تکمیل بیمارستان الغدیر تنها دست شهرداری بومهن نیست/ افتتاح بیمارستان در انتظار مصوبه شورای شهر بومهن

فرماندار شهرستان پردیس در خصوص مشکلات موجود برای بیمارستان الغدیر بومهن، گفت: مشکل تعیین تعرفه عوارض درمانی است که باید از سوی شورای اسلامی شهر بومهن تصویب شود.
مرتضی حیدری اظهار کرد: پیشرفت کار بیمارستان الغدیر رضایت‌بخش است و افتتاح آن نیاز به یک مصوبه از شورای اسلامی شهر بومهن دارد مقررشده بود تا شورا آن مشکل را برطرف کرده باشد.

وی افزود: پیشنهادما این بوده است که تعرفه را نه تنها برای بیمارستان الغدیر، بلکه برای تمامی کارهای خدماتی پایین در نظر بگیریم؛ ولی شورای محترم بنا بر سیاستی، صرفاً با انگیزه کسب درآمد برای شهرداری قصد افزایش این تعرفه را داشت.

حیدری خاطرنشان کرد: پیشنهادما این است که تعرفه کارهای خدماتی را کاهش بدهند؛ اما در پایان بنده عرض کردم شما بالاخره مبلغی که به تصویب رسانده‌اید را اعلام بکنید.

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به اینکه رقم عوارض مبلغ زیادی نیست، تصریح کرد: پروژه‌ای که بالغ‌بر 100 میلیارد تومان برای شهر ما ارزش دارد، درست نیست گرفتار دو میلیارد تومان باشد که این هم در حال انجام است.

*شهردار بومهن: تکمیل بیمارستان الغدیر تنها دست شهرداری بومهن نیست/ سهم شهرداری مشخص شود

شهردار بومهن گفت: ساخت فضای فیزیکی بیمارستان الغدیر به مرحله نهایی رسیده؛ اما تکمیل این پروژه مهم تنها دست شهرداری بومهن نیست.

حجت‌الله تاج‌محمدی در خصوص وضع بهداشت و درمان در بومهن اظهار داشت: شهر بومهن از ساختاری خاص به خاطر حضور در کنار جاده‌ای ترانزیتی برخوردار است.

وی افزود: بیمارستان الغدیر در بومهن از توابع شهرستان پردیس معروف به بیمارستان خیریه است و بنیان‌گذاران آن بنای یک بیمارستان خیریه را در این بخش برپا کرده‌اند.

شهردار بومهن با تأکید بر اینکه متأسفانه در بومهن فضای درمانی مناسبی نداریم، اضافه کرد: وضع نامساعد زیرساخت‌های درمانی نه‌تنها در بومهن، بلکه در شهرستان پردیس و حتی شهرستان‌های هم‌جوار ما وجود دارد.

تاج‌محمدی با اشاره به اینکه با همکاری و تعامل شورای اسلامی و شهرداری بومهن در گذشته زمینی را برای احداث بیمارستان جانمایی و اختصاص داده شدد، ادامه داد: این زمین توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری بومهن خریداری شده است.

وی تصریح کرد: شهرداری هم در جریان تسریع در ساخت بیمارستان الغدیر، خدماتی را تاکنون انجام داده و مساعدت‌هایی برای آماده‌سازی فضای فیزیکی بیمارستان الغدیر بومهن شده است.

شهردار بومهن با بیان اینکه امروز فضای فیزیکی بیمارستان الغدیر به مرحله نهایی خود رسیده است، اضافه کرد: شهرداری باید در این باب حقوق خود را هم محاسبه کند.

تاج‌محمدی تأکید کرد: شاید مدیریت شهرستان و استان تهران در این رابطه تخفیف‌هایی را هم در نظر بگیرند؛ ولی باید سهم شهرداری در ارائه تسهیلات به تکمیل بیمارستان الغدیر در شهر بومهن مشخص شود.

وی افزود: در جلسات اخیر کمیسیون ماده 100 شهرداری مجموعه بناها و افزایش بنا را اعلام کردیم و تصمیم‌گیری شده است و شهرداری کمک خود را در باب تسریع به تکمیل بیمارستان الغدیر ادامه خواهد داد.

شهردار بومهن با بیان اینکه تعرفه ارزش معاملاتی را در سال 95 به شورای اسلامی شهر بومهن برای تصویب ارائه کردیم، ادامه داد: بعد از تصویب، محاسبات را انجام داده و به مدیریت بیمارستان ارائه خواهیم کرد.

تاج‌محمدی با تأکید بر اینکه ادامه کار شهرداری برای تکمیل بیمارستان الغدیر در راستای خدمات‌رسانی به مردم برای بهره‌برداری از این پروژه مهم در چارچوب قانون و ضوابط موجود صورت می‌گیرد، تصریح کرد: افتتاح بیمارستان الغدیر دست ما نیست.

وی با بیان اینکه کمک شهرداری بومهن در این راستا ادامه دارد، اظهار کرد: باید مجموعه خیران بیمارستان و دستگاه‌های خدمات‌رسان با توجه به معذوریت قانونی که دارند، این مجموعه را راه‌اندازی کنند.

منبع: فارس/ دانا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا