آبنمای دیجیتال پردیس + تصاویر

شهردار پردیس از نصب نخستین آبنمای دیجیتال سه بعدی خاورمیانه در این شهر خبر داد.

به گزارش صبح پردیس؛ محمد لاله اظهار داشت: طبق پیگیری‌های به‌عمل‌آمده این آب‌نمای زیبا و مدرن نخستین در خاورمیانه و کشور و پنجمین نمونه در جهان است که با تکیه‌بر دانش و فناوری ایرانی و به همت دانشمندان شرکت ویستا الکترونیک و تحت نظر پارک دانش و فناوری یزد انجام‌شده است.

وی ادامه داد: این بسته فناورانه قابلیت نمایش متون فارسی و لاتین و ارائه تصاویر مختلف به‌صورت محیط باز سه بعدی (دایره‌ای) با رزولوشن 90 پیکسل بر متر را دارد.

*نصب آبنمای سه بعدی پردیس با اعتبار 19 میلیارد ریال

این مسئول اضافه کرد: از دیگر قابلیت‌های منحصربه‌فرد آب‌نمای دیجیتال سه بعدی پردیس می‌توان به نورپردازی در محیط به‌صورت پیکسلی اشاره کرد.

لاله افزود: مجموعه شهرداری پردیس برای ساخت این سامانه جالب و چشم‌نواز که طی 50 روز نصب و احداث‌شده، اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و 900 میلیون تومان اختصاص داده است و به‌زودی طی مراسمی افتتاح و راه‌اندازی می‌شود.

شهردار پردیس با اشاره به سایر ویژگی‌های سازه یادشده خاطرنشان کرد: احداث استخری به قطر 10 متر، ارتفاعی نزدیک به 6 متر، رینگ آبریز به قطر چهار متر مخصوص شب و رینگ آبپاش کف استخر به قطر 9 متر مخصوص روز از دیگر ویژگی‌های این سازه است.

وی صرف هزینه برای ایجاد چنین امکانی را نمادی از تلاش مدیریت شهری پردیس در راستای ارتقای سطح سلامت روانی و ایجاد نشاط اجتماعی در این شهر خواند و افزود: شهرداری و سایر مسئولان امر اختصاص اعتبار به چنین طرح‌هایی را هرگز هدرروی سرمایه نمی‌داند.

این مسئول تصریح کرد: چراکه تنها در سایه وجود شهری زیباست که می‌توان انتظار حضور و مشارکت مردم در عرصه‌های گوناگون اجتماعی را داشت، نباید یک منطقه مسکونی تنها به‌عنوان مرکزی خوابگاهی مورد توجه قرار گیرد و اقداماتی از این دست گامی بلند به‌سوی دوری از آن شرایط است.

لاله اضافه کرد: البته باید از خداوند متعال به دلیل وجود مردمانی قدرشناس و شریف در پردیس شاکر بود، مردم این خطه به‌رغم تفاوت‌های فرهنگی و تبدیل منطقه به محلی برای تلاقی اقوام متعدد، خود را به هم نزدیک دانسته و مشارکت‌های اجتماعی‌شان را با نهادهای خدماتی و عمرانی روزبه‌روز توسعه می‌دهند.

*ضرباهنگ سریع رشد جمعیت در پردیس

شهردار پردیس، بارگذاری جمعیت در شهر جدید پردیس را روندی رو به رشد ارزیابی کرد و افزود: پیشرفت جمعیت در شهری با مرکزیت اجرای طرح‌های انبوه‌سازی مسکن مهر حتی به‌وضوح قابل‌مشاهده است.

وی ادامه داد: چنین ضرباهنگ رو به رشدی درروند اسکان هم‌وطنان در این شهر گاه به یک نگرانی بزرگ برای مسئولان شهری و شهرستانی بدل می‌شود، اما بی‌شک با کمک مردم و مسئولان محلی، استانی و کشوری می‌توان توازنی منطقی میان ایجاد زیرساختها و این افزایش فزاینده جمعیت برقرار کرد.

این مسئول اضافه کرد: ازجمله نیازمندی‌های این مردم در امور زیربنایی، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی با دو کاربری مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و ارتقای سطح فرهنگی منطقه است که باید موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا