اجرای پروژه‌های آبخیزداری در «باغکمش» و «گلخندان» با 12 میلیارد ریال اعتبار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس از اجرای پروژه های آبخیزداری در «باغکمش» و «گلخندان» این شهرستان با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش صبح پردیس، یحیی روستائی اظهار داشت: پروژه های آبخیزداری در «باغکمش» و «گلخندان» شهرستان پردیس با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال انجام شده است.

روستایی در ادامه، هدف از اجرای این عملیات را حفاظت خاک، کنترل سیلاب و تغذیه سفره های آب زیرر زمینی، عملیات آبخیزداری در این حوزه های آبخیز دانست و افزود: آبخیزداری یکی از روش ­های مناسب برای مدیریت صحیح منابع آب و خاک است که با گذشت قریب به ۷۰ سال از اولین اقدامات صورت گرفته در حوزه آبخیزداری در کشور، هنوز ابعاد مختلف اهمیت و ضرورت آن به خوبی روشن نشده و با وجود اعتبارات تخصیص یافته و اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر، همچنان شاهد تخریب منابع آب و خاک هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پردیس بیان داشت: شناخت حوزه آبخیز و مسائل مربوط به آن و همچنین اولویت بندی آبخیزداری متناسب با پتانسیل های موجود در کشور یکی از ضروریات انکارناپذیر در این حوزه است تا بتوان با استفاده صحیح از این روش به احیای منابع آب و خاک پرداخت و از همه مهم تر، به جنگ با خشکسالی و کم ­آبی و پدیده بیابان­ زایی رفت.

وی اظهار داشت: اجرای این پروژه ها در قالب اقدامات مکانیکی شامل احداث بندهای سنگی – ملاتی به حجم ۳۷۸۰ مترمکعب، احداث بندهای گابیونی به حجم ۴۴۰ مترمکعب، سنگی بتنی به حجم ۴۴۳ مترمکعب، سنگ چینی به حجم ۱۰۵ مترمکعب و اقدامات بیولوژیکی در قالب ۱۰۰ هکتار کپه کاری و بذرکاری می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا