امربه‌معروف و نهی از منکر در هیئت‌های عزاداری مورد توجه واعظان و مداحان باشد

امام‌جمعه پردیس با تأکید بر لزوم احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در هیئت‌های عزاداری، گفت: گاهی ساعت‌ها عزاداری به خاطر اینکه برنامه‌ها حکیمانه و متون مستحکم و متقن نیست، فقط وقت جوانان تلف را می‌کند.

به گزارش صبح پردیس؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان پردیس که با حضور پرشور مؤمنان در مصلی شهر پردیس برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: گاهی موارد اختلاط زن و مرد در هیئت و تکایا وجود دارد که همیشه محل گلایه و شکایت متدینان و خانواده شهدا است.

وی افزود: ما نباید اهمیت عاشورا را به یک صحنه نمایش تبدیل بکنیم که عده‌ای مجری وعده‌ای دیگر تماشاچی باشند و سردمدارن و گردانندگان هیئت‌ها باید با مدیریت مداحان و وعاظ این امر را به حداقل برسانند.

امام‌جمعه پردیس با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در ارتباط با حضور جوان‌ها و ذهن‌های مستعد در هیئت‌های مذهبی، تصریح کرد: مداحان فعال که از بزرگواران و تأثیر گذاران هستند بایستی از این موضوع استفاده کنند و در راستای بهبود محتوایی مراسم‌های عزاداری کوشا باشند.

توسلی تصریح کرد: گاهی ساعت‌ها عزاداری به خاطر اینکه برنامه‌ها حکیمانه و متون مستحکم و متقن نیست، فقط وقت جوانان تلف را می‌کند و در این‌گونه مراسم فقط احساسات غلیان پیدا می‌کند؛ درحالی‌که بایستی در این مراسم‌ها نکات ارزشمندی را به جوانان منتقل کرد.

وی با تأکید بر لزوم احیای امربه‌معروف و نهی از منکر در هیئت‌های عزاداری، خاطرنشان کرد: از علما و وعاظ بزرگوار تقدیر و تشکر می‌کنم و خواهشمندم در ارتباط با دو واجب فراموش‌شده امربه‌معروف و نهی از منکر عنایت کنند و از حضور دل‌های آماده استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا