برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در شهرستان پردیس

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در مسجد الغدیر شهرستان پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس؛ حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناصری، نماینده سابق ایران در واتیکان ظهر امروز در همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی که با همکاری شهرداری پردیس، بسیج خواهران پردیس و هیأت امنای مسجد الغدیر و با حضور جمع کثیری از شهروندان در این مسجد برگزار شد، اظهار داشت: امروز بانوان شهر پردیس هم‌زمان با دیگر نقاط کشور و جهان در گردهمایی شیرخوارگان حسینی (ع) حضور دارند که توفیق بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: روزی بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) فرزند بزرگوار خویش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که نوزادی شیرخوار بودند را در آغوش گرفتند و نزد نبی مکرم اسلام (ص) مشرف شدند، حضرت رسول‌الله (ص) تا چشمان مبارکشان بر چهره امام حسین (ع) افتاد دیدگانشان اشک‌آلود شد و این اشک چشم از نگاه دختر بزرگوارشان مخفی نماند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در واتیکان اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) دلیل حزن پدر بزرگوارشان را جویا شدند و ایشان در پاسخ فرمودند که «به یاد روزهای آینده حسین (ع) و صحرای کربلا افتادم».

ناصری افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) بار دیگر پرسیدند که یا رسول‌الله (ص) این حادثه چه زمان روی می‌دهد و حضرت فرمودند که «آنگاه که من، شما و پدر بزرگوارش از دنیا رفته‌ایم».

همایش شیرخوارگان حسینی شهرستان پردیس

وی بیان داشت: یا رسول‌الله (ص) من نیستم که بر غم فرزندم سوگواری کند چه کسی عزادار ایشان خواهد بود و نبی مکرم اسلام (ص) پاسخ فرمودند که «مردان و زنان امت من هر سال سوگوار حسین و فرزندان حسین خواهند بود و در صحرای قیامت همه چشمان غم‌بار و اشک‌آلود است مگر چشمی که در عزای حسین گریسته باشد».

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بارز مادر در تربیت فرزندان خاطرنشان کرد: پدر و مادر هر دو در تربیت فرزندان نقش دارند اما تأثیر مادر در این جریان تعیین‌کننده‌تر از پدر است.

ناصری تصریح کرد: در دین مبین اسلام آمده است که بانویی را به همسری برگزینید که بتواند فرزندانی صالح تربیت کند.

وی ادامه داد: در صحرای کربلا دامان پاک و آغوش مهر حضرت فاطمه زهرا (س) سبب اصلی بود تا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با فریاد رسای «هیهات منا الذلة» خط بطلان بر ذلت کشیده و چنین حماسه سازی کند.

این واعظ و کارشناس علوم دینی اضافه کرد: امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن حجاب و عفاف و دوری بانوان جامعه اسلامی از حیا، قصد دارند به اسلام و انقلاب ضربه بزنند که باید این دشمنان را در راه رسیدن به این اهداف شوم ناکام گذاشت.

ناصری افزود: یکی از سران منفور رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا گفته بود که ما از طریق ماهواره جوان ایرانی را به فساد کشیده و از این طریق مقاومت اسلامی را خواهیم شکست.

وی بیان داشت: باید در چنین شرایطی با آگاهی کامل مراقب فرزندان بود تا خدای‌نکرده تحت تأثیر این هجمه دشمن قرار نگیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا