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، محمد لاله اظهار داشت: یکی از زیباترین چشم‌اندازهای نه تنها شهر و شهرستان پردیس بلکه شمال شرق استان تهران را می‌توان در بلندی‌های شهر پردیس یافت.

وی افزود: این ارتفاعات در بخش‌های شمالی پردیس واقع است و از آن می‌توان بسیاری از نقاط زیبا و کوهستانی منطقه را مشاهده نمود.

شهردار پردیس اضافه کرد: با توجه به وجود اراضی طبیعی و بکر، ایده‌ای تحت عنوان بام پردیس در مجموعه شهرداری پردیس مطرح و سپس امور مقدماتی شامل تهیه طرح به همراه جانمایی فضاهای تفریحی، خدماتی، ورزشی، گردشگری و … انجام شد.

لاله بیان کرد: هدف از اجرای طرح بام پردیس، ایجاد محیطی زیبا و نشاط‌آور برای شهروندان و همچنین فراهم‌سازی موقعیتی گردشگری در چند قدمی پایتخت در راستای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهر است.

وی در ادامه به تشریح فضاهای طراحی‌شده در مجموعه توریستی بام پردیس پرداخت و گفت: در این طرح فضاهای گردشگری، تفریحی و تفرجگاهی زیبا و کاربردی در نظر گرفته‌شده است که از آن جمله می‌توان به احداث متل، استخر و سالن ورزشی، ساختمان فرهنگی و مذهبی، رستوران و سالن آمفی‌تئاتر روباز اشاره کرد.

شهردار پردیس تصریح کرد: از دیگر فضاهای تعریف‌شده در این مجموعه می‌توان به مانژ اسب‌سواری، پیست اسکی روی چمن و لژ سواری، محل کایت‌سواری شامل تراس جهت پرش‌های نمایشی توسط افراد حرفه‌ای، آلاچیق، برکه‌ها، فضای سبز، پیاده‌روها، شبکه معابر، کمپین، ورودی‌های اصلی و فرعی، ساختمان اورژانس و ساختمان‌های اداری اشاره نمود.

لاله ادامه داد: در فاز نخست طرح‌هایی شامل مسیر پیاده‌رو، پله سنگی و پاگردها به مساحت یک هزار و 200 مترمربع از انتهای بلوار خلیج‌فارس شمالی فاز دو و مسیر دسترسی خودرو از روستای واصفجان، دیوار سنگی به همراه بندکشی به مساحت 250 مترمربع، جدول‌گذاری به طول یک هزار و 50 متر، پیاده‌رو موزاییک به مساحت 800 مترمربع، زیرسازی و آسفالت محوطه پارک خودرو به مساحت 11 هزار مترمربع و … اجرا شد و به‌پایان رسید.

وی ادامه داد: در اجرای این پروژه بزرگ از مصالح سنگی مناسب و مقاوم برابر سرمای نسبتا شدید ارتفاعات منطقه استفاده شده و نوع طراحی پله ها به لحاظ شاخص هایی همچون ارتفاع، کف و نوع سنگ نیز متناسب با همه گروه های سنی باشد.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: همچنین یکی از مهمترین موضوعات مد نظر گروه طراحی پروژه بام پردیس، توجه ویژه به مقوله های محیط زیستی است؛ از این رو طبیعت بکر و توپوگرافی کوهستانی منطقه اجرای طرح با کمترین تغییر مواجه می شود.

لاله گفت: بی شک تحقق و اجرای همه جانبه پروژه مجموعه توریستی بام پردیس نه تنها نقطه عطفی در تامین سرانه تفریحی، ورزشی، فرهنگی و خدماتی و … شهر پردیس خواهد بود که به یاری خداوند با اجرای موفق آن، گام بلندی در زمینه توسعه صنعت گردشگری و ایجاد درآمدهای پایدار در شهر پردیس و شرق استان تهران برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا