سازمان نظام مهندسی شهرستان پردیس به مشکلات پردیس در واحدهای ساخته شده ورود کند

فرماندار پردیس گفت: مهندسین سازمان نظام مهندسی شهرستان پردیس با نظارت کامل به مشکلات پردیس در واحدهای ساخته شده و در حال ساخت ورود کنند.

مرتضی حیدری در سالن آمفی‌تئاتر شهرداری پردیس، در جمع مسئولین و مهندسین نظام مهندسی، ضمن تبریک این روز به جامعه مهندسی کشور، اظهار داشت: امیدواریم همه ما با پیوند خوردن با زندگی سراسر فعالیت و تجربه خواجه‌نصیرالدین طوسی، در تاریخ کشورمان ماندگار شویم.

وی با بیان اینکه خواجه نصیرالدین طوسی مسلمان و شیعه حکیم، متکلم و ریاضی‌دان و مهمترین لقبشان استاد البشر بوده است، افزود: مهمترین اقدام خواجه ساخت رصدخانه و کتابخانه شهر مراغه است که چهارصد هزار جلد کتاب را در کتابخانه خود جمع‌آوری و ماموران مختلفی را هم در سراسر دنیا انتخاب کردند تا کتبی را به مجموعه‌شان اضافه کنند.

فرماندار پردیس با بیان اینکه مهمترین شاگرد خواجه علامه حلی است، اظهار کرد: 180 کتاب و مقاله علمی در موضوعات مختلف را نگاشته که شامل اساس اختلاص، تجدید اعتقادات، شرح اشارات، اخلاق ناصری و اخلاق محتشمی از مهمترین آن بوده است.

وی ادامه داد: مهندسین قشری موثر، توانمند، سازنده و ارزشمند هستند که کارشان با زندگی خواجه‌ نصیرالدین طوسی پیوند خوده است.

حیدری اضافه کرد: شهر نوپای پردیس با ویژگی‌های خاصی تاسیس شده که در کنار احداث این شهر با فرصت‌ها و تهدید‌های مختلف روبرو بودیم.

فرماندار پردیس با بیان اینکه تهدیدها را پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: طی جلسه‌ای با نماینده‌های مجلس عنوان شد نباید بر روی گسل ساختمان‌سازی و تراکم جمعیتی را به این اندازه بالا می‌بردیم و نباید بدون مطالعه شروع به کار میکردیم.

وی با بیان اینکه ده‌ها نباید و تهدید دیگر که پشت سر هم و ‌با دلایل مختلف وجود دارد، که در شهر پردیس به وجود آمد و همه به آن واقف هستند، افزود: شهر پردیس ابتدا برای 180 هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده بود اما به یکباره با اجرای پروژه بزرگ مسکن مهر جمعیت به 600 هزار نفر افزایش پیدا کرد.

فرماندار پردیس اضافه کرد: هر روز از طریق خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها اخبار تجمع متقاضیان مسکن مهر و اعتراض مردم به شرایط حاکم را مشاهده میکنیم، اما این مساله امنیت روانی را کاهش و مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: این تهدید‌ها را با کار گذاشتن بمب ساعتی در کنار شهر تهران به کار انداختیم، که اگر مراقبت نکنیم‌ و منفجر شود، هم تهران پردیس را منهدم خواهد کرد.

حیدری با بیان اینکه از مسیر اصلی و پایه ریزی اساسی شهر پردیس خارج شدیم، گفت: به تعبیری، پردیس شهری تخصصی و با در مطالعات اولیه شهری دانشگاهی و تحقیقاتی بوده اما با ساخت مسکن مهر از مسیر اصلی خارج شدیم.

فرماندار پردیس اظهار کرد: با وجود این مشکلات، راهکاری برای رفع این نواقص و تبدیل این تهدید به فرصت وجود دارد و این با استفاده از نیروی تخصص مهندسین محقق خواهد شد.

وی افزود: اگر ما در ابتدای کار با مشکلاتی مواجه شدیم، تدبیر، همفکری، یاری و‌ دقت نظر مهندسین با تجمع جمعیت بالا در پردیس فرصت‌های متعددی را به صورت متوالی به وجود خواهد آورد.

حیدری ادامه داد: مهندسین سازمان نظام مهندسی با نظارت کامل به مشکلات پردیس در واحدهای ساخته شده و در حال ساخت ورود کنند، زیرا به مرور با خطراتی مواجه میشویم که رعایت مقررات را بدون گذشت سرلوحه کار خود قرار بدهیم.

فرماندار پردیس اضافه کرد: پیمانکاران باید به قانون تکمین کنند و شاید گذشت از برخی هزینه‌ها باعث شود ما با خطرات جانی متعددی مواجه شویم که ضروری است مهندسین از وظایف خود کوتاه نیایند زیرا مشکلاتی را در شهرهای پردیس، بومهن و بخش جاجرود مشاهده میکنیم که با نظارت بیشتر رفع خواهند شد.

وی تصریح کرد: آسیب‌ها در جامعه با دقت و کمک مهندسین حل خواهد شد که طی هفته‌های گذشته در شهرستان گودبرداری‌هایی انجام شده بود که نیاز به ورود و تدبیر نظام مهندسی داشت که دقت نکردن به این موارد حوادث عظیمی را به وجود می‌آورد.

حیدری افزود: یک مورد گودبرداری در پردیس باعث خالی شدن پی ساختمان‌های مجاور شد و اگر همت شهرداری پردیس، نظام مهندسی و دستگاه‌های دیگر پلاسکوی دوم در پردیس اتفاق می‌افتاد که خدا را شاکریم که با ورود به موقع، این اتفاق رخ نداد.

منبع: فارس؛ میلاد بیانی نیک

انتهای‌پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا