انبوه‌سازان بهانه جو و دائم در فکر افزایش قیمت هستند/ به انجمن انبوه سازان بی اعتمادیم

شرکت عمران شهر پردیس در واکنش به در خواست جدید انبوه سازان برای افزایش های قیمت مسکن مهر” اعلام کرد که با گذشت 4 سال از انعقاد قرارداد با انجمن انبوه سازان برای ساخت مسکن مهر متأسفانه جز بهانه جویی و تقاضای مکرر افزایش قیمت ها چیزی دیده نشده است.

به گزارش صبح پردیس؛ شرکت عمران شهر پردیس در پاسخ به مصاحبه عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان که اعلام کرده بود “با اجرا نشدن طرح تهاتر که از سوی انبوه‌سازان در سال‌های گذشته مطرح شد قطعاً هیچ اجحافی در حق متقاضیان نمی‌شد بنابراین باز هم تأکید می‌کنیم نباید آورده متقاضیان صرف آماده‌سازی زمین‌های 99‌ساله می‌شد” جوابیه ای ارسال کرد.

در توضیحات مدیرعامل شهر جدید پردیس آمده است: با عنایت به گفت‌وگوی ایرج رهبر عضو هیأت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن با آن خبرگزاری که در آن علاوه بر طرح در خواست جدید انبوه سازان برای افزایش های قیمت مسکن مهر، مطالب دیگری را نیز مطرح نمودند، در جهت تنویر افکار عمومی ، دفاع از عملکرد شرکت عمران شهر جدید پردیس و حقوق متقاضیان شریف مسکن مهر پاسخ لازم را به شرح ذیل ارسال نمایم.

انتظار دارد به استناد قانون مطبوعات این جوابیه را به نحو مطلوب منتشر نماید.

تعدادی ازشرکت های زیرمجموعه انجمن انبوه سازان ساختمان و مسکن استان تهران ، شرکتی با رتبه انبوه سازی ساختمان تحت نام “شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان” تشکیل داده‌اند که صرفاً دارای رتبه انبوه سازی است و با همین شرکت به عنوان اولین پروژه، تفاهم نامه احداث 10000 واحد مسکن مهر در فازهای 9 و 5 شهر جدید پردیس منعقد نموده اند.

فلسفه واگذاری این تعداد واحد به شرکت مذکور علاوه بر مباحث جانبی، ارایه فرست اثبات توانایی انبوه سازان داخلی در تولید سریع و ارزان مسکن و به صورت صنعتی سازی و استفاده از روش های نوین ساختمان سازی بوده است، به ویژه که انجمن انبوه سازان در آن موقع ادعای رقابت با سازندگان خارجی مسکن مهر را مطرح نموده است.

علی ایحال با گذشت بیش از 4 سال از انعقاد قرارداد مذکور متأسفانه جز بهانه جویی، تقاضای مکرر افزایش قیمت‌ها و ادعا از شرکت مذکور چیزی دیده نشده است ،لازم است به نکاتی به شرح ذیل اشاره نمود:

1-همگان می دانند که علت تأخیر در احداث مسکن مهر و کند شدن پیشرفت فیزیکی پروژه ها در سال 95 از دست رفتن اعتماد متقاضیان مسکن مهر و شرکت عمران شهر جدید پردیس از انبوه سازان مسکن مهر به دلیل عدم ایفای تعهدات خود علیرغم دریافت تمام تسهیلات 30 میلیون تومانی و بخش عمده آورده متقاضیان …..

در این بین وضعیت شرکت توسعه شهرسازی از سایر سازندگان بسیار بدتر است، چرا که شرکت مذکور تا ابتدای سال 95 مبالغی اضافه بر کارکرد خود از مسئولین وقت دریافت کرده و پروژه ها را نیز تقریباً تعطیل کرده بود بنابراین پرداخت به پروژه‌ای که هم بدهکار است و هم تعطیل، بی معنی بوده است.

2-قیمت مسکن مهر پردیس در همه فازها از جمله در فاز 5 (شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان) قطعی شده که اتفاقاً در این پروژه قیمت نهایی صورتجلسه شده به امضاء مدیرعامل شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان و جناب آقای مهندس رهبر نیز رسیده است !

3- قیمت نهایی (قطعی) واحدهای در دست ساخت شرکت توسعه شهرسازی به نسبت قیمت پروژه های مسکن مهر با توجه به موافقتنامه اولیه در سایر فازها بالاتر است که این موضوع بارها مورد اعتراض سایر سازندگان قرار گرفته است.

4-سایر انبوه سازان مسکن مهر پردیس، قیمت‌های نهایی با وجود اینکه از قیمت نهایی واحدهای توسعه شهرسازی پایین‌تر می باشند را پذیرفته اند و در حال اجرای پروژه ها می باشند و تعدادی نیز واحدهای خود را تحویل داده اند.

5- میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های مسکن مهر پردیس 81 درصد می باشد، در حالیکه پیشرفت میانگین پروژه توسعه شهرسازی حدود 68 درصد می باشد(یعنی 13 درصد کمتر از میانگین پروژه های شهر جدید پردیس)

6-تاکنون در تمام فازهای شهر جدید پردیس افتتاح و واگذاری واحد به متقاضیان داشته‌ایم و تنها در فاز 5 (پروژه توسعه شهرسازی) افتتاحی صورت نپذیرفته است.

7- جناب آقای مهندس رهبر بحث تزریق منابع مالی در نیمه دوم سال 95 را مطرح نموده‌اند، همانگونه که اشاره شد پروژه ی مذکور با اعمال سقف قیمت توافق شده بسیار بیشتر از کارکرد خود دریافت نموده است ،به نظر می رسد شرکت توسعه شهرسازی ایرانیان انتظار دارد، هیأت مدیره شرکت عمران، بدون کارکرد و خارج از روال، پول متقاضیان مسکن مهر را به آنها پرداخت نماید !! یعنی تفسیر ایشان از مدیریت قوی پرداخت بدون کارکرد پول متقاضیان به شرکت توسعه شهرسازی است.

8-موضوع افزایش تسهیلات از 30 به 40 میلیون تومان صرفاً جهت کمک به آورده متقاضیان بی بضاعت بوده است و تأثیری در قیمت نهایی(قطعی) پروژه ها ندارد.

9-قیمت های قطعی شده مسکن مهر صرفاً شامل قیمت ساخت و محوطه سازی می باشد و متقاضیان برای آماده سازی اراضی، تأسیسات زیربنایی و خدمات روبنایی هزینه ای نمی کنند و آنچه در سنوات گذشته به ناچار هزینه شده، به حساب برخواهد گشت.

10-مقام عالی وزارت جناب آقای آخوندی در بازدید اخیر از شهر جدید پردیس به صراحت اعلام کرد، افزایش قیمت جدیدی در مسکن نخواهیم داشت؛ بنابراین طرح این موضوع در حالیکه بالاترین مقام وزارتخانه اعلام نموده اند به هیچ وجه مناسب نمی باشد.

11-شرکت توسعه شهرسازی خود متشکل از16 شرکت بعنوان سازندگان زیر مجموعه می باشد، شرکت مذکور منابع دریافتی را عادلانه بین سازندگان زیر مجموعه توزیع ومدیریت نمی نماید و ضمن برداشت مبلغی از هر صورت وضعیت تحت عنوان حق مدیریت زمینه ناکارآمدی شرکت های زیرمجموعه را نیز فراهم می نماید.

در پایان همانگونه که می دانند قیمت مسکن مهر پردیس سال گذشته قطعی شده و به نظر می رسد طرح مجدد افزایش قیمت از سوی عضو هیأت مدیره شرکت توسعه شهرسازی علاوه بر مسائل روز با هدف تحت تأثیر قرار دادن هیأت مدیره شرکت عمران پردیس برای پرداخت های خارج از ضابطه می باشد. بدیهی است هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس تحت تأثیر فشارهای بیرون از مجموعه و موج رسانه ای قرار نخواهد گرفت و پرداخت ها به سازندگان صرفاً در قبال کارکرد، ارائه صورت وضعیت و با رعایت معیارهای فنی خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا