معرفی متخلفین انتخابات شورای شهر پردیس به دستگاه قضایی/ بازشماری آراء برای شورای شهر بومهن

رییس حوزه انتخابیه شهرستان پردیس از تأیید صحت انتخابات شهر پردیس توسط هیئت اجرایی و معرفی متخلفین به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: امروز بازشماری یکی از شعب اخذ رأی بومهن انجام شد و این روند بازشماری دوشنبه پیگیری می‌شود.
به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری رییس حوزه انتخابیه شهرستان پردیس با بیان اینکه بررسی تمام شکایات پردیس و بومهن به‌پایان رسیده و جمع‌بندی جدی پیرامون شکایات صورت گرفته است، افزود: مجموع ۴۰ فقره شکایت موجود برای شهر پردیس بررسی شد که برخی از این شکایات و گزارش‌ها دلالت بر ارتکاب جرم توسط برخی اشخاص داشت که این تعداد به دستگاه قضا جهت اعمال قانون و تعیین مجازات معرفی خواهند شد.

وی افزود: مابقی موارد اعتراضی نیز به‌صورت کلی بود و تأثیری در صحت انتخابات نداشت و انتخابات شهر پردیس، بدون تغییر در نتایج و صرفاً با معرفی متخلفین به دستگاه قضا، از نظر هیئت اجرایی تمام شد و منتظر نظر هیئت نظارت هستیم.

فرماندار پردیس در خصوص انتخابات شهر بومهن نیز گفت: ۳۵ فقره شکایت در مورد انتخابات شهر بومهن بررسی شد که تعدادی از افراد در این انتخابات نیز مجرم شناخته‌شده و به دستگاه قضا معرفی خواهند شد و بیش از ۱۸ فقره از شکایات‌ها، درخواست بازشماری آراء بود که ما بازشماری را از صندوق‌هایی که بیشترین تقاضای بازشماری را داشت، آغاز کردیم.

حیدری اضافه کرد: ۳ صندوق مدرسه سادات، مدرسه میقات و مسجد اهل‌بیت بیشترین تقاضا برای بازشماری را داشت، امروز مدرسه سادات را بازشماری کردیم و مغایرت قابل‌توجهی مشاهده نشد و حداکثر مغایرت ۳۶ رأی بود و بقیه موارد مانند تعداد تعرفه، میزان آراء اخذشده، آراء سفید، آراء باطله مانند همان صورت‌جلسه بود اما همین ۳۶ رأی باعث شد که تصمیم بگیریم فردا صندوق‌های مدرسه میقات و مسجد اهل‌بیت را نیز بازشماری کنیم.

رییس حوزه انتخابیه شهرستان پردیس در خصوص ابطال انتخابات گفت: بازشماری آراء در انتخابات عادی است، اما ما برای رعایت حداکثر احتیاط و با توجه به نزدیک بودن آراء، دو صندوق دیگر را هم برای مطمئن شمارش می‌کنیم، اگر مغایرت آراء قابل‌توجه باشد احتمال جابجا شدن اعضا وجود دارد اما در نهایت در خصوص ابطال و یا تأیید صحت انتخابات، تصمیم‌گیری با هیئت محترم نظارت است و ما بنا بر وظیفه خود صحت انتخابات را بررسی می‌کنیم.

فرماندار پردیس گفت: ما همان‌طور که به مردم قول دادیم، مدافع آراء آن‌ها هستیم و از مردم می‌خواهیم که در ماه مبارک رمضان دعا کنند که خداوند معرفت و قدرت رساندن حق به حق دار را به ما عنایت کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا