کشف سه کارگاه تولید مواد مخدر در شهرستان پردیس/ درمان بیش از 2 هزار معتاد و 18 مورد طرح پاک‌سازی در سال گذشته

فرماندار شهرستان پردیس گفت: در سال ۱۳۹۶ کشفیات ۱۵۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه انهدام ۳ مورد کارگاه تولید مواد مخدر در شهرستان پردیس بود است.

مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس با مثبت دانستن عملکرد سه‌ماهه ابتدای سال فرماندهی انتظامی این شهرستان، اظهار داشت: عملکرد خوب فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس در حوزه مواد مخدر در شهرستان پردیس مشهود و مؤثر بوده است.

وی بیان داشت: در سه ماه ابتدای سال این فرماندهی ۲ کیلو ۲۴۴ گرم تریاک، ۶۰ کیلوگرم هروئین که در کل این کشف 160 کیلوگرم بوده اما به دلیل کشف این محموله توسط دو تشکیلات انتظامی سهم هرکدام مشخص و 60کیلو سهم فرماندهی شهرستان پردیس شده است.

حیدری افزود: همچنین طی سه ماه ابتدایی سال 97 کشف حشیش 3 کیلو 278 گرم و کشف یک کیلو و 726 گرم شیشه توسط فرماندهی انتظامی شهرستان پردیس صورت گرفته است.

فرماندار پردیس بابیان اینکه دستگیرشدگان سال ۹۷ حدود سی فروشنده مواد مخدر و 90 معتاد متجاهر بوده، گفت: جمعاً در سه‌ماهه ابتدایی سال ۱۲۰ نفر مرتبط با مواد مخدر در شهرستان پردیس دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: تعداد دستگیری‌ها در سال نودوشش 259 نفر بوده است و در کل در سال ۱۳۹۶ کشفیات ۱۵۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر به همراه انهدام ۳ مورد لابراتوار تولید مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین بوده که در این رابطه ۱۰ نفر دستگیر شدند.

حیدری تصریح کرد: اجرای ۱۱ مورد طرح جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها به همراه دستگیری ۲۵۹ نفر در سال 96 کشف پنج قبضه سلاح و دو دستگاه بی‌سیم غیرمجاز و همچنین انهدام دو مورد کارگاه تولید آلات و ادوات استعمال شیشه(پایپ) را در پردیس داشتیم.

فرماندار شهرستان پردیس بیان کرد: در سال گذشته اجرای ۱۸ مورد طرح پاک‌سازی و برخورد با فروشندگان مواد مخدر در سطح شهرستان انجام‌شده و توسط شبکه بهداشت و درمان ۲ هزار و ۲۲ نفر شناسایی و مورد آموزش قرارگرفته‌اند.

وی افزود: توسط شبکه بهداشت آموزش ۶ هزار و ۶۴۲ نفر برای پیشگیری از گرایش به مواد مخدر انجام‌شده و همچنین مشاوره سلامت روان برای یک هزار و ۵۶۰ نفر انجام‌شده است.

حیدری ادامه داد: در 11 مراکز ترک اعتیاد مجاز شهرستان 3 هزار و 95 پرونده تشکیل و با سرعت روند بهبود طی می‌شود همچنین مراکز ام‌ام‌تی و دی‌آی‌سی هم فعال‌شده که ۱۸۳ نفر را مورد درمان قرارگرفته‌اند.
فرماندار شهرستان پردیس گفت: در کل روند اعتیاد از صعود و سیر صعودی متوقف‌شده و سیر نزولی پیدا کرده است و خدا را شکر می‌کنیم مدارس، مساجد و مردم نسبت به مواد مخدر هوشیار شدند و آگاهی‌ها بالا رفته است.

وی اذعان داشت: جوانان مقداری پخته‌تر با این مسائل اجتماعی و فرهنگی برخورد می‌کنند برای رفع این معضل نیازمند افزایش آگاهی مردم و جوانان هستیم زیرا اگر سطح آگاهی جوانان را نسبت به این مسئله بالا ببریم پیشگیری هم تأثیر بیشتر و هم هزینه کمتری نسبت به درمان و بازپروری معتادین دارد.

حیدری اظهار کرد: به عقیده بنده بهترین راه پیشگیری است که امیدواریم بهزیستی، آموزش‌وپرورش، شبکه بهداشت و درمان، اداره ورزش و جوانان توفیقات خوبی در این زمینه به دست بیاورند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا