۸۴۰۰ واحد صنعتی در پردیس فعال است/ طرح پرونده ساماندهی ۵ لکه صنعتی شهرستان پردیس در کمیسیون زیربنایی دولت

استاندار تهران با اشاره به وجود ۸۴۰۰ واحد صنعتی در پردیس، از مطرح‌شدن پرونده ساماندهی لکه‌های صنعتی شهرستان در کمیسیون زیربنایی دولت خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، محمدحسین مقیمی در حاشیه سفر یک روزه به شهرستان پردیس که به‌منظور بررسی مشکلات و گفتگو با صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به همراه مدیران کل استانی در پردیس حاضرشده بود، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته برای بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و دامداری شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: حضور مدیران کل و مدیران ادارات شهرستانی در این بازدیدها و ارتباط نزدیک با مدیران، کارآفرینان و صاحبان صنایع می‌تواند تأثیر زیادی در حل مشکلات داشته باشد.

وی به فعالیت ۸ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در پردیس اشاره کرد و افزود: مجاورت صنایع آلاینده با منازل مسکونی، عدم رعایت قانون استقرار صنایع آلاینده، مشکل دفع فاضلاب در حوزه آبریز سد ماملو و قرار گرفتن ۸۵ درصد واحدهای فعال در منطقه حفاظت‌شده از جمله مشکلاتی است که شهرستان پردیس با آن در ارتباط است و با توجه به اهمیت حفظ عرصه‌های زیست‌محیطی و ایجاد و پایداری اشتغال، درصدد هستیم با در نظر گرفتن هر دو طرف، راه حلی برای ساماندهی این مناطق پیدا کنیم.

استاندار تهران اضافه کرد: طرح ساماندهی لکه‌های صنعتی شهرستان پس از انجام کارهای کارشناسی در سطح شهرستان و استان به کمیسیون زیربنایی دولت رفته است و امیدواریم پس از تصویب در این کمیسیون به هیئت دولت ارسال شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: آینده شهرستان پردیس با جمعیتی حدود ۶۰۰ هزار نفر نیاز به تأمین زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی دارد اما ایجاد اشتغال برای مردم منطقه نیز یکی از اولویت‌های است که با ساماندهی مناطق صنعتی و ایجاد شهرک صنایع‌های تک می‌توان برای درصدی از همین مردم اشتغال پایدار ایجاد کرد و کمک‌رسان کشور نیز بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا