احتمال ریزش و رانش کوه در ارتفاعات و محورهای کوهستانی/ احتمال جاری شدن سیلاب بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ رودهن و پردیس گفت: احتمال ریزش و رانش کوه در ارتفاعات و محورهای کوهستانی از پدیده‌های محتمل در حین بارش است.

به گزارش صبح پردیس، محمدرضا زمانی اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی در پی بارش‌های اخیر و احتمال افزایش بارش‌ها همراه با رعد و برق و بارش‌های پراکنده باران و برف در ارتفاعات هم‌وطنان و مسافران نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی افزود: بارش‌ها به‌صورت باران و در ارتفاع به‌صورت برف است و به‌تدریج با همراهی موج ناپایداری با دامنه کوتاه از روز یکشنبه به اوج فعالیت خود رسیده و تشدید می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رودهن و پردیس خاطرنشان کرد: بنابراین آب‌گرفتگی معابر در مناطق شهری و جاری شدن سیلاب در رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

زمانی ادامه داد: با توجه موارد فوق احتمال ریزش و رانش کوه در ارتفاعات و محورهای کوهستانی از پدیده‌های محتمل در حین بارش است.

وی تصریح کرد: از هم‌وطنانی که قصد مسافرت در روزهای یکشنبه و دوشنبه به‌ویژه از مناطق کوهستانی مانند جاده هراز را دارند، خواهشمندیم از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت لزوم از سلامت فنی خودر اطمینان حاصل کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رودهن و پردیس بیان کرد: ضمن اینکه مواد غذایی، سوخت کافی، البسه گرم و تجهیزات ایمنی زمستانی به‌ویژه زنجیر چرخ و لاستیک یخ‌شکن همراه داشته باشند.

زمانی گفت: قبل از سفر از طریق شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها و یا اپلیکیشن همراه ۱۴۱ از طریق گوشی همراه از آخرین وضعیت مسیر مطلع شوند و در صورت اعلام انسداد از طریق مرکز مدیریت راه‌ها به هیچ‌وجه از مسیر یادشده تردد نکنند تا شاهد بروز حوادث ناگواری از این دست نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا