تشکیل بیشترین پرونده‌های زمین‌خواری در پردیس، دماوند، لواسانات و فیروزکوه + فیلم

رئیس‌کل دادگستری استان تهران گفت: پرونده‌های زمین‌خواری در استان تهران بیشتر در شهرستان پردیس، دماوند، لواسانات، و برخی از ارتفاعات و دامنه کوه‌های فیروزکوه است.

به گزارش صبح پردیس، غلامحسین اسماعیلی در مراسم معارفه علیرضا آقاجاری دادستان و ذوالفقار حسینی رئیس دادگستری شهرستان پردیس، در جمع خبرنگاران در خصوص بیشترین آمار زمین‌خواری استان تهران اظهار داشت: نگرش دستگاه قضایی به شهرستان پردیس و منطقه بومهن، منطقه‌ای استراتژیک و با مردمانی زحمتکش و ولایتمدار است.

وی گفت: زمینه سوءاستفاده توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب در شهرستان پردیس ایجادشده و متأسفانه در ادوار گذشته به‌خصوص در مقاطعی که شهرستان پردیس دادگستری و دادسرا نداشت، رخ داده است.

اسماعیلی افزود: سوءاستفاده‌های کلانی در حوزه تعدی و تجاوز به حقوق بیت‌المال و اراضی ملی، منابع طبیعی و حریم بستر رودخانه‌ها و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات انجام شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران ادامه داد: همکارانم در حوزه قضایی پردیس باصلابت، قاطعیت و برخوردهای به هنگام نه‌تنها جلوی این سوءاستفاده‌های مضر را گرفته‌اند، بلکه گذشته بدون نظارت را نیز تا حدود قابل قبولی به سامان رساندند.

وی اضافه کرد: ما همچنان توجه ویژه‌ای به این حوزه داریم، چراکه افراد سودجو و فرصت‌طلب همچنان در کمین هستند، که در صورت ایجاد شرایط مناسب به اراضی ملی و کشاورزی دست‌اندازی کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: مطمئن باشند، که دستگاه قضایی استان تهران با عنایت خداوند و تأکیداتی که همه ساله مقام معظم رهبری دارند، در جهت حفظ و حراست از بیت‌المال و مقابله با زمین‌خواری، کوه خواری و رودخانه خواری و دیگر تخلفات مانند گذشته با قدرت ادامه خواهیم داد.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: از مسؤولان جدید قضایی پردیس خواستیم، که آینده قضایی شهرستان بهتر از گذشته باشد و اقدامات مؤثری را انجام دهند.

وی گفت: پرونده‌های زمین‌خواری در استان تهران بیشتر در شهرستان پردیس، دماوند، لواسانات، و برخی از ارتفاعات و دامنه کوه‌های فیروزکوه است.

اسماعیلی افزود: شهر تهران و ارتفاعات تهران نیز مورد جولان برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب قرار گرفته بود که با تدابیر مقام معظم رهبری و ممنوعیت ساخت‌وساز بیش از ارتفاع اعلام شده، باعث شده که همه دستگاه‌ها دست به دست هم داده و پرونده‌های بسیار سنگین در حوزه زمین‌خواری و کوه خواری را رسیدگی کردیم.

رئیس‌کل دادگستری استان تهران ادامه داد: وضعیت مبارزه با زمین‌خواری و کوه خواری تثبیت شده و باید تمام نهادها دست به دست هم بدهند و با دستگاه قضایی در پیشگیری از زمین‌خواری و کوه‌خواری همراهی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا