بودجه شهرداری بومهن حدود 40 میلیارد است/ ساماندهی حریم رودخانه سیاه رود و معابر شهر بومهن اولویت شورای شهر بومهن

فرماندار پردیس با اشاره به اینکه بودجه شهرداری بومهن حدود 40 میلیارد است، گفت: ساماندهی بستر و حریم رودخانه سیاه رود، ساماندهی منطقه اوزون تپه با اجرای طرح‌های فضای سبز و تفریحی، احداث شهرک صنوف مزاحم، بهبود وضعیت معابر و کوچه‌های شهر بومهن، ایجاد توازن در ارائه خدمات به شهر و گشودن گره‌های ترافیکی از اولویت‌های شورای جدید است.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری در جمع اعضای دوره‌های اول تا چهارم شورای اسلامی شهر بومهن با اشاره به موقعیت مناسب شهر بومهن، اظهار کرد: این شهر نیاز به ساماندهی دارد تا بتوان از فرصت‌هایی که هست به بهترین نحو استفاده کرد و ساماندهی نیز مجموعه‌ای از اقدامات زنجیر مانند و با برنامه است که هدف مشخصی را به دور از تفکرات قومی، نگاه‌های زودگذر و خصومت‌های شخصی دنبال می‌کند.
وی از ساماندهی بستر و حریم رودخانه سیاه رود، ساماندهی منطقه اوزون تپه با اجرای طرح‌های فضای سبز و تفریحی، احداث شهرک صنوف مزاحم، بهبود وضعیت معابر و کوچه‌های شهر بومهن، ایجاد توازن در ارائه خدمات به شهر و گشودن گره‌های ترافیکی که مردم را گرفتار کرده است به‌عنوان برخی اولویت‌های شورای جدید نام برد و افزود: استفاده از تجربیات دوره‌های گذشته و بهره جستن از نظر مشاورین خبره می‌تواند فعالیت پرسنل شهرداری را هدفمند و کارساز کند.

حیدری بودجه شهرداری بومهن را حدود 40 میلیارد در سال دانست و خاطرنشان کرد: شورای با برنامه و قدرتمند می‌تواند با ایجاد فرصت سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف، چندین برابر بودجه شهرداری از اعتبارات بخش خصوصی جلب کند و رفاه و آرامش شهروندان را افزایش دهد که این میسر نمی‌شود مگر با همکاری و همدلی همه اعضای شورا با هم و با مجموعه شهرداری.
نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس با تأکید بر مشارکت شورا با دستگاه‌های دولتی، قضایی، نظامی و انتظامی گفت: ممکن است اختلاف‌نظرهایی نیز وجود داشته باشد؛ اما شورا از همین‌جا معنا پیدا می‌کند و نمی‌توان از زحمات دادگستری، دادستانی، نیروی انتظامی، بسیج و مجموعه دستگاه‌های دولتی با مدیریت فرمانداری برای ایجاد ثبات، امنیت، آرامش و آسایش در شهرستان غافل شد و شورای شهر نیز باید برای تأمین منافع مردم، مشارکت خود را با این حوزه‌ها افزایش دهد.
فرماندار پردیس به انتخاب حدود 70 نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان پردیس اشاره کرد و گفت: مردم به این افراد اعتماد کرده‌اند و آنها را انتخاب کرده‌اند تا در کنار سیستم دولتی و نهادهای انقلابی، شهر را سامان دهند و زمینه پیشرفت را فراهم کنند و شورا باید قدر این موقعیت را دانسته و نام دوره پنجم شورا در بومهن را جاودانه کند.

حیدری کاهش تصدی‌گری، برون‌سپاری امور برابر قانون و تلاش برای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهر را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: باید شهرداری‌ها سبک شوند و برون‌سپاری بر اساس قانون با برگزاری مزایده و مناقصه‌های عمومی، کلید این کار است که موجب می‌شود سرمایه‌گذاران و پیمانکاران برای حضور رغبت پیداکرده و نظارت بیشتری نیز بر کارها انجام گیرد.
وی معدل فعالیت شورا در دوره چهارم را علیرغم وجود مشکلات متعدد، قابل‌قبول دانست و گفت: لازم است از تمامی 9 عضو دوره چهارم شورا در شهر بومهن تشکر کرد زیرا خدماتی که در این دوره ارائه شد خوب و اثرگذار بوده و زمینه ارائه خدمات بیشتری را فراهم آورده است.
فرماندار پردیس در پایان از امام‌جمعه، دادستان، رئیس دادگستری، بخشدار، فرماندهان نیروی انتظامی و ناحیه مقاومت بسیج، نهادهای امنیتی و شهرداران و دستگاه‌های دولتی که با فعالیت دلسوزانه خود موجب شدند شوراهای دوره پنجم مشغول به کار شوند، قدردانی کرد و گفت: شورا باید از اتفاقات دوره‌های گذشته درس بگیرد و برنامه‌ریزی مناسبی برای توسعه و آبادانی شهر اتخاذ کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا