پارک فناوری پردیس، برترین پایگاه جذب متخصصان خارج از کشور انتخاب شد

پارک فناوری پردیس، از سوی بنیاد ملی نخبگان و مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برترین پایگاه کشور در جذب ایرانیان متخصص خارج از کشور انتخاب شد.

به گزارش صبح پردیس، برنامه «همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور» به‌منظور انتقال دانش، تجربه و ایده‌های فناورانه به کشور توسط مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری بیش از 67 دانشگاه، پژوهشگاه، شرکت دانش‌بنیان، پارک فناوری و مراکز رشد و نوآوری منتخب کشور در حال اجرا است.
بر این اساس، طی 3 سال گذشته حدود یکهزار نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در قالب این برنامه به کشور بازگشته و شروع به کار کرده‌اند.
این برنامه در قالب حمایت از انجام دوره‌های علمی و تحقیقاتی همچون پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو و معین، راه‌اندازی کسب‌ و کارهای فناورانه، اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان، تعریف پروژه‌های فناوری کوتاه و بلندمدت، برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی به ارتباط موثر ما بین متخصص و مراکز علمی و فناوری برگزیده کشور یاری کنند.
بر اساس این گزارش، بنیاد ملی نخبگان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری سالانه طی فرایند ارزیابی، اقدام به رتبه‌بندی این پایگاه‌ها می‌کند. در رتبه‌بندی سال 1396 پارک فناوری پردیس معاونت علمی به‌عنوان پایگاه متخصص در راه‌اندازی کسب ‌و کار و جذب ایرانیان متخصص خارج از کشور بالاتر از دیگر پایگاه‌های فعال در این حوزه قرار گرفت.
در رتبه‌بندی کلی نیز این پارک از میان 49 پایگاه، به‌عنوان ششمین پایگاه برتر کشور انتخاب شده است. هم‌اکنون تعداد 15 نفر از ایرانیان متخصص خارج از کشور در پارک فناوری پردیس معاونت علمی مستقر شده‌اند و کسب‌وکار فناورانه خود را در این پایگاه راه‌اندازی کرده‌اند.
پارک فناوری پردیس به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگترین پارک فناوری کشور با مجوز شورای گسترش آموزش عالی در سال 1384 در زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری و با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی – پژوهشی کشور با هدف تجاری‌سازی دستاوردهای فناوران و ایجاد بستر مناسب برای رشد فناوری و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس شد.
این پارک بعنوان یکی از سازمان‌های زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تاکنون بیش از 200 واحد فناور دانش‌بنیان از بین بیش از 1900 متقاضی در حوزه‌های فناوری‌های پیشرفته همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست‌فناوری، فناوری نانو، مواد جدید، مکانیک و اتوماسیون به عضویت پذیرفته شده و این واحدهای فناور توانسته‌اند مراکز تحقیق یا دفاتر طراحی و مهندسی خود را در پارک فناوری پردیس ایجاد و مستقر نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا