پرداخت تسهیلات اشتغال در ۲۵ روستای شهرستان پردیس/ تسهیلات ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی مشاغل خانگی در پردیس

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پردیس از پرداخت تسهیلات ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در ۲۵ آبادی این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، عبدالرضا علی‌محمدی اظهار داشت: از ۵۰ میلیون تا ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای کارخانه‌ها و کارگاه‌های دایر اما نیمه‌فعال یا راکد با سود ۱۲ درصد در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پردیس اظهار کرد: طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ازجمله طرح‌های دولت برای اشتغال‌زایی است.

علی‌محمدی گفت: آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از منابع ۱۲ هزار میلیارد ریالی در بخش‌های مختلفی مانند کشاورزی، معدن و … به‌صورت تسهیلات استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۵ آبادی در شهرستان پردیس مشخص و این تسهیلات برای این روستاها در نظر گرفته شده است، افزود: این تسهیلات با نرخ‌های متفاوت سود چهار تا ۱۰ درصد ارائه می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پردیس ادامه داد: طرح سامان‌دهی و اعزام نیروی کار به خارج از کشور و همچنین برای عدم کاهش جمعیت روستاها طرح روستا تعاون برای جلوگیری از ورود واسطه اجرا می‌شود.

علی‌محمدی اضافه کرد: در روستاها برای دریافت تسهیلات از اسناد زمین‌های کشاورزی، سفته، ملک با وثیقه در نظر گرفته شده است تا این تسهیلات را بدون مشکل دریافت کنند.

وی تصریح کرد: سامانه‌ای با نام کارا راه‌اندازی شده با دریافت تسهیلات دو طرح توسعه اشتغال فراگیر (تکاپو) و توسعه روستایی و عشایری (شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر و دارای کارگاه‌های ثبت‌شده و یا برای ایجاد کارگاه) در این سامانه ثبت نام می‌کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پردیس اظهار کرد: در سامانه مشاغل خانگی نیز وام‌های کم‌بهره برای افرادی که مدرک فنی ‌و حرفه‌ای و یا مدرک دانشگاهی معتبر در رشته‌های خیاطی، حسابداری، نویسندگی، گلدوزی و صنایع ‌دستی، فیلم‌نامه و کتاب‌نویسی و … دارند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا