خدمات‌رسانی به نواحی کارگاهی پردیس در سال «حمایت از کالای ایرانی»/ تخصیص بودجه مناسب برای مناطق روستایی حریم شهر پردیس

شهردار پردیس با اشاره به خدمات‌رسانی به نواحی کارگاهی پردیس در سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: تخصیص بودجه مناسب برای مناطق روستایی حریم شهر پردیس و اجرای کمربند سبز در پردیس در دستور کار شهرداری شهر پردیس است.

به گزارش صبح پردیس، کورش گلریز در نخستین نشست هم‌اندیشی شوراهای اسلامی شهر، شهرداران و دهیاران شهرستان همایش هم‌اندیشی مدیریت شهری و روستایی در شهرستان پردیس با حضور پروانه مافی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، احمد تواهن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، مرتضی حیدری فرماندار پردیس، مدیرکل امور شهری و شوراها و مدیرکل دفتر فنی استانداری، بخشداران بومهن و جاجرود، شهرداران پردیس و بومهن، فرماندهی انتظامی، مسئولان ادارات و نهادها و همچنین اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران روستاهای شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دو مشکل اصلی شهر پردیس مسائل ناشی از طرح‌های مسکن مهر و ترافیک شهری است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از اهم اقدامات شهرداری پردیس طی سالیان اخیر پرداخت و افزود: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کاری پیش روی شهرداری پردیس در سایه حمایت‌های شورای اسلامی شهر، توسعه صنعت توریسم به‌منظور جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ایجاد درآمدهای پایدار و رونق اقتصاد شهری با اجرای طرح‌هایی نظیر پروژه بزرگ «بام پردیس» است.

گلریز خاطرنشان کرد: پروژه بام پردیس با بیش از 20 فرصت سرمایه‌گذاری در ارتفاعات شمالی این شهر طی فاز نخست مراحل مقدماتی احداث خود را سپری می‌کند و در صورت افتتاح و بهره‌برداری می‌تواند به‌عنوان یکی از نقاط هدف گردشگری شاخص استان تهران مطرح شود.

شهردار پردیس از منطقه «رود دره جوزک» شهر پردیس به‌عنوان دیگر فضای دارای قابلیت توسعه گردشگری این شهر نام برد و از اجرای طرح‌های مقدماتی در آن توسط شهرداری پردیس خبر داد.

خدمات رسانی به نواحی کارگاهی پردیس در سال «حمایت از کالای ایرانی»

گلریز در ادامه از اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در نواحی کارگاهی شهر پردیس خبر داد و گفت: سال جاری با دوراندیشی رهبر فرزانه انقلاب به شعار «حمایت از کالای ایرانی» مزین شده است.

شهردار پردیس تصریح کرد: ازاین‌رو، مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس از ابتدای سال جاری تاکنون و در راستای تحقق این شعار، بیش از 20 طرح عمرانی و خدماتی را در نواحی کارگاهی سیاه سنگ و خرمدشت اجرا کرد.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب، علاوه بر کمک به ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری، صنعتگران با سهولت بیشتری به امر تولید و کارآفرینی می‌پردازند.

اجرای کمربند سبز در پردیس

این مقام مسئول از توسعه و نگهداری فضای سبز شهری به‌عنوان دیگر برنامه پیش روی شهرداری پردیس یاد کرد و گفت: شاخص‌ترین برنامه شهرداری پردیس در سرفصل توسعه فضای سبز، تداوم اجرای طرح کمربند سبز این شهر است.

گلریز تصریح کرد: این پروژه بزرگ که از سالیان گذشته آغاز شده، با لحاظ مباحثی همچون اعتبارات مالی شهرداری، و همچنین ذخایر تأمین آب ادامه می‌یابد.

تلاش برای روان‌سازی ترافیک شهری

شهردار پردیس همچنین از اجرای طرح‌های مختلف عمرانی برای بهبود شرایط ترافیکی شهر خبر داد و گفت: مدیریت شهری پردیس طی یک پیش‌بینی کارشناسی از افزایش جمعیت و در نتیجه افزایش حجم ترافیک، دو طرح کمربندی شمالی و جنوبی را در دستور کار خود قرار داد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، طرح کمربندی شمالی سال گذشته با عنوان بلوار شهید چمران اجرا و به بهره‌برداری رسید و پروژه کمربندی جنوبی نیز مراحل احداث خود را آغاز کرده است.

توسعه اماکن ورزشی در دستور کار شهرداری پردیس

این مقام مسئول، توسعه ورزش و ناهنجاری‌های اجتماعی را دو مؤلفه عکس یکدیگر دانست و گفت: مدیریت شهری اختصاص اعتبار به توسعه فضاهای ورزشی را نه تنها صرف هزینه نمی‌داند بلکه آن را یک سرمایه‌گذاری پرسود برای سلامت جسمی و روحی همه اقشار جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان تلقی می‌کند.

گلریز تصریح کرد: بر همین اساس، زمین فوتبال چمن در فاز یک و پایین‌دست ساختمان فرمانداری احداث شد و در حال حاضر علاقه‌مندان به این رشته پرطرفدار و مهیج در رده‌های مختلف سنی مشغول تمرین در آن هستند.

شهردار پردیس بیان داشت: همچنین طرح تکمیل چند پروژه ورزشی نیمه‌کاره در سطح شهر از سوی شورای اسلامی شهر پردیس و اداره ورزش و جوانان در دست مذاکره و بررسی است که در صورت حصول توافق کامل، صورت اجرایی به خود می‌گیرد.

تخصیص بودجه مناسب برای مناطق روستایی حریم شهر پردیس

وی پیرامون وضعیت خدمات‌رسانی به مناطق حریم شهر پردیس یادآور شد: مدیریت شهری پردیس در بودجه سال جاری برای مناطق حریم اعتبارات مناسبی را در نظر گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر همین اساس، در روزهای نخست سال 97 طی درخواست استعلام از فرمانداری شهرستان، مناطق نیازمند به طرح‌های عمرانی و خدماتی اولویت‌بندی شد و در حال حاضر این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف در دست اجراست.

گلریز افزود: مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس خدمات‌رسانی به همه شهروندان به ویژه اهالی مناطق روستایی حریم را افتخاری بزرگ برای خود می‌داند و آماده ارائه خدمات به این عزیزان است.

لزوم بازنگری در طرح جامع شهری

این مقام مسئول با تأکید بر لزوم بازنگری در طرح جامع شهری پردیس اظهار داشت: پردیس با توجه به احداث و تحویل تدریجی واحدهای مسکن مهر در حال افزایش چشمگیر جمعیت است.

گلریز تصریح کرد: ازاین‌رو، باید از همین امروز در اندیشه خدمات‌رسانی شایسته به این جمعیت و جلوگیری از ورود خلل به امور رفاهی شهروندان آینده بود.

به گفته این مقام مسئول، یکی از راهکارهای تحقق این هدف بازنگری در طرح جامع شهری است که جلسات مستمر و به صورت هفتگی با مسئولان ذی‌ربط در این حوزه در حال برگزاری است تا مشکلات به حداقل ممکن کاهش یابد.

شهردار پردیس در پایان از ایجاد تحولی بزرگ در بحث سرمایه‌گذاری در این شهر خبر داد و گفت: از دیگر مسائل مدنظر شهرداری پردیس جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سرفصل‌های مختلف عمرانی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و … است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا