گردهمایی «پیام‌آوران عاشورا» در پردیس برگزار شد

گردهمایی «پیام‌آوران عاشورا» با حضور روسای هیئت‌های مذهبی، مداحان و ذاکران اهل‌البیت (ع) در شهر پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری فرماندار پردیس با اشاره به پیشرفت‌هایی که در جوامع بشری رخ می‌دهد، اظهار کرد: هر چه قدر زمان به جلو می‌رود و پیشرفت‌های بیشتری عاید کشورها می‌شود، قدر و منزلت ائمه اطهار به‌ویژه نهضت انسان‌ساز عاشورا بیشتر نمایان می‌شود.
وی توسل آگاهانه به این مکتب را موجب عزت و سربلندی مسلمانان دانست و افزود: باید قدردان افرادی بود که با راه‌اندازی محفل‌های عزاداری، تلاش می‌کنند جوانب مختلف این نهضت را تبیین کنند، بدون شک حرکت انقلابی و آگاهانه هیئت‌ها در اهتزاز پرچم امام حسین (ع) در کوچه و خیابان‌های سرزمین پهناورمان، منشأ اثرات خوب و بزرگی در کشور است.

فرماندار پردیس پیروزی انقلاب، موفقیت در جنگ تحمیلی، بازسازی کشور پس از جنگ، ایستادگی در برابر تحریم‌های ظالمانه و دفاع جانانه از حریم اهل‌البیت را از اثرات این قبیل محافل ذکر کرد و خاطرنشان کرد: هیئت‌های عزاداری باید تلاش کنند ضمن پرهیز از سطحی‌نگری، خروجی مناسبی داشته باشند.
حیدری الگوسازی مبتنی بر باورهای دینی را یکی دیگر از کارکردهای هیئت‌های مذهبی دانست و تصریح کرد: امام حسین (ع) و حرکت خالصانه و دلاورانه ایشان، شیعیان را از بقیه فرق و مذاهب اسلامی خاص‌تر کرده است و اگر الگوسازی از سیره و زندگی امامان و معصومین به‌درستی انجام شود، خروجی مناسبی از یک هیئت به دست می‌آید.
وی استفاده از ابتکار، خلاقیت و ایده‌های جدید در اقامه عزای سالار شهیدان را مهم برشمرد و تأکید کرد: بستری سازی برای تعالی معنوی انسان‌ها در هیئت‌های عزاداری را یکی از وظایف و کارکردهای این محافل دانست.
فرمانداری پردیس در ادامه تأثیرپذیری از بانیان و مسئولان هیئت‌ها را بسیار زیاد دانست وبیان کرد: صداقت، درستکاری، دستگیری از نیازمندان، برخورد خوب، همدلی و همنوایی از جمله خصوصیت‌هایی است که می‌تواند جذب‌کننده مردم باشد و در شرایطی که دشمنان دسیسه‌ها و وسوسه‌های بسیاری را برای انحراف جوانان تدارک دیده‌اند، لازم است با تغییر رویکرد و نگاه، جوانان را درک و جذب هیئت‌ها کنیم.
فرماندار پردیس توجه به جوانان و نگاه دقیق به مسائلی که این قشر با آن موجه هستند را از مهم‌ترین مواردی دانست که در هیئت‌ها باید موردتوجه قرار گیرد و گفت: مشکلاتی که جوانان حال حاضر ایران با آن مواجه هستند به‌مراتب عمیق‌تر و سخت‌تر از جوانان دهه 60 و 70 است و در این شرایط باید با جوانان با محبت و درک بیشتری برخورد کرد.
غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در ایام محرم و دیگر ماه‌های سال توسط هیئت‌های مذهبی با استفاده از افراد مجرب و دلسوز و تحصیل‌کرده، حفظ نظم و امنیت در مراسم عزاداری، مراعات حال همسایگان هیئت‌ها، پیشگیری از ترویج خرافات و توجه به بهداشت و سلامت نذورات، مواد غذایی و افرادی که به کار تهیه و طبخ غذا در ایام محرم برای هیئت‌ها اشتغال دارند از دیگر مباحث مطرح‌شده توسط فرماندار پردیس بود و حیدری از مسئولین هیئت‌ها خواست برای اخذ مجوز فعالیت به سامانه مربوطه مراجعه کرده و در صورت امکان نیز محل هیئت خود را در مقابل خطرات احتمالی بیمه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا