بلاتکلیفی ۱۸۰۰ هکتار زمین در تپه سیف کمرد و روستاهای ترقیان و جاجرود/ درگیری مردم این منطقه با اوقاف و محیط‌زیست نگران‌کننده است

نمایندهٔ مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: وجود یک هزار و 800 هکتار زمین بلاتکلیف در تپه سیف کمرد و روستاهای ترقیان و جاجرود و درگیری مردم این منطقه با اوقاف و محیط‌زیست نگران‌کننده است.

به گزارش صبح پردیس، محسن علیجانی‌زمانی نماینده مردم تهران با بیان اینکه بخش زیادی از مناطق صنعتی و روستایی شهرستان پردیس فریز شده، گفت: در بازدیدی که چند روز اخیر از شهرستان پردیس و نشست با دهیاران شهرستان انجام شد روستاهای خسروآباد، جاجرود، عباس‌آباد و ترقیان با مشکلات شدید آب منطقه‌ای، تخریب خانه‌ها و فریز منطقه برای ساخت و نوسازی روبرو هستند.

وی افزود: وضعیت بلاتکلیف منطقه برای نوسازی و فعالیت صنعتی، تخریب خانه‌های روستایی و درگیری‌های متعدد با اوقاف، محیط‌زیست و آب منطقه‌ای از مهم‌ترین موارد بررسی‌شده با دهیاران بود که قرار شد با ارائه مستندات و درخواست کتبی پیگیری‌های لازم از مسئولان صورت بگیرد.

دبیر مجمع نمایندگان مجلس با تأکید بر اینکه تخریب فیزیکی باید آخرین اقدام یک ارگان باشد، گفت: می‌توان با هزینه کمتر از آسیب‌های بالاتر جلوگیری کرد و قبل از تخریب‌ها و شدت گرفتن درگیری هماهنگی با دادگستری و نمایندگان مردم صورت بگیرد و آنها را در جریان کار قرار دهند.

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: برای کاهش خسارات در موارد این‌چنینی که یک طرف مردم و در طرفی دیگر ارگانی دولتی است هماهنگی با مجمع نمایندگان مجلس ضروری است زیرا تعامل بین نمایندگان با دستگاه‌ها می‌تواند با لطمه کمتر مانع اعتراضات وسیع و مشکلات کنونی شود.

نماینده مردم استان تهران با اشاره به فریز شدن بخش بزرگی از منطقه زندگی روستایی و صنعتی شهرستان پردیس گفت: وجود یک هزار و 800 هکتار زمین بلاتکلیف در تپه سیف کمرد و روستاهای ترقیان و جاجرود و درگیری مردم این منطقه با اوقاف و محیط‌زیست نگران‌کننده است. اگر بحث‌های محیط زیستی را صرفاً در نظر بگیریم طرح‌های توسعه انجام نخواهد شد.

علیجانی یادآور شد: علاوه بر دست گذاشتن سازمان محیط‌زیست بر مناطق روستایی و صنعتی بخشی از املاک مسکن مهر که واقع در دشت بهشت می‌شود نیز درگیر است و باید از سوی ریاست‌جمهوری بازتعریفی مجدد در منطقه صورت بگیرد تا شهرک‌های صنعتی آسیب نبیند.

این مسئول با اشاره به تخریب برخی خانه‌ها در حاشیه رودخانه جاجرود اظهار داشت: آب منطقه‌ای هم ابعاد مختلف سیاسی اجتماعی و اقتصادی یک جریان را قبل از تخریب باید در نظر بگیرد و برای جلوگیری از مشکلات بزرگ‌تر و حل مسئله آخرین اقدام تخریب فیزیکی باشد.

وی به بازدید خود از خانه‌های تخریب‌شده حاشیه جاجرود اشاره کرد و افزود: بسیاری از مالکان این خانه‌ها بلاتکلیف هستند و وضعیت نامشخصی دارند چون از سویی با مجوز بخشداری وقت به ساخت خانه‌ها پرداخته‌اند و از سویی منازلشان با دستور اداره آب‌منطقه و بدون تعیین مکان جدید تخریب‌شده است.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا