کمبود اعتبار احداث مدارس جدید در پردیس

فرماندار شهرستان پردیس گفت: با توجه به گسترش مسکن مهر در شهرستان پردیس، جمعیت دانش‌آموزی این منطقه در حال افزایش است و برای احداث مدارس جدید در شهر پردیس نمی‌توان به اعتبارات دولتی تکیه کرد.
به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری با اشاره به اینکه امروز به وجود خیرین مدرسه ساز در جامعه افتخار می‌کنیم، گفت: امیدواریم بتوانیم گام‌های بزرگی در راه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان این سرزمین برداریم.
وی در ادامه با اشاره به این امر که امروز با توجه به گسترش مسکن مهر در شهرستان پردیس، جمعیت دانش‌آموزی این منطقه در حال افزایش است، ادامه داد: برای احداث مدارس جدید در پردیس تنها نمی‌توان به اعتبارات دولتی تکیه کرد و آموزش‌وپرورش در این حوزه نیازمند دستان بزرگ و توانمند خیرین مدرسه‌ساز است.
حیدری گفت: در سال گذشته حدود 2 هزار 500 دانش‌آموز به دانش‌آموزان شهرستان پردیس اضافه‌شده است و با وجود واحدهای مسکونی مسکن مهر آمار دانش‌آموزان این شهرستان رو به افزایش است.

همچنین عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه در دولت فعلی تا به امروز در حدود 500 فضای آموزشی به مجموع فضاهای آموزشی شهرستان‌های استان تهران اضافه‌شده است، اظهار کرد: مدارس مسکن مهر شهرستان‌های استان تهران نیاز به بازسازی داشت که با تلاش و کوشش مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان تهران تا اندازه‌ای توانسته‌ایم بر مشکلات این مدارس فائق آییم.

وی با اشاره به این‌که 30 درصد از فضاهای آموزشی شهرستان‌های استان تهران توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث‌شده است، ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز فرشتگان یاری‌دهنده آموزش‌وپرورش هستند و اقدامات ارزشمند آنان شایستهٔ تقدیر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد: مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در مواجهه با افزایش جمعیت دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان تهران یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های پیش روی آموزش‌وپرورش است، خیرین مدرسه‌ساز باید با همیاری در جهت بهبود و نوسازی فضاهای آموزشی در شهرستان‌های استان تهران گام بردارند.

فولادوند با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش شهرستان‌های تهران با رشد 6 درصدی دانش‌آموزی مواجه است، تصریح کرد: اگر رشد و حمایت خیرین مدرسه‌ساز وجود نداشته باشد، آموزش‌وپرورش به‌تنهایی نمی‌تواند نقش متعالی خود را در زمینه اهداف تعلیم و تربیت دنبال کند.

منبع: تسنیم
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا