وضعیت فاز نخست پروژه تفریحی-توریستی بام پردیس

شهردار پردیس از ادامه عملیات اجرای فاز نخست پروژه 80 هکتاری تفریحی-توریستی «بام پردیس» در این شهر خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، محمد لاله اظهار کرد: یکی از زیباترین چشم‌اندازهای نه تنها شهر و شهرستان پردیس بلکه شمال شرق استان تهران را می‌توان در بلندی‌های شهر پردیس یافت.

وی افزود: این ارتفاعات در بخش‌های شمالی پردیس واقع است و از آن می‌توان بسیاری از نقاط زیبا و کوهستانی منطقه را مشاهده نمود.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: با توجه به وجود اراضی طبیعی و بکر، ایده‌ای تحت عنوان بام پردیس در مجموعه شهرداری پردیس مطرح و سپس امور مقدماتی شامل تهیه طرح به همراه جانمایی فضاهای تفریحی، خدماتی، ورزشی، گردشگری و … انجام شد.

لاله در خصوص مشخصات فیزیکی طرح خاطرنشان کرد: این طرح بزرگ با برآورد هزینه 950 میلیاردر یال در زمینی به مساحت 80 هکتار مراحل احداث خود را آغاز نمود.

وی تصریح کرد: با توجه به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و رویکرد به راهبردهای اقتصاد مقاومتی، هدف از اجرای طرح بام پردیس، ایجاد محیطی زیبا و نشاط‌آور برای شهروندان و همچنین فراهم‌سازی موقعیتی گردشگری در چند قدمی پایتخت در راستای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهر است.

شهردار پردیس در ادامه به تشریح فضاهای طراحی‌شده در مجموعه توریستی بام پردیس پرداخت و گفت: در این طرح فضاهای گردشگری و تفریحی زیبا و کاربردی در نظر گرفته‌شده است که از آن جمله می‌توان به احداث متل در مساحت دو هزار مترمربع، استخر و سالن ورزشی به مساحت دو هزار و 500 مترمربع، ساختمان فرهنگی و مذهبی به مساحت 800 مترمربع، رستوران به مساحت یک هزار و 140 مترمربع و سالن آمفی‌تئاتر روباز به مساحت یک هزار و 500 مترمربع اشاره کرد.

لاله افزود: از دیگر فضاهای تعریف‌شده در این مجموعه می‌توان به مانژ اسب سواری به مساحت 24 هزار مترمربع، پیست اسکی روی چمن و لژ سواری به مساحت 26 هزار و 400 مترمربع، محل کایت‌سواری شامل تراس جهت پرش‌های نمایشی توسط افراد حرفه‌ای، آلاچیق، برکه‌ها، فضای سبز، پیاده‌روها، شبکه معابر، کمپین، ورودی‌های اصلی و فرعی، ساختمان اورژانس و ساختمان‌های اداری اشاره نمود.

وی ادامه داد: در فاز نخست مسیر پیاده‌رو، آب‌نما، پله‌ها و پاگردهای بام پردیس از انتهای بلوار خلیج‌فارس شمالی فاز دو و مسیر دسترسی خودرو از روستای واصفجان به همراه چهار پارکینگ و … بااعتبار 20 میلیارد ریال در سال جاری احداث می‌شود.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده قرار است در اجرای طرح از مصالح سنگی مناسب و مقاوم برابر سرمای نسبتاً شدید ارتفاعات منطقه استفاده‌شده و نوع طراحی پله‌ها به لحاظ شاخص‌هایی همچون ارتفاع، کف و نوع سنگ نیز متناسب با همه گروه‌های سنی باشد.

لاله یکی از مهم‌ترین موضوعات مدنظر گروه طراحی پروژه بام پردیس، توجه ویژه به مقوله‌های محیط زیستی است؛ ازاین‌رو طبیعت بکر و توپوگرافی کوهستانی منطقه اجرای طرح با کمترین تغییر مواجه می‌شود.

وی گفت: بی‌شک تحقق و اجرای همه‌جانبه پروژه مجموعه توریستی بام پردیس نه تنها نقطه عطفی در تأمین سرانه تفریحی، ورزشی، فرهنگی و خدماتی و … شهر پردیس خواهد بود که به یاری خداوند با اجرای موفق آن، گام بلندی درزمینه توسعه صنعت گردشگری و ایجاد درآمدهای پایدار در شهر پردیس و شرق استان تهران برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا