فیروز جعفری به‌عنوان شهردار بومهن منصوب شد

فیروز جعفری طی مراسمی برای بار دوم، به عنوان شهردار شهر بومهن معرفی شد.
به گزارش صبح پردیس، بعدازظهر امروز مراسم تودیع و معارفه شهردار بومهن با حضور سید هادی رحمتی مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین توسلی امام جمعه، مرتضی حیدری فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان پردیس در سالن اجتماعات شهرداری بومهن برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا علی‌اکبر رجایی‌نیا رئیس شورای شهر بومهن ضمن خیرمقدم به حضار به بیان دستاوردهای شورای اسلامی بومهن پرداخت.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حسین توسلی امام جمعه شهرستان پردیس ضمن تبریک ولادت امام علی(ع)، اظهار داشت: در درون نظام ما برنامه تکریم ارباب رجوع وجود دارد که انجام دادن این قانون تکمیل کننده دین و از وظایف ما است.

وی افزود: طبق فتوای مراجع، قوانین جمهوری اسلامی مانند قوانین شرع است و مخالفت با این قوانین مانند مخالفت با شرع است و این حرام شرعی است.

توسلی با بیان اینکه تمام کارمندان باید بدانند قوانین جمهوری اسلامی مانند قوانین شرع است، افزود: اسراف برق، آب و دیگر امکانات در ادارات تصرف در بیت‌المال و حرام است و متاسفانه از متوسط سرانه مصرف سه تا چهار برابر و در مصرف سوخت ۶ برابر بیشتر از کشورهای دیگر جهان است.

امام جمعه پردیس کم کاری، و کاهش ساعت کار و پیرو آن دریافت حقوق کامل را به لحاظ شرعی و قانونی حرام دانست و اظهار کرد: هر یک از این کم‌کاری‌ها را باید پاسخ بدهیم و این زیبنده یک مومن و مسلمان نیست؛ از امروز باید در انضباط، رعایت قوانین، استفاده از امکانات، ساعات و دقایق حضور در محل کار باید مسائل شرعی را رعایت کنیم.

وی اضافه کرد: امیرالمومنین علی‌(ع) در زمان کار از چراغ دولتی و بیت‌المال استفاده و در زمان کارهای خصوصی چراغ را خاموش و از شمع شخصی استفاده می کرد و همچنین آمده نوک قلم‌ها را باریک کرده تا از کاغذ و جوهر کمتری استفاده شود، این روایات نهج البلاغه مسئولیت ما را بیشتر می کند.

توسلی با اشاره به میزان بهره‌وری دوساعت و نیم در کشور، گفت: کارمندان حقوق هشت ساعته را دریافت می کنند که این موارد را باید با اتکا و رعایت شرع و دین تغییر بدهیم.

در ادامه مراسم حکم فیروز جعفری که از سوی سید حسین هاشمی، استاندار تهران صادر شده بود به وی اعطا شد، جعفری پیش از این بیش از یکسال شهردار بومهن بود؛ اما به دلایل مختلف و پس از مرخصی یک ماهه از سمت خود استعفا داد.

لازم به ذکر است پیش از این مرتضی مقدم به عنوان سرپرست شهرداری بومهن فعالیت می کرد.

*شهردار جدید بومهن حرکت بر مبنای قانون را سرلوحه قرار دهد

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران ضمن تقدیر از اقدام شورای شهر بومهن در انتخاب شهردار برای این شهر گفت: شهردار جدید حرکت بر مبنای قانون را سرلوحه قرار دهد.
سید هادی رحمتی در این مراسم طی سخنانی ضمن تبریک میلاد مولی الموحدین حضرت علی(ع) و روز پدر، اظهار داشت: مردم این منطقه خوب، مومن، متعهد و ولایتمدار هستند و هرکسی به این مردم جفا کند به خود ضربه زده و هرکه خدمتگزار خوبی بوده، عافیت و عاقبت نیکی را خواهد داشت.

وی ضمن تقدیر از دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و دستگاه‌های خدماتی و اجرایی، گفت: در اعیاد و ایام مختلف در استان تهران خدمات و تلاش‌های خوبی برای ایجاد زندگی بهتر برای مردم و شهروندان صورت می گرد که این شهرستان و شهر نیز از دیگر شهرهای استان مستثنی نیست.

رحمتی افزود: در مدیریت شهری، شهرداری‌ها با تمام مشکلات و چالش‌هایی که پیش رو دارند دست و پنجه نرم می کنند تا خدمات مناسبی به شهروندان ارائه کنند.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران ادامه داد: افراد زحمتکش و سختکوشی در شهرداری‌ها مشغول هستند و کارهایی که دستگاه‌های دیگر انجام نمی دهند آنها انجام می دهند اما اگر مراقبت، ممارست و فضاهایی که در عین ارائه خدمات لازم است را رعایت نکنند در معرض اتهام قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: مطمئنا اگر این خدمات با نیت پاک و از روی خدمت خالصانه باشد خداوند هیچوقت نمی گذارد این رشته گسسته شود و در صورت پاک بودن افراد اتهامی متوجه آنها نخواهد شد.

رحمتی اظهار کرد: بازه زمانی کوتاهی تا برگزاری انتخابات وجود دارد و در این بین از اعتماد شورای اسلامی شهر به فیروز جعفری تقدیر می کنیم و از شهردار جدید می خواهم حرکت بر مدار قانون مداری را سرلوحه خود قرار دهد تا موفقیت در این بخش حاصل شود.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: استاندار تهران همراه با حکم شهردار بومهن یک‌ جلد کلام‌الله مجید را برای پناه گرفتن وی و کار کردن در زیر سایه قرآن فرستادند تا با هدایت‌های قرآنی خدمت کنند.

وی افزود: یک جلد قوانین و مقررات شهرداری‌ها نیز همراه حکم وی بوده تا با رعایت کامل قوانین مدت زمان فعالیت‌شان در پرتو قانون باشد.

رحمتی ادامه داد: شهردار جدید برای موفقیت باید در مدار و ‌دایره قانون‌مداری و حفظ حرمت و احترام شهروندان و همکاران در جهت هماهنگی بین دستگاهی در شهرستان تحت نظارت فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت و رهنمودهای معنوی امام جمعه فعالیت کند.

وی اظهار کرد: با تجارب و اتفاقات ناخوشایند گذشته در شهر بومهن، برای ارتقای انگیزه همکاران باید فعالیت کرد و انگیزه ارائه خدمات برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا رضای خداوند و شهروندان را در پی دارد.

رحمتی ساماندهی فرایندها و راهبردهای ابلاغی وزارت کشور، استانداری و فرمانداری را از اولویت دستگاه‌ها دانست و گفت: این ساماندهی در زمینه فرایندها، ساختارها، ابزارها، نیروهای انسانی و درآمدهای پایدار است که این موضوعات مورد تاکید استاندار و معاونین وی بوده است.

وی ادامه داد: کار در شهر بومهن بسیار زیاد است و اگر به این کارها پرداخته شود به خودی خود از حواشی کاسته و زمینه برای خدمت‌ صادقانه فراهم می شود.

رحمتی ضمن تقدیر از کسانی که در این منطقه در جهت رشد و ترقی آن زحمت کشیدند گفت: به دور از قومیت، و عرق‌ کاذب دست به دست هم بدهیم تا خدمت کنیم و گره‌گشای کار مردم و برگزاری انتخاباتی پاک باشیم.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری تهران اضافه کرد: انتخابات نزدیک است و برای تشویق شهروندان برای حضور در پای صندوق‌ها، به سلامت برگزار کردن این انتخابات موضوعات مهمی است اما تاکید می کنیم که هیچ مسئولی حق دخالتی که ایجاد شائبه در ذهن دستگاه‌های امنیتی داشته باشد را ندارد.

وی اظهار کرد: در بخشنامه‌های وزارت کشور، استانداری و تحت نظارت فرمانداری آمده تا از این دخالت‌ها به دور باشیم و فضای کاذب و منفی در انتخابات ایجاد نشود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا