گروه رباتیک دانش‌آموزی پردیس نیازمند حمایت مسئولان است

سرپرست گروه رباتیک پردیس گفت: در تیم‌های رباتیک، سازه‌های ماکارونی، چرتکه و مزرعه فکر در پردیس استعدادهای درخشانی داریم و امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد شکوفایی این استعدادها باشیم.

به گزارش صبح پردیس؛ صادق داوود زاده فارسیانی، با اشاره به اینکه رشته‌های ربات فوتبالیست پیشرفته، ربات ابتدایی، ربات پارک نوری، محاسبات ذهنی چرتکه، سازه ماکارونی و مزرعه فکر در سراهای محله شهر پردیس تدریس می‌شود، اظهار کرد: استقبال خوبی از کلاس‌های آموزشی شده و تاکنون بیش از 200 نفر از دانش‌آموزان در این کلاس‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در خصوص دلیل برگزاری کلاس‌ها از سن دانش‌آموزی، افزود: کلاس‌های یادشده نمونه‌ای از دروس دانشگاهی هستند و سعی کردیم دانش‌آموزان را پیش از حضور در دانشگاه، با بعضی از دروس عملی آشنا کنیم تا در آینده برای انتخاب رشته تحصیلی دچار سردرگمی نشوند و با علم و آگاهی کافی، رشته‌های دانشگاهی موردعلاقه خود را انتخاب کنند و موفق شوند.

سرپرست گروه رباتیک پردیس با اشاره به اینکه استعدادهای درخشانی در گروه لکو پردیس داریم، تصریح کرد: گروه لکو پردیس سابقه حضور در دو المپیاد ملی را دارد که در المپیاد شریف، دانش‌آموزان پردیس در 6 رشته حضور داشتند و موفق شدیم رتبه هفتم کشوری را در این المپیاد کسب کنیم.

داوود زاده با بیان کسب موفقیت در بخش ربات پیشرفته به‌عنوان فنی‌ترین ربات در این رویداد ملی، در خصوص وضعیت اعضای گروه، خاطرنشان کرد: ما کم سن ترین شرکت‌کننده مسابقات را با پنج سال سن در رشته ربات نوری در گروه پردیس داشتیم.

وی با اشاره به اینکه اهداف و ایده‌هایی خوبی برای ارتقای گروه داریم که نیازمند جذب سرمایه است، خاطر نشان کرد: متأسفانه به نظر سرمایه‌گذاران بازده کار دانش‌آموزی پایین است و این در حالی است که ایده‌های نابی در ذهن دانش‌آموز می‌توانید بیابید و تفکر دانش‌آموزی هزار شاخه است و هر شاخه فکری دانش‌آموز ابتکار و خلاقیت است.

سرپرست گروه رباتیک پردیس ادامه داد: ما می‌توانیم با گسترش آموزش‌های فنی روی نسل آینده سرمایه‌گذاری موفق داشته باشیم و حمایت مسئولان در این امر مهم چاره‌ساز است و می‌خواهیم دانش آموزان بیشتری را وارد عرصه علم‌آموزی عملی کنیم تا به هدف خود که انتخاب آگاهانه دانش‌آموزان برسیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا