پرونده مالیات مسکن مهر پردیس در دیوان عدالت/ دستور توقف برداشت از حساب شرکت عمران پردیس صادر شد

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با بیان اینکه پرونده مالیات مسکن مهر پردیس در دیوان عدالت قرار دارد، گفت: دستور توقف برداشت از حساب شرکت عمران پردیس صادر شده است.

به گزارش صبح پردیس، سعید غفوری ظهر امروز در حاشیه نشست فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر پردیس در خصوص مشکلات خود با اداره مالیات اظهار کرد: نشست‌هایی با نمایندگان مجلس، اعضای هیأت‌رئیسه و فراکسیون بانوان داشتیم و همه پیگیر این‌ موضوع هستند.

وی افزود: ابتدا توانستیم اجرای پروژه مسکن مهر را با دستور موقت توقف برداشت از سوی تقوی‌نژاد، معاون امور مالیاتی کشور بگیریم و این پرونده در دیوان عالی قرار دارد و مطمئناً پیروز خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: اداره مالیات باید برای مسکن مهر ۳۰۰ هزار تومان و بابت هر واحد بگیرد، اما تاکنون ۶ میلیارد و 700 میلیون تومان از حساب شرکت برداشت شده است.

غفوری ادامه داد: اداره مالیات می‌گویند که باید دوبار مبلغ ۳۰۰ هزار تومان پرداخت شود، اما طبق اعلام معاونت حقوقی ریاست جمهوری ساخت، آماده‌سازی و محوطه‌سازی یک مالیات دارد.

وی اضافه کرد: مالیات می‌گوید چون ساخت مسکن را شرکت کوزوو و محوطه‌سازی را به صورت محدود شرکت‌های دیگر انجام دادند، احساس می‌کنند که باید دوبار مالیات دریافت شود.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تصریح کرد: این اشتباه است و امروز هفت میلیارد و 700 میلیون تومان کوزو را بدهکار کردند، اما طبق قانون ما باید یکبار مالیات بدهیم.

غفوری اظهار کرد: چون راهی برای تأمین این ‌مبلغ نیست، باید از حساب متقاضیان یا افزایش مبالغ تأمین شود که ما زیر بار این کار نخواهیم رفت و محکم به جلو خواهیم رفت؛ امسال هنوز بودجه‌هاز مصوب ۸۰ میلیارد تومان یارانه دولتی یک ریال هم پرداخت نشده است.

وی افزود: طی نامه‌نگاری با نمایندگان مجلس عارف، مطهری و نوبخت افزایش بودجه را به ۱۵۰ میلیارد اعلام کردیم تا در نیمه نخست سال افتتاح مسکن مهر را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس ادامه داد: حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان باید برای سال ۹۷ در نظر بگیریم، زیراکه ۴۹ هزار ۷۰۰ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارد و ۹ هزار و ۲۰۰ واحد آماده تحویل است.

غفوری اضافه کرد: هنوز نتوانستم یک واحد را تحویل بدهیم و از منابع مالی در اختیار نماینده‌های استان بودجه درخواست داشتیم که برای مسکن مهر ۳۰ میلیارد تومان تا پایان سال اختصاص دهند؛ برای سال آینده ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل و افتتاح مسکن مهر در پردیس نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: نوبخت دستور ردیف اجرایی ساخت متروی تهران – پردیس را صادر کرده و امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شود.

انتهای‌پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا