اختتامیه نمایشگاه خوشنویسی پردیس در نگارخانه آوا برگزار شد + تصاویر

با حضور مسئولان شهرستان پردیس، اختتامیه نمایشگاه خوشنویسی پردیس در نگارخانه آوا شهر پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، نخستین نمایشگاه خوشنویسی با همکاری و تعامل شهرداری پردیس و انجمن خوشنویسان شهرستان در محل نگارخانه آوا واقع در میدان امام خمینی (ره) برگزار شد که نمایشگاه یاد شده از بیست و یکم تا امروز برپا شد و در معرض دید علاقه‌مندان به آثار هنری قرار گرفت و نزدیک به 70 اثر هنرمندان فعال در این حوزه هنری شهرستان پردیس به نمایش درآمد.

محمد لاله شهردار پردیس ظهر امروز در جریان برپایی آیین اختتامیه نمایشگاه خوشنویسی که با حضور مسئولان امر در نگارخانه «آوا» شهرداری پردیس برگزار شد اظهار داشت: از جمله مهم‌ترین حوزه‌های مورد مطالبه شهروندان گرامی پردیس امور فرهنگی و هنری است چراکه شاکله این شهر را قشری فرهنگی و فرهنگ دوست شکل داده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این، توجه به امر بسط و توسعه امور فرهنگی و هنری خاستگاه فرهنگی هر شهر قلمداد می‌شود، بنابراین، شهرداری پردیس اهتمام ویژه‌ای در زمینه حمایت از هنرمندان و مباحث فرهنگی دارد.

شهردار پردیس اضافه کرد: طی روزهای گذشته شهرداری پردیس و نگارخانه آوا میزبان آثار فاخر هنرمندان خوشنویس شهر و شهرستان پردیس بود و امروز آیین اختتامیه با حضور جمعی از مسئولان زحمتکش از جمله جناب آقای بنیادی معاون محترم فرماندار شهرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیگر مسئولان و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

لاله تصریح کرد: برنامه امروز علاوه بر یک رویداد هنری عالی، به‌نوعی محل مناسبی برای گفتگو با هنرمندان در خصوص مسائل پیش روی این قشر تأثیرگذار در جریان فرهنگی جامعه بود.

وی اضافه کرد: دراین‌بین، مطالبات متقابلی میان هنرمندان و مجموعه شهرداری پردیس طرح شد و موردبحث و بررسی قرار گرفت که از جمله آنها می‌توان به بهره‌گیری از هنر هنرمندان در زیبایی هرچه بیشتر شهر، لزوم هویت بخشی به فضای شهری از طریق خلق آثار هنری، توسعه فرهنگ ناب اسلامی ایرانی و … اشاره کرد.

شهردار پردیس با ابراز خرسندی از راه‌اندازی و ثبت انجمن خوشنویسان شهرستان پردیس برای نخستین بار در این منطقه خاطرنشان کرد: تشکیل مجموعه مذکور به انسجام بهتر و برنامه ریزی‌های دقیق‌تر برای اجرای رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری کمک بسزایی قلمداد می‌شود.

لاله حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه‌های فرهنگی را افتخاری بزرگ برای مجموعه شهرداری پردیس برشمرد و گفت: انجمن خوشنویسان شهرستان پردیس و همچنین عزیزان فعال در سایر حوزه‌های فرهنگی و هنری می‌توانند از اماکن هنری شهرداری پردیس بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر لزوم تجاری‌سازی آثار هنری برای حمایت بیشتر از هنرمندان اظهار داشت: نگارخانه آوا شهرداری پردیس علاوه بر یک مجموعه ارائه‌دهنده آثار هنری می‌تواند به‌عنوان محلی برای فروش این آثار نیز استفاده شود؛ هرچند قدر و قیمت هنر یک هنرمند با هیچ معیار مالی و مادی قابل ارزیابی نیست اما به هر روی از این طریق می‌توان از هنرمندان حمایت کرد تا این عزیزان به فعالیت خود ادامه دهند.

شهردار پردیس با اشاره به شعار سال جاری یادآور شد: سال جاری در سایه درایت و دوراندیشی هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب به «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» مزین شده است.

وی تصریح کرد: این شعار کاربردی به‌عنوان فانوس روشنگر مسیر رو به ترقی و پیشرفت کشورمان در زمینه امور فرهنگی و هنری نیز قابل‌تعمیم است.

این مقام مسئول ادامه داد: به‌عنوان‌مثال، بخش روابط عمومی و موسسه فرهنگی هنری شهرداری پردیس برای تهیه بسته‌های فرهنگی و توزیع در برنامه‌های مختلف و مناسبت‌های مذهبی و ملی می‌تواند از آثار هنرمندان شهر پردیس بهره‌برداری کرده و از این طریق کمک حال هنرمندان باشد.

لازم به ذکر است نگارخانه آوا شهرداری پردیس در سال 88 با حضور مسئولان استانی، شهری و شهرستانی افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفت. تاکنون چندین نمایشگاه و همایش مختلف در این مجموعه فرهنگی هنری و با هدف توسعه امور فرهنگی برگزارشده است.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا