بررسی مشکلات واحدهای صنعتی پردیس باحضور استاندار تهران

مشکلات واحدهای صنعتی پردیس باحضور استاندار تهران و پس از بازدید از این واحدها، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش صبح پردیس، محمد حسین مقیمی استاندار تهران به همراه مسئولان استانی و شهرستانی، از واحدهای صنعتی شهرستان پردیس بازدید و در نشستی مشکلات صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران شهرستان پردیس را بررسی کرد.

وی در این سفر از مرکز شیلات جاجرود و روند تولید و پرورش آبزیان و سپس شرکت‌های تولیدی و صنعتی بهداد الکتریک، دلتا، مهسان، کیانیت، دارو پلاست، دفتر کل کالا و سامانه آوای پایتخت که در زمینه‌هایی از جمله تولید وسایل برقی، تولید وسایل و لوازم نظافت منزل، ساخت ظروف دارویی و بهداشتی، تولید ادوات اندازه‌گیری صنعتی و فرآوری، بسته‌بندی و پخش مواد غذایی پروتئینی فعالیت می‌کنند، بازدید کرد.
همچنین پس از پایان این بازدیدها، نشست هم‌اندیشی و بررسی مشکلات صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران شهرستان پردیس با استاندار تهران حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، فرماندار پردیس، مدیران کل ۲۱ اداره و سازمان استان تهران که با مواردی از جمله اشتغال، سرمایه‌گذاری و تسهیل تولید در ارتباط بودند، نیز به همراه ۳۰ نفر از صاحبان صنایع، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، صنعتگران و اصحاب رسانه با حضور استاندار تهران در محل سالن جلسات سد لتیان برگزار شد.

نشست هم‌اندیشی با نمایندگانی از واحدهای صنعتی پردیس 

فرماندار پردیس در ابتدا با بیان توضیحاتی پیرامون وضعیت مناطق صنعتی شهرستان و بارگذاری‌های مسکن مهر، از نیاز شهرستان به ساماندهی این مناطق و ایجاد اشتغال پایدار برای ساکنان شهرستان سخن گفت.
در ادامه محمد امامی امین معاون استاندار تهران از نمایندگان صنعتگران و سرمایه‌گذاران خواست به تشریح مشکلات و درخواست‌های فعالان اقتصادی در این مناطق بپردازند و افزود: در بیان مشکلات باید تلاش شود از یک جانبه نگری و بیان درخواست‌های شخصی خودداری شود تا بتوان بهترین نتیجه را از حضور استاندار تهران و مدیران کل استانی به دست آوریم.
پس از طرح این مسائل و مشکلات، استاندار تهران از مدیران حاضر خواست نسبت به شفاف‌سازی قوانین و تشریح اقدامات انجام‌گرفته اقدام کنند و تصریح کرد: برخی از مشکلات مطرح‌شده در این نشست، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مشترک با کمیته برنامه‌ریزی شهرستان پردیس که در سال گذشته برگزار شد نیز طرح‌شده بود و مصوباتی نیز در مورد آنها وجود داشت که لازم است روند پیگیری آن مصوبات نیز موردبررسی قرار گیرد.
استاندار تهران با تأکید بر لزوم رعایت مصالح عمومی و درخواست‌های سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع افزود: در مباحثی مانند محیط‌زیست و آلودگی منابع آب، به‌هیچ‌عنوان نباید کوتاهی صورت گیرد اما می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای، موانع را برطرف کرد.
در ادامه پیرامون موارد مطرح‌شده از جمله تمدید پروانه‌های فعالیت، مالیات، تسهیلات بخش تولید، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز منطقه، مخاطرات محیط زیستی، تأمین اجتماعی، طرح‌های توسعه‌ای و بهسازی تجهیزات تبادل‌نظر صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا