ایجاد 5 نقطه صنفی صنعتی در پردیس

فرماندار پردیس با اشاره به مشکلات و نگرانی های مردم جاجرود گفت: برخلاف اسم تهران محرومیت هایی در این استان وجود دارد که یکی از این مناطق محروم، منطقه جاجرود است.

به گزارش صبح پردیس؛ مرتضی حیدری در مراسم هبه بخشی از اراضی مسکونی روستای سعیدآباد جاجرود از سوی مقام معظم رهبری به 490 خانوار اظهار داشت: مدت‌ها مردم این منطقه نگران املاک خود بودند که چه سرنوشتی برایشان رقم می‌خورد، اما با هبه اراضی سعیدآباد نگرانی مردم برطرف شده و آنها به زندگی امیدوار شدند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری و ورود ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به شهرستان پردیس، خطاب به مسوولان آن گفت: با تصمیم‌های ارزشمند دیگر روح نشاط مردم را اوج می‌بخشید و با اجرای آن کامیابی را در وجود مردم نهادینه می‌کنید.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه منطقه جاجرود متشکل از 8 روستا به نام های سعیدآباد، خسروآباد، کمرد، خجیر، سنجعلیان، ترقیان، شمس آباد و دامنه است، گفت: جاجرود دارای 5 نقطه صنعتی است و بیش از 2 هزار واحد صنعتی در این ناحیه مستقر هستند.

وی ادامه داد: مسجد روستای سعیدآباد در حال ساخت است که حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حیدری تصریح کرد: زمانی که این مسجد تخریب و شروع به بازسازی شد، همه با تردید و نگرانی این کار را شروع کردیم اما امروز با حضور و قول رییس ستاد اجرای فرمان امام خمینی(ره) مسجد روستای سعیدآباد دوباره ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه استاندار یک ماه گذشته در شورای برنامه ریزی استان، 5 نقطه صنفی و صنعتی را در شهرستان پردیس به تصویب رساند که این یکی از دغدغه های بزرگ این شهرستان با 8 هزار واحد صنعتی بود، خاطرنشان کرد: مرحله اول و حساس تصمیم گیری سپری شد و پس از تصویب این طرح در هیأت دولت، مردم شهرستان پردیس جشن بزرگی می گیرند.

فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به پل شاه عباسی با بیش 850سال قدمت به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری جاجرود و به جا مانده از دوران سلجوقیان، افزود: پارک ملی خجیر با وسعت 9هزار و 971هکتار، پارک ملی سرخه حصار با وسعت 9 هزار و 195 هکتار، منطقه حفاظت شده جاجرود با وسعت 56 هزار و 625 هکتار، همچنین وجود سد ماملو و سد لتیان در شمال و جنوب جاجرود از امکان گردشگری منطقه است.

وی ادامه داد: این مناطق گردشگری فرصتی بکر برای سرمایه گذاری به وجود آورده که با سرمایه‌گذاری می‌توان مهم‌ترین منطقه گردشگری شمال شرق را به وجود آورد.

حیدری تاکید کرد: در سال های قبل ضلع جنوبی پردیس که امروز فاز 8 نامیده می شود برای این کار در نظر گرفته شده بود اما بنا به تصمیماتی در آن منطقه مسکن مهر ساخته شد، بنابراین به عنوان جایگزین آن، در جاجرود می‌تواند منطقه گردشگری مهمی به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه باوجود نزدیکی جاجرود به تهران، این منطقه یکی از مناطق محروم به حساب می‌آید، یادآور شد: در گذشته برخی روستاهای این منطقه را با تانکر آبرسانی می کردیم، این در حالی است که برخلاف اسم تهران محرومیت هایی در این استان وجود دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا