تصفیه خانه فاضلاب پردیس ۲۴۰۰۰ متر مکعب آب را در شبانه روز تصفیه می‌کند

سرپرست تصفیه خانه فاضلاب پردیس گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب پردیس در سایت ۱۲ هکتاری و با دو مدول ۱۲۵۰۰۰ تایی با ظرفیت ۲۴۰۰۰ متر مکعب تصفیه آب در شبانه روز فعالیت می‌کند.

به گزارش صبح پردیس، خبرنگاران شرق استان تهران به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف و در روز «آب، رسانه و افکار عمومی» از تصفیه‌خانه آب و فاضلاب شهرستان پردیس بازدید کردند.

در این بازدید که شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران صورت گرفت، خبرنگاران و اصحاب رسانه از بخش‌های مختلف تصفیه‌خانه و مرکز پایش، آزمایشگاه و کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب را مورد بازدید قرار دادند.

مهدی تهرانی مدیر امور اجرایی طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب آبفای شرق استان تهران نیز اظهار کرد: در بخش نخستین تصفیه حذف فیزیک فاضلاب صورت می‌گیرد و در مرحله بعدی دو دستگاه روند آشغال‌گیری را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در مراحل بعدی شن و ماسه موجود در فاضلاب به بیرون از تصفیه‌خانه هدایت می‌شود، افزود: در طول مسیر مواد عالی کربنی ازت و فسفر حذف می‌شوند.

سرپرست تصفیه خانه فاضلاب پردیس با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری در ساختمان جدید مستفر شده‌ایم، گفت: ساختمان آزمایشگاه شامل واحدهای مختلف است که 21 پارامتر آب را مورد اندازه‌گیری قرار می‌دهند.

تهرانی خاطرنشان کرد: 11 شهر لواسان، رودبار قصران، پردیس، بومهن، ارجمند، دماوند، آبسرد، کیلان، آبعلی و فیروزکوه زیرپوشش مرکز پایش، آزمایشگاه و کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب قرار دارند.

وی ادامه داد: از سه نقطه اصلی در این شهرها آب برداشت و مورد آزمایش قرار می‌گیرد؛ هر نقطه از فرآیند اگر دچار مشکلی باشد، دفاتر کنترل کیفیت آلارم هشدار را اعلام می‌کنند.

سرپرست تصفیه خانه فاضلاب پردیس گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب پردیس در سایت ۱۲ هکتاری و با دو مدول ۱۲۵۰۰۰ تایی با ظرفیت ۲۴۰۰۰ متر مکعب تصفیه آب در شبانه روز فعالیت می کند که مدول اول در ابتدای سال ۹۶ به بهره برداری رسید و مدول دوم نیز خرداد ماه ۹۷ کلنگ زنی شد.

تهرانی با تشریح مراحل تصفیه فاضلاب عنوان کرد: در روش تصفیه فاضلاب، لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر صورت می گیرد و محصول فاضلاب شامل لجن و پساب فاضلاب است که پساب ها بعد از ضد عفونی و رسیدن به حد استاندارد قابلیت پذیرش برای مصارف کشاورزی را دارد و محصول دوم که لجن است نیز بخشی از لجن تولید ی به عنوان غذای میکرو ارگانیزم ها مصرف می شود و لجن مازاد هم بصورت کیک لجن از سیستم خارج می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا