سران کشورهای اسلامی، سکوت در برابر جنایت‌های میانمار را بشکنند

امام‌جمعه دماوند گفت: امروز کشتار فجیع مسلمانان در میانمار صورت می‌گیرد و این در حالی است که سران کشورهای اسلامی سکوت را در پیش گرفته‌اند.
به گزارش صبح پردیس به نقل از تاررود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: پس از حادثه ١٧ شهریور، شکاف بین مردم و حکومت بیشتر شد و دو روز بعد از این حادثه، شاه درخواست کمک از اسرائیل و آمریکا کرد.
وی افزود: هفدهم شهریور، عامل موثری در افزایش اعتراضات مردمی و تسریع در روند نظام شاهنشاهی بود و به روان شهدای این جمعه سیاه، درود و سلام می‌فرستیم.
امام‌جمعه دماوند با بیان اینکه هزاران نفر در میانمار از خانه و کاشانه خود بیرون شدند، خاطرنشان کرد: تنها دولتی که به میانمار سلاح می‌فروشد، اسرائیل است و این جاهلیت مدرن است.
فتاح دماوندی با بیان اینکه مسلمانان قرن یکم هجری از طریق دریا به این مناطق رفتند و مردم را به اسلام دعوت کردند، تصریح کرد: مسلمانان اقلیت‌هایی هستند که چندی پیش دولت آنها را مجبور به کوچ اجباری به سبب تجاوز و تعدی بوداییان نمود که در آن سوی مرزها نیز آنها را نمی‌پذیرند.
وی خاطرنشان کرد: در کنار نداشتن حق تحصیل، مالکیت و …، امروز کشتار فجیع مسلمانان را آغاز کرده‌اند و کودکان، زنان را می‌سوزانند و این در حالی است که سران کشورهای اسلامی سکوت را در پیش گرفته‌اند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا