معرفی کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد پردیس جهت طی روند قانونی/ ترغیب مراکز مشاوره فعال به ارائه خدمات تخصصی اعتیاد

معرفی  برای طی روند قانونی به فرمانداری، ترغیب مراکز مشاوره فعال به ارائه خدمات تخصصی اعتیاد و تشریح مضرات داروهای غیرمجاز برای ورزشکاران در بازدید از اماکن ورزشی از مصوبات نشست  کمیته درمان و بازپروری اعتیاد شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نشست کمیته درمان و بازپروری اعتیاد شهرستان پردیس با حضور نمایندگانی از فرمانداری، شبکه بهداشت، بخشداری‌های بومهن و جاجرود، شهرداری‌های شهر پردیس و شهر بومهن، بهزیستی، نیروی انتظامی، ورزش و جوانان و صنعت، معدن و تجارت در محل فرمانداری واقع در شهر پردیس برگزار شد.

در ابتدای این نشست گزارشی از وضعیت کمپ‌های ترک اعتیاد در شهرستان توسط اداره بهزیستی پردیس و روند کشفیات و موارد آسیب‌شناسی شده توسط نماینده نیروی انتظامی ارائه شد.
در ادامه نماینده شبکه بهداشت پردیس از تلاش برای راه‌اندازی مرکز مشاوره رفتاری در دو حوزه اعتیاد و ایدز خبر داد و اظهار کرد: شبکه بهداشت بر اساس پروتکل دانشگاه علوم پزشکی به‌طور جدی پیگیر راه‌اندازی این مراکز است تا بتوان سطح آسیب‌ها را کاهش داد و روند بازگشت فرد به اجتماع را سرعت بخشید.
لزوم حمایت همه ادارات مرتبط از راه‌اندازی یک مرکز دانش‌بنیان ترک اعتیاد که پیشنهاد آن توسط بخش خصوصی به اداره بهزیستی ارائه‌شده است از دیگر مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.

در این نشست مقرر شد اداره بهزیستی و نیروی انتظامی کمپ‌های غیرمجاز سطح شهرستان را برای طی روند قانونی به فرمانداری معرفی کنند. همچنین ترغیب مراکز مشاوره فعال در شهرستان به ارائه خدمات تخصصی اعتیاد، بازدید از اماکن ورزشی برای آگاه‌سازی ورزشکاران از مضرات داروهای غیرمجاز و نظارت‌های مداوم بر مراکز ترک اعتیاد اقامتی و سرپایی از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا