طرح رایگان استعدادیابی خوشنویسی و نقاشی در پردیس برگزار شد

طرح رایگان استعدادیابی خوشنویسی و نقاشی در پردیس توسط یک زوج هنرمند به مناسبت فرارسیدن عید غدیر برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، سحر امیری مدرس نقاشی و عضو انجمن هنرهای تجسمی شهر پردیس با بیان اهداف برگزاری این طرح در سطح شهر پردیس، اظهار کرد: به‌منظور فرهنگ‌سازی و ارتقا و پرورش توانایی‌ها و شناسایی استعدادهای هنری افراد به‌خصوص کودکان، این طرح همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیر در پردیس برگزار شد.

وی با بیان اینکه نقاشی به رشد فکری و روحی کودکان کمک بزرگی می‌کند، افزود: افراد مستعد زیادی وجود دارند که به دلایل مختلف شرایط شرکت در کلاس‌های خصوصی و دوره‌های مختلف نقاشی را ندارند و مدارس نیز متأسفانه به‌اندازه لازم به رشد توانایی‌های کودکان توجه نمی‌کنند.

عضو انجمن هنرهای تجسمی شهر پردیس خاطرنشان کرد: بر همین اساس و دغدغه‌هایی که برای گسترش و آموزش نقاشی و شناخت استعدادهای نقاشی کودکان شهر داشتم طرح استعدادیابی رایگان را همزمان با دهه ولایت با کمک همسرم که استاد خوشنویسی و خطاطی هستند برای بچه‌هایی که محروم از آموزش بوده‌اند و یا هنوز خانواده‌ها نتوانسته‌اند استعداد هنری فرزندشان را شناسایی کنند با هزینه شخصی برگزار کردیم.

امیری ادامه داد: متأسفانه در جامعه ما هنر و هنرمند در حاشیه قرارگرفته و توجهی که باید به هنر شود وجود ندارد؛ لذا ایرانی‌ها همان‌طور که در تاریخ و فرهنگ چند هزارساله خود نشان داده‌اند انسان‌هایی هنرمند بوده‌اند و فرهنگ و هنرشان زبانزد جهانیان بوده و ایران را به هنرمندانش می‌شناسند.

وی با اشاره به تشکیل انجمنی در شورای شهر پردیس و تشکر از توجه مسئولان این شهر به هنرمندان گفت: معمولاً ما منتظریم تا مسئولان برایمان کاری کنند اما این بار من به‌عنوان یک هنرمند و نقاش به همراه همسرم تصمیم گرفتیم دست روی دست نگذاشته و خودمان در حرکتی نیکوکارانه و مبتکرانه طرح رایگان خوشنویسی و نقاشی در پردیس برای همشهریان و کودکانی که مستعدند و هنوز کشف نشده‌اند برگزار کنیم و انتظار داریم مدیران فرهنگی شهر نیز برای گسترش این طرح به ما کمک کنند.

عضو انجمن هنرهای تجسمی با بیان اینکه فراگیری نقاشی در کودکان چقدر می‌تواند در رشد شخصیت و درک ذهنی آنها مؤثر باشد، گفت: وجود آکادمی نقاشی و هنر در جامعه مانند آکادمی فوتبال ضروری است تا یک فرد بتواند با تمام سبک‌های نقاشی آشنا شود و توانایی‌های خود را بشناسد اما متأسفانه ما فقط در این زمینه به ورزش اشاره کرده‌ایم و شاهد فعالیت آکادمی‌های فوتبال هستیم.

امیری توجه بیشتر مسئولان به هنر و بخصوص اهمیت نقاشی در آموزش کودکان ضروری دانست و اظهار داشت: نیاز به وجود مکانی دائمی برای هنرمندان و ارائه کارهای هنری کاملاً محسوس است و از مسئولان فرهنگی درخواست داریم اقدام به راه‌اندازی یک آکادمی نقاشی در شهر کنند همان‌طور که ما مدارس فوتبال راه‌اندازی می‌کنیم تا استعدادها را بشناسیم و تقویت کنیم باید آکادمی نقاشی هم داشته باشیم تا یک کودک تمام سطح‌های کار در نقاشی را ببیند و خود انتخاب کند و مربی استعدادیابی تشخیص دهد یک فرد در چه زمینه و رشته‌ای موفق‌تر است.

وی یادآور شد: تشکیل انجمن‌های هنری در سطح شهر می‌تواند خیلی مؤثر باشد تا اعضا در زمینه‌های مختلف تبادل‌نظر کنند و در کارهای عمرانی و زیباسازی شهر کمک‌رسان مسئولان شهری باشند.

عضو انجمن هنرهای تجسمی که سال‌هاست با سبک رئال اساتید بزرگی چون کمال‌الملک و مرتضی کاتوزیان کار می‌کند، معتقد است: مدارس توجه زیادی به هنر ندارند و زنگ نقاشی به‌عنوان کم ارزش‌ترین ساعت درسی زیر نظر مربیان بی‌تجربه برگزار می‌شود و در اغلب اوقات زنگ نقاشی و هنر به تدریس دروس دیگر اختصاص می‌یابد.

وی تصریح کرد: ما ۳۶ هوش داریم و فقط هوش ریاضی و فارسی در مدرسه‌ها سنجیده می‌شود و اگر کسی در این دو مورد ضعیف باشد تحقیر می‌شود.

امیری با تأکید بر شناخت دقیق توانایی‌های افراد گفت: خانواده‌ها نبابد بدون هدف بچه‌ها رو به کلاس‌های مختلف ببرند و این عمل بدون شناسایی استعداد افراد تلاش و هزینه‌ای بی‌ثمر در پی دارد.

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. نقاشی هنر خوبی هست بچه های من هم این هنر رو دوست دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا