آماده‌سازی خودروی ویژه پسماندهای پزشکی در شهرستان پردیس/ تسریع در احداث محل جدید تخلیه پسماند در شهرستان پردیس

در جلسه کارگروه پسماند شهرستان پردیس، ضمن اعلام آماده‌سازی خودروی ویژه پسماند پزشکی در شهرستان پردیس مقرر شد ضمن محصورسازی محل موقت تخلیه پسماند در شهر بومهن، نسبت به تسریع در احداث محل جدید تخلیه پسماند در شهرستان پردیس، اقدام شود.

به گزارش صبح پردیس؛ جلسه کارگروه پسماند شهرستان پردیس به ریاست مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس و با حضور روسا و نمایندگان اداره‌های شهرستان پردیس در محل فرمانداری شهرستان پردیس برگزار شد.
مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس در ابتدای این جلسه ضمن تأکید بر لزوم تفکیک پسماندها در شهرستان، محقق شدن این امر را نیازمند ایجاد انگیزه و فرهنگ‌سازی دانست و اظهار کرد: شهرداری‌های پردیس و بومهن به‌عنوان متولیان اصلی جمع‌آوری پسماند، باید برنامه کاربردی و دقیقی برای این فرهنگ‌سازی داشته باشند و زیرساخت‌های لازم را در اختیار مردم قرار دهند.
حسن خیرخواه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس نیز با ارائه توضیحاتی پیرامون اقدامات انجام‌شده برای جمع‌آوری پسماندهای پزشکی، از همکاری شهرداری پردیس برای آماده‌سازی خودروی ویژه پسماندهای پزشکی قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: طبق استانداردهای موجود، فشرده‌سازی پسماندهای پزشکی جمع‌آوری‌شده ممنوع است و خودروی حمل این پسماندها باید استانداردهای خاصی را داشته باشد و لازم است برای آموزش پرسنل و اطلاع از چگونگی اجرای این استانداردها از نمونه‌های مشابه در استان تهران بازدیدهایی صورت گیرد.

در ادامه و پس از ارائه گزارش نمایندگان شهرداری‌های پردیس و بومهن پیرامون مشکلات مربوط به حمل پسماندهای پزشکی و قوانین و دستورالعمل‌های آموزش کارشناسان مربوطه در اداره‌های از دهیاری کرشت به دلیل ساماندهی مناسب پسماندها در منطقه تحت پوشش قدردانی شد.

تشکیل تیم کارشناسی برای حضور در دوره‌های آموزشی و بازدید از خودروی استاندارد حمل پسماند پزشکی در استان تهران، تشکیل تیم ویژه برای ساماندهی پسماندهای مناطق صنعتی ازجمله خیابان 24 متری سینا، ساماندهی و محصورسازی محل موقت تخلیه پسماند در شهر بومهن، تشکیل دوره آموزشی ضابطان قضایی برای مقابله با متخلفان، تسریع در احداث محل جدید تخلیه پسماند و همکاری دهیاری‌های بخش جاجرود برای رسیدگی به وضعیت پسماندهای انباشته‌شده و ساماندهی نحوه جمع‌آوری پسماندها از مصوبات جلسه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا