نخستین فن‌بازار تخصصي صنعت گاز افتتاح می‌شود

مرکز فن بازار ملی ایران با همکاری شرکت ملی گاز ایران و پارک فناوری شهر پردیس، نخستین فن بازار تخصصی کشور را تحت عنوان «فن بازار تخصصی صنعت گاز»، افتتاح می‌کند.

به گزارش صبح پردیس؛ مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس با اعلام خبر افتتاح نخستین «فن بازار تخصصی صنعت گاز» اظهار کرد: در ادامه همکاری‌های پارک فناوری پردیس با شرکت ملی گاز ایران و همزمانن با برپایی نشست بهره‌برداری از توان داخلی در صنعت گاز کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه، اولین فن بازار تخصصی کشور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: ایجاد فن بازارهای تخصصی ازجمله تکالیف ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی به مرکز فن بازار ملی ایران بوده است که بر طبق آن این مجموعه می‌بایست در فناوری‌های دارای اولویت الف کشور، فن بازار تخصصی ایجاد نموده و به یاری خدا، اولین اقدام در این راستا، با همکاری شرکت ملی گاز ایران شکل گرفت و فن بازار تخصصی صنعت گاز در فروردین ماه جاری افتتاح خواهد شد.

صفاری نیا افزود: فن بازار تخصصی صنعت گاز کارکردهای زیادی دارد. ازجمله آنها، شناسایی و معرفی محصولات دانش‌بنیان مرتبط به این صنعت، شناسایی نیازها و خلأهای فناوری در این صنعت و ارائه به جامعه فناوری کشور و تلاش در رفع آنها از طریق توان داخلی، شناسایی و معرفی نوآوری­ها و اختراعات به این صنعت، تسریع روند انتقال فناوری در این صنعت به داخل کشور، هدایت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در نوآوری‌های این صنعت و همچنین ایجاد یک بانک اطلاعاتی از عرضه و تقاضای فناوری و محصولات فناورانه در صنعت گاز کشور است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد راه اندازی این دفتر، کمک شایانی به توسعه فناوری در صنعت گاز کشور نموده و مسیر را برای نفوذ هرچه بیشتر نوآوری­ها و فناوری‌های داخلی به این صنعت هموار کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا