تقدیر از پیشکسوتان عرصه علم و فناوری پارک فناوری پردیس

از پیشکسوتان عرصه علم و فناوری پارک فناوری پردیس با حضور شرکت‌های عضو این پارک تقدیر شد.

به گزارش صبح پردیس؛ برای پنجمین سال متوالی طی مراسمی از پیشکسوتان عرصه علم و فناوری پارک فناوری پردیس حضور کارکنان و شاغلین شرکت های عضو تقدیر به عمل آمد.

این مراسم از سال 90 با هدف آشنایی بیشتر شرکت‌های تازه تاسیس با پیشکسوتان و موفقیت‌های آن‌ها و همچنین تقدیر و تشکر از بزرگان این عرصه به میزبانی پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. امسال هم سالن همایش‌های مجتمع تجاری سازی میزبان جمع کثیری از مدیران شرکت‌ها، مدیران ستادی پارک و همچنین خانواده‌های برخی عزیزان پیشکسوت بود.

در جریان این مراسم ابتدا آلبوم تصویری از لحظاتی که در جشن‌های مشابه پیشین برگزار شده بود در سالن پخش شد و خاطرات بسیاری را برای حضار زنده کرد،

حازم فری پور مدیرعامل شرکت سراج فن‌آموز که از پیشکسوتان سال‌های گذشته پارک بوده‌اند دعوت به عمل آمد تا به مناسبت دهه فجر از دستاوردهای انقلاب اسلامی بگویند.

وی با کلامی رسا به احساسات مشترک همه کسانی که در روزهای انقلاب بوده‌اند اشاره کرد و گفت: ما ملت حق دوست و حق طلبی هستیم اما از آنجایی که جوانان امروز در روزهای انقلاب نبوده‌اند ممکن است برخی برداشت‌های ما بزرگترها با جوانان امروز از انقلاب متفاوت باشد ولی نکته‌ای که در بین ما پیشکسوتان مشترک است احساسات انسانی آن روزهاست.

مدیرعامل شرکت سراج فن‌آموز  در ادامه با بیان خاطراتی از زندگی شخصی خود گفت: ما انقلاب را دیدیم و در آن زندگی کردیم، امروز شاید تعریف مشترک یا مشخصی از انقلاب نداشته باشیم ولی من احساس می‌کنم انقلاب مجمعی از همه آدم‌های خوب بود، آدم‌هایی که از زمین بهشت ساختند و همه در کنار هم با نهایت صبوری و گذشت برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می‌کردند.

فری پور همچنین به ضعف‌های جامعه امروز اشاره کرد و گفت: در جامعه امروز دو نوع فقر به شدت رواج یافته‌، اول فقر اخلاقی و دوم فقر علم؛ که به نظر من باید این دو فقر را در جامعه ریشه کن کنیم، از طرفی با اخلاق مداری و معرفت شناسی به هم نیکی کنیم و انسان را پاس بداریم و از طرفی دیگر با علم اندوزی بیشتر و همچنین نگاه علم محور به پیشرفت و توسعه کشور کمک کنیم.

وی در ادامه این برنامه به نقش مراکز دانش‌بنیان و پارک فناوری پردیس به عنوان بستری برای اشاعه نگاه دانش محور در کشور اشاره کرد و گفت: برای انقلابی بودن و تداوم انقلاب کافی است که هر کسی اخلاق و عمل برمنای علم خود را سرلوحه قرار دهد، اگر هر کسی در جای خود کاری که به عهده دارد را درست انجام دهد و سهم خود برای آبادانی مملکت را عهده دار شود، ایران بهشت روی زمین خواهد شد.

پیشکسوتان پارک فناورری پردیس

در بخش‌های بعدی این مراسم جوایز مسابقات ورزشی و عکاسی توسط علی رهنما، مشاور عالی رییس پارک فناوری پردیس، مهندس مجید حساس مدیر عامل شرکت الغدیر و مهندس خان احمدی مدیر داخلی شرکت پارس آنلاین به برندگان این مسابقات اهدا شد.

همچنین در بخش اصلی این برنامه از سه پیشکسوت عرصه علم و فناوری مهدی احمدی علی آبادی، رضا رمضانی و سید محمد‌هاشمی توسط مهدی صفاری نیا رئیس پارک و دیگر بزرگان تقدیر و قدرانی به عمل آمد.

مهدی احمدی علی آبادی از مدیران پارک بابت برگزاری این مراسم سپاسگزاری کرد و ادامه داد: خود را کوچکتر از آن می دانم که در حضور بزرگان این عرصه پیشکسوت معرفی شوم. البته پیشکسوت عموماً به کسی گفته می‌شود که قصد ادامه خلاقیت و فعالیت را نداشته باشد در حالی که من خود را جوان می‌دانم هنوز مانده که پیشکسوت شوم.

رضا رمضانی نیز در سخنانی اظهار داشت: ما در راه انقلاب این کشور تمام انرژی و وقت خود را بی منت و با ذوق خرج کردیم. باید تحقیق و توسعه در کشور ایجاد شود، تحول ایجاد شود تا ثروت و کار به وجود آید. انقلاب فرزند ماست حتی اگر معلول باشد.

سید محمد‌هاشمی در سخنانی از دوستان و مدیران پارک بابت برگزاری این مراسم و لایق دانستن اینجانب برای عنوان پیشکسوتی تشکر کرد و گفت: همیشه دوست داشتم جوان‌ترین فرد در یک جمع باشم و فکر می‌کنم امروز این آرزو برآورده شد و جوان ترین پیشکسوت این مجموعه شدم. برقراری ارتباط و ایجاد تعامل بین جامعه نخبه، محققان و مهندسان کشور یکی از مسایل مهم و کلیدی است که باید در فضاهای کاری مختلف توجه ویژه‌ای به آن شود.

اجرای موسیقی سنتی توسط گروه «بارمان» پایان بخش این برنامه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا