برگزاری کارگاه آموزشی سوءمصرف مواد نیروزا و داروهای لاغری در پردیس

کارگاه آموزشی سوءمصرف مواد نیروزا و داروهای لاغری با حضور مدیران اماکن و رؤسای هیأت‌های ورزشی در شهرستان پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس؛ یک دوره کارگاه آموزشی در راستای اقدامات فرهنگی کمیته پیشگیری از مصرف مواد مخدر شهرستان پردیس و به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان با حضور 53 نفر از مدیران اماکن و رؤسای هیأت‌های ورزشی برگزار شد.

این دوره آموزشی آشنایی با سوءمصرف مواد نیروزا و داروهای لاغری به همت معاونت فرهنگی و امور جوانان برگزار شد.

در این دوره از سوی امور فرهنگی اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس کلیپی با مضمون منع مصرف مواد نیروزا اکران شد.

همچینین بروشور آموزشی به حاضران در دوره اهدا و گواهی پایان دوره به شرکت‌کنندگان اعطا شد.

*ورزشکاران باید سفیران مبارزه با مواد مخدر و نیروزا باشند

سخنران و مدرس آسیب‌های اجتماعی در این دوره گفت: جامعه ورزشی باید به‌عنوان سفیران مبارزه با مصرف مواد مخدر و نیروزا به فعالیت بپردازند و جامعه ورزش و خانواده‌های آنها را از سوءمصرف این‌گونه مواد مطلع کنند.
کارشناس آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: برخی گمان می‌کنند سوءمصرف مواد تنها به مصرف مواد غیرقانونی مثل ماری‌جوانا، تریاک و… گفته می‌شود و یا به خاطر توجه رسانه‌ها به داروها و مکمل‌های به کار گرفته شده برای بدن‌سازی، سوءمصرف مکمل‌ها را نیز به این مورد اضافه می‌کنند، درحالی‌که جامعه هرروز با نوع جدیدی از این نوع مواد با اسامی جذاب و وسوسه‌برانگیز روبه‌روست.

ناظم بافقی افزود: به‌عنوان‌مثال برخی از جوانان جامعه به بهانه دست‌یابی به وزن ایده‌آل یا توصیه‌هایی از جمله افزایش توان و قدرت بدنی و یا لاغری سریع و آنی به این‌گونه مواد رو می‌آورند که ابتدا به آن ایده‌آل در ظاهر دست می‌یابند اما نیمه پنهان مصرف این‌گونه مواد مبتلا شدن به اعتیاد و بیماری‌های لاعلاج است که کانون خانواده‌های بسیاری را از بین برده است.

وی با بیان این مطلب که خانواده‌ها مهم‌ترین جایگاه بازدارنده را در برابر پدیده شوم مواد مخدر دارند، افزود: باید با تدبیر و هوشیاری لازم از فرزندان خود در برابر مواد مخدر و مُعضلات ناشی از آن محافظت کرد.

این مدرس آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: جامعه ورزشی نیز باید به‌عنوان سفیران مبارزه با مصرف مواد مخدر و نیروزا در جامعه هدف که همانا جامعه ورزش است، به فعالیت بپردازند و جامعه ورزش و خانواده‌های آنان را از سوءمصرف این‌گونه مواد مطلع کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا