بازدید جانشین فرمانده کل ناجا از ایستگاه نوروزی آزادراه پردیس + تصاویر

جانشین فرمانده کل ناجا و رییس پلیس راهور ناجا از ایستگاه نوروزی آزادراه پردیس بازدید کردند.

به گزارش صبح پردیس، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده کل ناجا و سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا از قرارگاه نوروزی امام علی(ع) آزادراه تهران-پرديس واقع در شرق تهران بازدید کردند. همچنین سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی شرق استان تهران، مرتضی حیدری فرماندار پردیس، مجید صفری فرماندار دماوند و مهدی جمارانی، فرماندار فیروزکوه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند، حسین کتابدار مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در این بازدید حضور داشتند.

افزایش 12 درصدی سفرهای نوروزی

سردار اسکندر مؤمنی اظهار کرد: از تلاش‌های همه همکارانم به ویژه پلیس راهور سپاسگزارم، هر کدام وظیفه‌ای داریم اما اگر در این وظیفه هم‌دلی باشد، باعث ایجاد هم‌افزایی در مأموریت‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: تعطیلات نوروز در کشور ما دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است، در این ایام مردم بعد از یک سال کاری به سفر می‌روند که این سفرها حدود دو هفته ادامه می‌یابد.

جانشین فرمانده کل ناجا بیان کرد: تجربیات نشان می‌دهد بسیاری از موارد مانند آب و هوای بد نمی‌تواند از سفرها جلوگیری کند و آمارها نشان می‌دهد طی 10 سال گذشته سفرها کاهشی نیافته است.

وی با بیان اینکه در نوروز سال گذشته شرایط جوی ناپایدار بود، تصریح کرد: امسال به دلیل وضعیت جوی خوب، سفرهای نوروزی 12 درصد بافزایش پیدا کرده است، با مدیریت خوب هم‌وطنان ترافیک سنگینی نداشتیم و سرعت تردد به طور متوسط حدود یک کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

پلیس تا پایان تعطیلات در آماده‌باش کامل است

مؤمنی با بیان اینکه پلیس تا پایان تعطیلات در آماده‌باش کامل است، گفت: امروز جاده‌ها پرتردد هستند و تعدادی از هم‌وطنان در حال بازگشت بوده و تعدادی در حال رفتن به سفر هستند.

جانشین فرمانده کل ناجا اضافه کرد: همکاران ما در ناجا به ویژه پلیس راه و دیگر ارگان‌های امدادی و خدماتی در این روزها به ویژه روزهای پایانی نوروز حضور پررنگ‌تری دارند و خدمات خود را ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: همکاران ما در پلیس راهور در تلاش هستند تا ضمن احترام به مردم، قانون را برای کاهش تصادفات اعمال کنند، مردم نسبت به سال‌های گذشته قوانین را بهتر اجرا کردند و قوانین اجتماعی بهتری داشتیم.

سال گذشته 16 هزار نفر جان خود را از دست دادند

مؤمنی اظهار کرد: هر سال شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای هستیم، باید بیشتر تلاش کنیم تا تصادفات به حداقل ممکن برسد، سال گذشته 16 هزار نفر جان خود را در جاده‌های کشور از دست دادند، باید تلاش کنیم این آمار را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کشته‌های جاده‌ای کشور نسبت به میانگین جهانی کمتر است اما باز هم باید تلاش کنیم این آمار کاهش پیدا کند.

حمایت از کالای ایرانی و ایجاد اشتغال امنیت اجتماعی را بیشتر می‌کند

مؤمنی بیان کرد: امسال بر اساس شعار مقام معظم رهبری همه باید تلاش کنیم تا از تولید داخلی حمایت شود و هرچه این حمایت‌ها بیشتر شود اشتغال‌زایی بیشتر می‌شود، اگر اشتغال‌زایی بیشتر شود به تناسب امنیت اجتماعی بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: اگر هر کدام از نهادها به درستی انجام وظیفه کنند و این فعالیت‌ها همراه با خلق و خوی خوب و رفتار مناسب با هم‌وطنان باشد، هم‌افزایی و اعتماد در جامعه بیشتر خواهد شد.

جانشین فرمانده کل ناجا در پایان متذکر شد: تمامی دستگاه‌ها از جمله پلیس در تمامی محورها حضور دارند و هم‌وطنان با رعایت قوانین به خود و پلیس کمک کنند.

کاهش 5 درصدی تلفات جاده‌ای در ایام نوروز

همچنین سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون پنج درصد کاهش تعداد جان‌باختگان را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه موج دوم سفرهای نوروزی از روز گذشته در سطح کشور آغاز شده است، عنوان کرد: بازگشت موج اول سفرهای نوروزی از دو روز گذشته آغاز شده و امروز هم ادامه دارد و از امروز شاهد تلاقی سفرهای رفت و برگشت با هم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مسافران نوروزی امسال قوانین راهنمایی و رانندگی را بهتر از سال‌های قبل اجرا کردند، به همین دلیل با مشکلات ترافیکی کمتری مواجه شدیم.

افزایش سرعت متوسط در جاده‌ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: به خاطر شرایط مناسب آب و هوایی شاهد افزایش 12 درصدی مسافرت‌های نوروزی بودیم اما در عین حال سرعت متوسط در جاده‌ها افزایش پیدا کرده است.

مهری گفت: 40 درصد تصادفاتی که در ایام نوروز تاکنون منجر به فوت و جرح شده به خاطر عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌‌آلودگی رقم خورده است.

وی ادامه داد: بیش از 40 درصد دیگر از این تصادفات نیز به خاطر سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ روی داد و در مجموع بیش از 85 درصد به خاطر این عوامل رخ داده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان کرد: از رانندگان می‌خواهیم به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و سرنشینان نیز باید شرایط خوبی برای راننده فراهم کنند، همچنین بهبستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب الزامی است.

وی با بیان اینکه باید به ازای هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کرد، تصریح کرد: این استراحت به خصوص در استان‌های کویری که شرایط جاده یکنواخت است و راننده بیشتر خسته می‌شود، اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند.

مهری تصریح کرد: رعایت فاصله طولی خودروها باید رعایت شود، چراکه باعث پیشگیری از حوادث رانندگی می‌شود.

وی در پایان با تشکر از دستگاه‌های مختلف امدادی در سفرهای نوروزی متذکر شد: نیروی انتظامی در حوزه ترافیکی و انتظامی به صحنه آمده و خدمات خود را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا