بهداشت و درمان پردیس، نیازمند توجه جدی است/ سه ساعت از وقت آمبولانس، صرف انتقال بیمار به تهران می‌شود

فرماندار پردیس با اشاره به اینکه بهداشت و درمان پردیس، نیازمند توجه جدی است، گفت: اگر 100 هزار واحد مسکن مهر و شهر جدید تحویل شود، جمعیت پردیس به ۶۰۰ هزار نفر خواهید رسید، مشکلات بزرگی برای خدمات به ساکنین جدید داریم، زیرا در این باره مطالعاتی نداشتیم.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری صبح امروز در نشست تعیین تکلیف بیمارستان الغدیر بومهن که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات بزرگی برای خدمات به ساکنین جدید داریم و نیاز است بخش بهداشت و درمان تقویت شود.

وی افزود: شهر پردیس دارای یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های مسکن مهر است و اگر ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس به متقاضیان واگذار شود، جمعیت ۱۸۹ هزارنفری این شهرستان به ۶۰۰ هزار نفر خواهد رسید که خدمت‌رسانی به این جمعیت، بدون ایجاد زیرساخت‌ها، مشکل بزرگی است.

فرماندار پردیس با اشاره به احداث مسکن مهر بدون انجام کار مطالعاتی تصریح کرد: به لطف خدا و با حمایت‌های دولت توانستیم مشکل آب منطقه را مدیریت کرده و پروژه‌های بزرگی برای تأمین آب مردم آغازشده و توجه به بهداشت و درمان اولویت اصلی ما است.
حیدری از موقعیت جغرافیای این شهرستان سخن گفت و تصریح کرد: این منطقه کوهستانی است و محورهای مواصلاتی هراز و فیروزکوه از شهرستان پردیس می‌گذرند و این موضوع موجب شده اورژانس شهرستان بسیار فعال باشد؛ اما به دلیل نبود تخت بیمارستانی دولتی، هر رفت‌وبرگشت به بیمارستان‌های تهران، سه ساعت از زمان یک آمبولانس را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از طرفی تردد مردم منطقه به تهران برای استفاده از بیمارستان‌های این شهر نیز موجب ایجاد ترافیک و در تنگنا قرار گرفتن مردم خواهد شد، هرچند که پدهای فرود بالگرد برای انتقال سریع بیماران به تهران آماده‌شده است.
فرماندار پردیس از وزیر بهداشت به سبب حضور در مناطق محروم قدردانی کرد و گفت: احداث بیمارستان خیریه انصار الغدیر توسط خیر متدین مرحوم عباس جابر انصاری آغاز و تا مرحله کامل احداث بنا و سفت‌کاری پیش رفت؛ اما پس از فوت این فرد نیکوکار ادامه عملیات متوقف شد و این بیمارستان که می‌تواند بخش بزرگی از نیازهای درمانی شهروندان را تأمین کند، بلاتکلیف ماند.
حیدری گفت: پیشرفت ساخت بیمارستان پس از مدتی بیشتر شده و در جلساتی که با خانواده مرحوم انصاری برگزار کردیم، این خانواده اعلام داشته‌اند که آماده واگذاری بیمارستان به دولت هستند که امیدواریم که با ورود دولت به این بحث، بیمارستان تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی و مشکلات مردم نیز کمتر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا