فعالیت ۱۹ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت در پردیس

مدیر آموزش‌وپرورش پردیس با تأکید بر تأثیر غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان بر کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: ۱۹ پایگاه برای غنی‌سازی اوقات فراغت در پردیس فعال هستند.

به گزارش صبح پردیس، مصطفی حسنوند در خصوص اوقات فراغت دانش آموزان پردیس اظهار کرد: اوقات فراغت را باید اوقات رفاقت نام‌گذاری کرد، زیرا دانش آموزان در طول ایام تحصیل در مدارس به‌نوعی یک انجام‌وظیفه تکلیفی دارند، که در اواخر سال تحصیلی انتظار یک فراغت از تکلیف قطعی را می‌کشند.

وی افزود: اوقات رفاقت باعث می‌شود، دانش آموزان در کنار هم بدون دغدغه تکلیف و وظیفه کلاسی به‌صورت پویا و خودجوش مجموعه خوبی را تشکیل دهند، تا خلاقیت آنان بیشتر برانگیخته شود.

وی در پاسخ به این سؤال که این کلاس‌ها چه میزان در پیشگیری از ابتلا دانش آموزان به آسیب‌های اجتماعی می‌تواند مثمر ثمر باشد، گفت: بر آورده شدن نیازهای اساسی و پایه‌ای جوانان و برنامه‌ریزی بهینه اوقات فراغت، سهم بسزایی در کاهش ابتلای دانش آموزان به آسیب‌های اجتماعی دارد و عدم توجه به غنی‌سازی اوقات فراغت سرنوشت جوانان را تهدید و یک نوع خلاء زمانی در آنان ایجاد می‌کند، که ممکن است باعث شود زمان طلایی سن جوانی خود را به بطالت بگذرانند.

حسنوند بابیان این‌که استفاده صحیح از اوقات فراغت تأثیر خوبی هم از نظر فردی و هم از نظر اجتماعی می‌تواند داشته باشد، گفت: بازتاب این غنی‌سازی اوقات فراغت، اگر درست عمل کرده باشیم، در اجتماع قابل‌مشاهده است.

مدیر آموزش‌وپرورش پردیس افزود: در واقع غنی‌سازی اوقات فراغت یک امر فرا بخشی محسوب می‌شود و تمام دستگاه‌های متولی فرهنگی باید در این امر مهم ورود پیدا کنند و تنها بار مسئولیت نباید بر دوش آموزش‌وپرورش باشد، همه نهادهای متولی باید در کنار هم و با همکاری یکدیگر برای جوانان دانش آموزان و فرزندان خود تلاش کنیم.

وی گفت: درواقع هر چند ورود دیگر نهادهای متولی فرهنگی بیشتر حالت درآمدزایی دارد، اما زمینه‌ای نیز فراهم می‌شود، که وقت دانش آموزان به بطالت نگذرد، برای پیشگیری از ابتلا جوانان به آسیب‌های اجتماعی هر چند همه ما در گفتار و شعارهایمان به آن می‌پردازیم، اما احساس می‌کنم اگر به امر آموزش و غنی‌سازی اوقات فراغت توجه ویژه‌ای داشته باشیم تأثیری خوبی خواهیم گرفت.

این مسئول آموزشی در خصوص چگونگی برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان گفت: در برنامه‌های اوقات فراغت آزادی انتخاب در نوع فعالیت‌ها را باید مورد نظر قرار بدیم و شرکت در کلاس‌ها و انواع فعالیت‌ها اجباری نیست، در واقع فلسفه وجود اوقات فراغت توجه به علاقه دانش آموزان در مقطع و نوع فعالیت است، تا جذبه‌ای برای آن‌ها داشته باشد.

حسنوند گفت: مجموعاً ۱۹ کانون پایگاه‌های اوقات فراغت در پردیس فعالیت دارند، که در مقطع ابتدایی ۱۱ مدرسه دولتی و یک مدرسه غیردولتی، در مقطع متوسطه ۵ مدرسه دولتی و ۲ مدرسه غیردولتی معرفی‌شده است، که در این پایگاه‌ها کلاس‌های آموزشی روخوانی، روان‌خوانی، قرائت و حفظ قرآن، تربیت‌بدنی در قالب شطرنج، والیبال، فوتبال، بدمینتون و در بحث مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی مهارت‌های مثبت اندیشی و نه گفتن، خوشنویسی، طراحی، نقاشی، زبان و دروس تقویتی و در بحث پیشتازان کمک‌های اولیه، سرود و فریادهای شاداب و مهارت‌های تشکیلاتی برگزار می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا