افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس با ظرفیت ۲۴ هزار متر مکعب

مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس دارای دو فاز است که فاز نخست آن به ظرفیت 24هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی125هزار نفری است گفت: تصفیه‌خانه‌ فاضلاب پردیس شنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش صبح پردیس، محمد پرورش در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس گفت:‌ طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب پردیس نیز از سال 1387و در قالب طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ملی استانی‌شده برای زیرپوشش قرار‌دادن جمعیتی معادل 160هزار نفر آغاز شد که شامل احداث فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب پردیس به ظرفیت 24هزار متر مکعب در شبانه‌روز، احداث خطوط انتقال و شبکه جمع‌اوری فاضلاب پردیس به طول 65.3 کیلومتر، نصب 8000 رشته انشعاب فاضلاب، احداث 5000 مترمکعب مخزن در پردیس، احداث 675 کیلومتر خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح شهر تهران و نصب 60هزار رشته انشعاب فاضلاب در تهران است.
وی افزود:‌ تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس دارای دو فاز است که فاز نخست آن به ظرفیت 24هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیتی125هزار نفری است و برای ساخت آن اعتباری معادل 8450 میلیارد ریال هزینه شده است و مجموع اعتبارات این دو طرح 9551 میلیارد ریال است.

پرورش همچنین در خصوص افتتاح تصفیه‌خانه‌ فاضلاب شهر پیشوا که شنبه هفته آینده با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح خواهد شد گفت:جمعیت زیرپوشش تصفیه‌خانه فاضلاب پیشوا برای افق طرح در سال 1420 معادل 160 هزار نفر است که در فاز نخست آن حدود 68هزار نفر زیر پوشش آن قرار می‌گیرند.
وی افزود: این تصفیه‌خانه بخشی از طرح عمرانی شامل احداث فاز نخست تصفیه خانه پیشوا با ظرفیت 11هزار متر مکعب در شبانه‌روز، احداث خط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب پیشوا به طول 60 کیلومتر، احداث خطوط جمع‌اوری و انتقال آب شهرهای ورامین و پاکدشت به طول 10.7 کیلومتر، بازسازی و توسعه 67 کیلومتر شبکه توزیع آب شهرهای ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا و حفر و تجهیز 23 حلقه چاه آب آشامیدنی در شهرای ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشواست.
پرورش ادامه داد: اعتبار این طرح 1101 میلیارد ریال است که از محل اعتبارات استانی، مسکن مهر و منابع داخلی شرکت تامین شده است.
مرحله دوم این طرح شامل تکمیل شبکه جمع‌آوری شهر به طول 80 کیلومتر و ساخت فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب است که در مجموع ظرفیت این تصفیه‌خانه را به 26هزار مترمکعب در شبانه‌روز خواهد رساند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا