تأکید بر لزوم نگاه ویژه به نواحی کارگاهی پردیس

شهردار پردیس با تأکید بر لزوم نگاه ویژه به نواحی کارگاهی پردیس از منظر اقتصاد مقاومتی، خواستار تجدیدنظر در شرایط این نواحی در بازنگری بعدی طرح جامع و تفصیلی این شهر شد.

به گزارش صبح پردیس، محمد لاله اظهار کرد: به‌طورکلی جانمایی شهر پردیس با توجه به استقرار در مدخل شرقی تهران با تعاریف و هدف اولیه به‌عنوان یک شهر اقماری مناسب است، چراکه تنها مسیر دسترسی از پایتخت به نوار شمالی کشور تا سال 1368 جاده قدیم تهران – آمل بود و این قابلیت می‌توانست علاوه بر جلوگیری از گسیل جمعیت استان‌های هم‌جوار به تهران، سبب سرریز و کنترل جمیعت رو به ازدیاد تهران شود.

وی افزود: بدین ترتیب فضاهایی شامل فاز تحقیقات صنعتی پردیس، پارک علم و فناوری پردیس، سایت‌های مسکونی و … به شکلی مناسب جانمایی شد؛ اما برخی امکانات و فضاهای موردنیاز شهر و شهروندان در آن سال‌ها از نظرها مغفول ماند.

لاله تصریح کرد: بسیاری از صنایع اشتغال‌زا، مولد و دارای حقوق مکتسبه حاضر در منطقه پیش از افتتاح شهر پردیس نیز فعالیت داشتند؛ اما متأسفانه عدم ساماندهی صحیح در تعیین تکلیف نواحی کارگاهی و صنایع فعال در همان ابتدای امر سبب شده تا امروز شهرداری نتواند خدماتی شایسته و در خورشان صنعتگران ارائه دهد.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: این در حالی است که خدمات بیشتر می‌توانست به افزایش رضایتمندی شهروندان، ارتقای کمی و کیفی تولیدات صنعتی و توسعه کارآفرینی منتهی شود که هریک دستاوردی ارزنده برای نظام مقدس اسلامی قلمداد می‌شود.

وی بیان داشت: اما نوع نگاه مشاوران امر در ابتدای شکل‌گیری شهر پردیس و قرار گرفتن نواحی کارگاهی به‌عنوان مناطق حریم مشکلاتی برای شهروندان و صنعتگران ایجاد کرده و استقرار در حریم، دست شهرداری پردیس را برای ارائه خدمات در راستای تولید و اشتغال بیشتر بسته است.

لاله با اشاره به مضمون شعارهای سالیان اخیر که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده، یادآور شد: موضوع «اقتصاد مقاومتی» و ضرورت توسعه اقتصادی کشور طی سالیان اخیر همواره از مهمترین دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب بوده و هست.

شهردار پردیس تصریح کرد: از این رو، لزوم نگاه ویژه به نواحی کارگاهی از منظر اقتصاد مقاومتی در بازنگری بعدی طرح جامع و تفصیلی شهر پردیس به شدت حس می شود که خوشبختانه مدیریت شهری شهرداری پردیس، شورای اسلامی شهر، فرمانداری شهرستان، شرکت عمران پردیس و سایر نهادهای شهرستان نیز به اهمیت موضوع پی برده اند و امیدوارم این اجماع نظر به اهتمامی ویژه بدل شده و موجبات رفع مشکلات شهروندان در این حوزه را فراهم سازد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا