امام جمعه پردیس: وجود 162 هیأت مذهبی مجوزدار در پردیس/ هیأت‌های مذهبی پردیس اشکالات سال‌های قبل را به خوبی رفع کردند

امام جمعه پردیس از وجود 162 هیأت مذهبی مجوزدار در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ حسین توسلی در حاشیه بازدید از مساجد، هیأت‌ها و تکایای شهرستان پردیس در خصوص هیأت‌های دارای مجوز شهرستان، ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: تاکنون در شهرستان پردیس، 162 هیأت مذهبی ثبت ‌شده که 90 هیأت در شهر بومهن، 60 هیأت در پردیس و 12 هیأت نیز در بخش جاجرود و روستاهای شهرستان مانند کمرد، باغکمیش، طاهرآباد، گلخندان و شهرآباد فعالیت می‌کنند.

وی افزود: این تعداد از هیأت‌های شهرستان پردیس هر ساله با حضور هیأت امنا و بانیان آن‌ها در دفتر امام جمعه، مجوزهای خود را تمدید می‌کنند.

توسلی ادامه داد: دو شهرداری پردیس و بومهن نیز مانند سال‌های گذشته همکاری مناسبی داشته و بر اساس لیست تکمیل‌شده دفتر امام جمعه، کمک‌هایی را به هیأت‌های مذهبی دارای مجوز در شهرستان پردیس اهدا می‌کنند.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: تعدادی از هیأت‌ها نیز بدون مجوز فعالیت می‌کنند و تعداد این تکایا تاکنون مشخص نشده است؛ اما در کوچه‌ها و خیابان‌های شهرستان با جمعیت خوبی مشغول عزاداری برای سید و سالار شهیدان هستند.

وی اضافه کرد: به‌طور کلی، بیش از 90 درصد از هیأت‌ها، شاخص‌ها و ضوابط را رعایت و از مداحان آیینی و سنتی و همچنین واعظ و منبری استفاده می‌کنند.

توسلی در توصیه خود به هیأت‌های بدون مجوز گفت: اگر این هیأت‌ها برای دریافت مجوز که بدون دریافت هزینه صادر می‌شود، اقدام کنند، شناسنامه تأییدشده در اختیار دارند و این بسیار راهگشا خواهد بود.

وی یادآور شد: مسؤولان می‌توانند با این مجوز، کمک‌ها و مساعدت‌های لازم را با اطمینان کامل به هیأت‌ها داشته باشند.

امام جمعه پردیس افزود: اخذ مجوز باعث به وجود آمدن ساماندهی، نظم و برنامه‌ریزی مثبت و ملموس‌تری در شهرستان پردیس خواهد شد؛ همچنین ثبت‌نام هیأت‌ها باعث رشد و انسجام بانیان هیأت‌های شهرستان می‌شود.

محرم در پردیس

*هیأت‌های مذهبی پردیس اشکالات سال‌های قبل را به خوبی رفع کردند

امام جمعه پردیس گفت:‌ هیأت‌های مذهبی پردیس اشکالات سال‌های قبل را به خوبی رفع کردند و جوانان حضوری پرشور در هیأت‌ها دارند.

حجت‌الاسلام‌ حسین توسلی امشب در بازدید از مساجد، هیأت‌ها و تکایای شهرستان پردیس ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: خوشبختانه امسال سرکشی از هیأت‌ها زودتر از سال‌های اخیر آغاز شد و با حضور مسؤولین شهرستانی مانند فرماندار، معاونان، بخشدار بومهن، شهردار پردیس و مسؤولان بومهن از هیأت‌های مذهبی شهرستان پردیس بازدید به عمل آمد.
توسلی تصریح کرد: خوشبختانه طی این بازدیدها، موارد مثبتی مشاهده شد؛ ابتدا اینکه اکثریت حاضران در هیأت‌ها را نسل جوانان تشکیل می‌دهند که این برای ما امیدوارکننده است.
امام جمعه پردیس اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما ایمان جوان‌هایمان را باید در هیأت‌های مذهبی، راهپیمایی‌ها و زیارتگاه‌ها بررسی کنیم که خوشبختانه امروز می‌بینیم جوانان ما با شور و اشتیاقی قوی و با حضوری گسترده در این مراسم حضور دارند و این بسیار قابل‌ملاحظه است.

وی افزود: خوشبختانه هیأت‌های مذهبی با توصیه‌های صورت گرفته نسبت در برطرف کردن برخی اشکالات مانند نصب تمثال، حمل علم‌های بزرگ که باعث ترافیک می‌شد، دایر ساختن هیأت‌ها در معابر، خیابان‌ها، میدان‌ها و راه‌های عمومی و… همکاری خوبی داشتند.

توسلی ادامه داد: امسال چندین هیأت عزاداری به‌صورت سنتی و آیینی، مراسم‌خود را برگزار کردند و از ابزار و ادوات معمول استفاده نکرده و با سخنرانی، مداحی و سینه‌زنی در سوگ سالار شهیدان به عزاداری پرداختند و مسؤولان هیأت‌ها با عمق‌بخشی به فلسفه و حکمت عاشورا به برگزاری صحیح مراسم عزاداری می‌پردازند.

محرم در پردیس
محرم در پردیس محرم در پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا