آغاز طرح برخورد با قاچاق کالا در پردیس

مسؤول بازرسی و کشف کالای قاچاق اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس گفت: طرح برخورد با قاچاق کالا با ابلاغ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در شهرستان پردیس آغاز شده است.

به گزارش صبح پردیس؛ محمد حیدریان از آغاز طرح ملی مقابله با عرضه قاچاق لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی بهداشتی خبر داد و اظهار داشت: این طرح در راستای اجرای تکالیف قانونی با محوریت کشف و مبارزه با قاچاق کالا طی ابلاغ سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در شهرستان پردیس آغاز شده است.

وی افزود: ما نیز مکلف به اجرای قانون در زمینه مقابله با واحدهای نگهداری و عرضه‌کننده، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی بهداشتی مشمول کالای قاچاق هستیم که در دستور کار بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس نیز قرار گرفته است.

مسؤول بازرسی و کشف کالای قاچاق اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس ادامه داد: این طرح از ابتدای مهرماه سال جاری لازم اجراست و ضمن اطلاع‌رسانی لازم به واحدهای صنفی، اعلام می‌شود در صورت مشاهده نگهداری و یا عرضه کالاهای مزبور اقدامات قانونی به عمل خواهد آمد.

حیدریان هدف از اجرای این طرح را حمایت از تولیدات و محصولات داخلی دانست و اظهار کرد: با توجه به تعریف کالای قاچاق با استناد به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر فعل یا ترک فعلی که موجب نقض تشریفات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا و ارز از قبیل عوارض گمرکی، امور بانکی و اخذ مجوزهای لازم است و بر اساس قوانین مربوطه برای آن مجازات تعیین شده باشد، قاچاق محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس کشف کالا و ارز قاچاق از مبادی ورودی تا سطح عرضه در بازار داخلی مشمول این قانون است.

مسؤول بازرسی و کشف کالای قاچاق اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس اضافه کرد: در این طرح مقابله با لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از اهمیت به‌سزایی برخوردار است چراکه برخی از آنها علاوه بر قاچاق به‌عنوان کالای تقلبی هم محسوب می‌شوند.

حیدریان افزود: اجرای این طرح در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی به دلیل اینکه با سلامت و بهداشت شهروندان ارتباط مستقیم و مصرف این کالاها بدون داشتن اصالت و شناسنامه کالا برای شهروندان خطراتی در پی دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا