نیاز ۱۷ میلیارد تومانی برای ترمیم شبکه آب روستاهای پردیس/ پردیس نیازمند ساخت ۳۰ باب مدرسه در یک سال آینده است

فرماندار شهرستان پردیس از نیاز ۱۷ میلیارد تومانی برای ترمیم شبکه آب روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: پردیس نیازمند ساخت ۳۰ باب مدرسه در یک سال آینده است.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری اظهار داشت: امروز که همه بر طبل مبارزه با فساد می‌کوبند و این بدون استثناست و همه می‌گویند باید ریشه فساد خشکانده شود، ابتدا باید دنبال این بود که این فساد چه علتی دارد.

وی ادامه داد: جای اینکه علت را پیدا کنیم، با معلول مبارزه می‌کنیم. ریشه تولید فساد را باید خشکاند و خشکاندن این ریشه در یک سیستم اداری، مشخص کردن چارچوب وظایف و ایجاد تغییرات بوده که در اختیارات اشخاصی است که این مسؤولیت‌ها را بر عهده می‌گیرند و امیدواریم آن روز زودتر برسد.

فرماندار پردیس با اشاره به اینکه استاندار تهران طی چندین جلسه‌ روی برنامه‌محوری تأکید داشته است، گفت: در پردیس بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر کشور در حال اجرا و ساخته شدن است؛ صحبت‌ها در خصوص مسکن مهر پردیس فقط نارضایتی است و مردم هر روز اعتراض دارند و می‌گویند چهار سال پیش باید واحدهایمان را تحویل می‌گرفتیم؛ اما تا امروز ما هیچ سخنی جز نبود بودجه و اعتبار برایشان نداشتیم.

حیدری اضافه کرد: طی جلسات مدام کلمات جدیدی را خلق می‌کنیم و تحویل مردم می‌دهیم؛ مردم نیز متوجه شدند که ما در حال گفتاردرمانی هستیم؛ این پروژه توسط دولت تعریف شده و یک نفر باید این را منتقل کنند که ما نیاز به بودجه و اعتبار برای اتمام مسکن مهر پردیس داریم.

وی افزود: فقط در پردیس به ساخت ۳۰ باب مدرسه دیگر طی یک سال آینده نیاز داریم؛ اما اعتبار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برای ساخت مدرسه در استان تهران، دو میلیارد تومان است که این دو هیچ سنخیتی با هم ندارند.

وی ادامه داد: ما در چارچوب اختیارات موجود قفل شده‌ایم و هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم؛ استاندار تهران به مسؤولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت که آیا برای شما روشن شده است که در پردیس پروژه‌های غیرمتعارف و غیراصولی در حال ساخت و اجراست.

فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: دو میلیارد تومانی که برای ساخت مدرسه در نظر گرفته شده، از شاخه‌های اصلی یک استان است و در آن زمان به پروژه مسکن مهر پردیس نگاهی نشده و در پایان این مبلغ پس از تقسیم بین شهرستان‌ها فقط برای تعمیر و بازسازی مدارس استفاده می‌شود.

حیدری تصریح کرد: هر روز نمی‌شود مردم را به‌گونه‌ای قانع و راهی منازل خود کرد؛ اگر بتوانیم ضرورت‌ها را به‌خوبی منعکس کنیم، تصمیم‌گیران سطح کلان قادر به تصمیم‌گیری خواهند بود.

وی اظهار کرد: در برنامه پنج ساله ششم توسعه و به مدیران کل ادارات اعلام شده و ما فرمانداران نیز مکلف شدیم تا به ادارات ابلاغ کنیم تا از برش شهرستانی خود برای برنامه‌ریزی استفاده کنند.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: توسط آبفای روستایی تحقیق شده که برای ترمیم شبکه آب روستاهای شهرستان پردیس مبلغ ۱۷ میلیارد تومان بودجه احتیاج است؛ اما مفهوم برنامه این است که با حرکتی مدبرانه این مبلغ را تقسیم و یک میلیارد تومان اخذ و کارها را آغاز و مشکلات اولیه را رفع و در ادامه و طی برنامه پنج ساله باقی مبلغ را دریافت کنیم.

حیدری با بیان اینکه عمده مسؤولیت فرمانداری نظارت است، افزود: سه معاون فرماندار پردیس برنامه‌های خود را جمع‌بندی و اعلام کردند و برنامه‌های تمام ادارات با برنامه‌ریزی جامع و کامل و بررسی نیازهای اعتباری اعلام و در سفر استاندار تهران به پردیس این موارد ارائه شود.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها توسط ادارات باید تهیه و یا به‌روزرسانی شود و طی هفته آتی در اختیار فرمانداری قرار گیرد تا پس از جلسه شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان روسفید باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا