احداث تصفیه‌خانه دوم شهر پردیس/ نیروگاه برق‌‌آبی در پردیس احداث می‌شود

فرماندار شهرستان پردیس از احداث تصفیه‌خانه دوم شهر پردیس خبر داد و گفت: نیروگاه برق‌‌آبی در این شهرستان احداث می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری در خصوص پروژه عظیم انتقال آب سد لار به شهر پردیس اظهار داشت: از فعالیت‌ها، افتتاح‌ها و پروژه‌های کوچک به سمت‌وسوی پروژه‌های کلان، زیربنایی و اساسی خواهیم رفت.

وی گفت: یکی از پروژه‌های بسیار مهم و اساسی شهرستان پردیس تأمین آب شرب بود که با توجه به چشم‌انداز حضور ۶۰۰ هزار نفر در این منطقه یکی از دغدغه‌های مهم ما بود.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: یکی از سؤال‌هایی که در ذهن تمام شهروندان و مسؤولان نقش بسته بود، چگونگی تأمین آب شرب مسکن‌های مهر، بلوک‌ها، ساختمان‌ها و شهرهای این شهرستان بود که ما طی سال‌های اخیر همواره ازاین‌رو تحت فشار بودیم.

حیدری ادامه داد: به لطف خدا و تلاش مسؤولان جمهوری اسلامی ایران، پروژه عظیم خط انتقال آب شرب سد لار به سمت روستای کلان و از این محل به‌سوی شهر پردیس آغاز شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۳۰ درصد این پروژه از روستای کلان به سمت سد لار پیشرفت داشته است.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه جزییات این پروژه باید از زبان پیمانکاران و مسؤولان امور آب پرسیده شود، تصریح کرد: صبح امروز طی بازدیدی که از این پروژه داشتیم دستگاه‌های حفاری در منطقه مستقر شدند و دستگاه حفاری بیش از ۵۶۰ متر به‌پیش رفته است.

حیدری اظهار کرد: کارگاه مستقر و تجهیزشده و همچنین قطعات بتنی مورد نیاز به‌صورت عمده در این محل ذخیره شده است.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد مسیر خط انتقال آب از روستای کلان به سمت شهر پردیس آماده شده است و لوله‌های انتقال آب خریداری و به‌زودی به این کارگاه منتقل خواهد شد.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: قسمتی از پروژه بزرگ بام پردیس که یکی از تفرجگاه‌های شهر برای گردشگری و حضور شهروندان ساخته شده است برای احداث تصفیه‌خانه دوم این شهر تبدیل خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه مطالعات اولیه ساخت این تصفیه‌خانه به پایان رسیده، ادامه داد: در کنار احداث تصفیه‌خانه نیروگاه برق‌ آبی نیز در این محل ساخته خواهد شد که نزدیک به چهار و نیم مگاوات برق تولید خواهد کرد که کمک بسیار خوب و حیاتی برای تأمین برق شهرستان خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه یکی از رؤیاهای مسؤولان شهرستان پردیس بوده است، اضافه کرد: تا سال گذشته ساخت این پروژه را مانند یک رؤیا می‌دیدیم، اما با تلاش دلسوزان این نظام برای رفع دائمی مشکل کمبود آب این منطقه ساخت آن را امکان‌ناپذیر و عملیاتی شد.

فرماندار شهرستان پردیس با بیان اینکه بیش از یک هزار میلیارد تومان ارزش این پروژه است، تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، این پروژه طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدری اظهار کرد: طول این تونل از روستای کلان تا سد لار حدود ۲۸ کیلومتر است و از این‌ روستا تا شهر پردیس حدود هشت کیلومتر است که در مجموعه ۳۶ کیلومتر لوله‌گذاری و حفر تونل انجام خواهد شد.

وی گفت: ساخت تصفیه‌خانه شماره دو نیز در مرحله توافق شهرداری با سازمان امور آب برای تعیین اراضی است و با توجه پایان مطالعات و در ادامه تعیین پیمانکار، بلافاصله ساخت این پروژه نیز آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: تونل‌های انتقال آب که توسط دستگاه‌های T.B.M در حال حفر است، در هشت کیلومتر اول از روستای کلان تا روستای جورد با قطر 4.5 متر و از روستای جورد تا سد لار با قطر شش و نیم متر حفاری خواهد شد که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های کشور خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا